Dumppi/ Blow off- venttiili

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja Termos »

tomipee kirjoitti:Sakkausta, äänen takia.
"Hei, ostin TURBOauton, pitääpä heti kehittää siihen ranetuksia, että kylillä kuulevat mun autossa olevan TURBON sihinät ja puhinat.
Ei sillä niin väliä, että onko siinä edes oikeesti voimaa, kunhan suhisee ja puhisee"

Voi nyt hyvän tähen sentään...

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Antaa sihisyttää tai puhisuttaa jos siltä tuntuu :) ..itekki olen harkinnut jotain vastaavaa suodatinta, mutta harkinta asteelle se on vielä jäänyt. Uskompa silti että otan joskus ne pihinät ja suhinat sillä metodilla jonka eräs jannu totesi, ihmeteltyäni hänen suhinoita: " You just need enough power to get that" ;)
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja Naxu »

No sitten täytyy laittaa dieseliin puhinat.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja Termos »

jeippo kirjoitti:Antaa sihisyttää tai puhisuttaa jos siltä tuntuu :) ..itekki olen harkinnut jotain vastaavaa suodatinta, mutta harkinta asteelle se on vielä jäänyt.
Eihän siinä mitään, jos puhinat hoitaa pihalle edes jotenkin järkevästi.
Bypass venttiilin poisto ja ko. venttiilin aukkojen tulppaus ei kyllä millään mittakaavalla ole järkevää 8O

Mullakin on tuossa Stage 4 -femmassa originaali ilmanputsari, putsarikotelon pohjan kokeeksi värkkäsin tiheästä alumiiniverkosta ja vaihdoin mäntämallisen bypassin.

Puhkuuhan tuo, onneksi ei kabiiniin kuulu :lol:
Talveksi vaihtuu alkuperäiset ilmansuodattimen palikat, noilla tuunauksilla ollut mitään tekoa suorituskyvyn kannalta :(
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

Hei. Tuli hommattua ensinmäinen Saabbini turbolla luonnollisesti. 98vm 2.0t, maptunen lastulla, isommalla downpipella ja putkistolla varustettu. Mietin vain toimiiko kyseinen letku pois bassin ja kotelon välistä, suodatin bassille ja tulppaus imukotelolla kyseisessä autossani, jotta sekin "aivastelisi", Kiitos vastauksesta jo etukäteen. :roll:
Saab 900Se Talladega 2.0T
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Toimii autossasi.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

Muistaisiko joku by-bass lähdön halkaisian? n. mitta riittää. :roll:
Saab 900Se Talladega 2.0T
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

noin tuuma
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

Mietin vain että voiko kyseinen toimenpide vaurioittaa/heikentään autoani? Toinen kysymys että joutuuko auton käyttämään säädätyksessä yms jos asentaa "ison" coolerin puskurin taakse ja onko siitä apua? ainakin saisi viileämpää ilmaa. Kiitos vastauksista etukäteen. :wink:
Saab 900Se Talladega 2.0T
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei ole mitään ongelmaa, T5 autossa toimii koska ei ole ilmamassamittaria. Ei tarvii säädättää coolerin vaihdon jälkeen. On apua jos vertaa esim. orkkis cooleriin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Mikaeljokinen
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Loka 12, 2016 18:12

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja Mikaeljokinen »

Morjens itsellä on vm 99 2.3t 9-5 eli todennäköisesti t7 jos oikein ymmärtänyt niin siinä on tällä hetkellä kokonaan kierrättävä bypass venttiili mutta mitä mahtaisi sanoa osittain kierrättävästä eli päästäis osan paineista pihalle ja osan kierrättäis takasin. Meneekö ilmamassamittari tästä sekaisin että pidänkö vaan tollasenaan ja unohdan suhinat kokonaan
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Unohda suhinat, tai jos niitä kaipaat niin laita vaparifiltteri, joka ei sekään hyvä vaihtoehto ole missään nimessä.. Muutenkin tyyliin stg1 lähinnä hävettäisi jos se suhisisi :lol:
Mikaeljokinen
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Loka 12, 2016 18:12

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja Mikaeljokinen »

Stg5 320hp näillä ahdoilla :wink:
saab96ja99
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Helmi 04, 2010 09:53

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja saab96ja99 »

KAPU2 kirjoitti:
Ma Maalis 28, 2011 15:57
Älä laita T7 koneeseen, koska siinä on ilmamassamittari.

+säästyy nekin rahat ahtojen nostoon
En paljon tiedä , mutta eikö ole samantekevää meneekö ylimääräinen turbopaine dumpista ilmanputsariin vai konehuoneeseen, vaikka ja koska on mafs , joka on putsarin jälkeen ennen turboa?
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13197
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Dumppi/ Blow off- venttiili

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei ole väliä kumpaan se puhaltelee. Pieleen menee ilmamassamittarillisessa joka tapauksessa, jos purkaa MAFin mittaamaa ilmaa muualle kuin MAFin ja moottorin välissä olevaan paikkaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin