
palaneen öljyn haju kännistyksessä
palaneen öljyn haju kännistyksessä
viimme aikoina on tullut havannoitua palaneen öjyn hajua kylmäkäynnistyksen yhteydessä pakokaasusta...Savun tupruttelua kylmäkäynnistyksen yhteydessä toki on aina tullut mutta tuota voimakkaampaa hajua en ole aiemmin havannoinut
lämpimällä moottorilla tuota ylimääräistä hajua tai savua tuolta putken päästä ei turuttele eikä autossa ole muutenkaan ylimääräistä öljynkulutusta vaikka kilometrejä on jo yli 210 tkm..huohotinpäivitystä autoon ei ole tehty mutta voisiko tuo tuoksahtaminen olla oire jostain muusta.

9-3Aero-01
Re: palaneen öljyn haju kännistyksessä
No kannattaa siitä huohotuksesta lähteä liikkeelle, se on ylivoimaisesti todennäköisin syy, varsinkin kun on Aero kyseessä jossa kestävämpi TD04 ahdin. Jos nyt ensin tarkistaa että letkut ovat ehjät eikä tukossa jne. niin on helpompi jatkaa vianetsintää.
Seuraavat vaihtoehdot sitten olisivatkin lähinnä hajonnut ahdin tai venttiilivarrenkumit..
Seuraavat vaihtoehdot sitten olisivatkin lähinnä hajonnut ahdin tai venttiilivarrenkumit..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 115
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32
Re: palaneen öljyn haju kännistyksessä
Millä ihmeen tavalla Aeron ahdin olisi (kestävämpi) kun joku muu??
samalla tavalla voi siitä valua öljyä suoraan pakokaasupuolelle kuten kaikissa ahtimissa yleensä jos on käytetty halpaa multigrade öljyä joka palaa akseliin ja laakereihin kiinni muodostaen reilun koksi kerroksen ja täten saa öljyn yksinkertaisesti valumaan akselia pitkin, mutta ei huoleen haju on kiusallinen mutta itse öljymäärä on hyvin pieni mikä menee läpi, muutama pisara ja haisee kun rutto käynnistyksen jälkeen kun ahdin kuumenee.
samalla tavalla voi siitä valua öljyä suoraan pakokaasupuolelle kuten kaikissa ahtimissa yleensä jos on käytetty halpaa multigrade öljyä joka palaa akseliin ja laakereihin kiinni muodostaen reilun koksi kerroksen ja täten saa öljyn yksinkertaisesti valumaan akselia pitkin, mutta ei huoleen haju on kiusallinen mutta itse öljymäärä on hyvin pieni mikä menee läpi, muutama pisara ja haisee kun rutto käynnistyksen jälkeen kun ahdin kuumenee.
Re: palaneen öljyn haju kännistyksessä
Olisko tässä nyt tarkotettu sitä että aeron ahtimessa on potenttiaalia enemmän kun "perus" turbomallien ahtimissa.?kalle-ivar kirjoitti:Millä ihmeen tavalla Aeron ahdin olisi (kestävämpi) kun joku muu??
samalla tavalla voi siitä valua öljyä suoraan pakokaasupuolelle kuten kaikissa ahtimissa yleensä jos on käytetty halpaa multigrade öljyä joka palaa akseliin ja laakereihin kiinni muodostaen reilun koksi kerroksen ja täten saa öljyn yksinkertaisesti valumaan akselia pitkin, mutta ei huoleen haju on kiusallinen mutta itse öljymäärä on hyvin pieni mikä menee läpi, muutama pisara ja haisee kun rutto käynnistyksen jälkeen kun ahdin kuumenee.
bmw e46 alias proteesi
Re: palaneen öljyn haju kännistyksessä
Koska kahdessa pienempi tehoisemmassa bensaturbossa (koskee ilmeisesti vain B205x trionic-7 alkupään koneita, vm. jotain 2000-2001 ) on käytetty Garret GT17... ahdinta, jossa on ilmeisen selkeästi valmistusvirhe ja antautuvat päästämään savumerkkejä jo huomattavan vähäisillä kilometri määrillä. Näitä GT17 ahtimia on vaihdettu aikanaan ihan takuunakin.kalle-ivar kirjoitti:Millä ihmeen tavalla Aeron ahdin olisi (kestävämpi) kun joku muu??
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: palaneen öljyn haju kännistyksessä
Täytynee kai ottaa tuo huohotin tarkenpaan syyniin
Tuo kylmäkäynnistys turputtelu on tälläistä harmaata savua ja mitä näistä aiemmista jutuista luin niin turbon vuotaminen näkyisi sinertävänä savuna ja sen kai pitäisi silloin olla myös jatkuvampaa ...Tuleeko tuohon huohotinpäivitys sarjaan myös tuo venttiilikopalta lähtevä letku
sitä kun on jo joutunu ilmastointiteipillä paikkaamaan 



9-3Aero-01