Saabi jätti tielle. Olin ajanut sellaiset 70km ja jätin perheen kotiin lähteäkseni vielä kauppaan (virhe 1).
Käännyin pihasta ja jouduin kiihdyttämään melko rivakasti (virhe 2) kun valoton Ducato lähestyi hämärässä (hankala risteys). Kakkosen ollessa silmässä ja kunnolla kaasuttaessa, n. 4500rpm kohdalla kuului koneesta, tai lähemmin putkesta terävä paukahdus, auto kyykkäsi ja moottorin vikavalo alkoi vilkkua ja auto nyki todella paljon. Sammui hetken päästä ja tietysti laturin ja öljynpaineen valo paloivat.
Starttasi mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä eikä kierroksilla, noin 5 käynnistyksellä sain siirrettyä parempaan paikkaan tiensivuun (n 400m) pikkutielle. Vikavalo vilkkui aluksi mutta lopetti hetken päästä.
Kotona sitten pyhävaateet naulakkoon ja portteri roikkaan, ja eikun tutkimaan. Seuraavaat olen koittanut:
Diamex DX 45 näyttää MIL:OFF DTC:0 eli vikavalo ei pala ja ei vikakoodeja. Toisaalta ei tuo koskaan ole vikakoodeja näyttänyt tai sitten ei ole ollut.
Vaihdoin syntkäboksin toiseen (VM-99 T7 boksi) tulos lähes sama, ei jaksa käydä ja bensa haisee, käy ehkä vähän paremmin kuin omalla boksilla. Olen ostanut tuon käytettynä, eli voihan sekin olla rikki.
-Bensaa on
-öljyä on
-virtaa on
-Kun kone käy se kakoo, mutta mitään mekaanista vika-ääntä ei kuulu/tule sinistä.
Juuri nyt on akunkenkä irti.
Edit: kenkäm laitettu kiinni ja orkkisboksi, ei toimi, starttaa mutta ei jaksa käydä kun tyhjäkäyntiä hetken. Vikavalo ei syty.
Autoon on n 4tkm sitten vaihdettu jakopäänketju + huohotinpäivitys (takuisiin) ja samalla tehty 110tkm huolto alkuperäisin osin Metro-Autossa. Kilometrejä n 110tkm mittarissa.
Ainoa mitä täälläkin kyselin on se että auto on välillä vähän nypyttänyt, mutta tänään esim ei yhtään. Tätä yhtä isoa nypäystä lukuun ottamatta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kun Portteri on lämmin ajattelin lähteä kauppaan ja alkoon (virhe 3).
Nyt kyselenkin apuja, mitä pitäisi seuraavaksi tsekata? Vaimo kun autoa tarvitsisi
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Edit: ei mennyt hakukaan ihan putkeen. Eipä löytynyt hinaussilmukkaa kontista. Ei muuta kun kyydillä kotiin, missä mulla oli yksi (oisko ollut seatin) silmukka, toinen takki päälle ja takaisin. Juuri kun piti alkaa hinaus huomasin, että auton avain oli jäänyt sen toisen takin taskuun. Liina irti ja ei kun kotiin kyydillä ja avain mukaan.