Liian leveät renkaat?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Liian leveät renkaat?

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Elikkä tän kuun alussa laitoin alle 17" alut ja 225/45 R17 renkaat, niin rengasmelu on aivan järkyttävän kova.
Mitä tolle vois tehdä, vai voiko mitään?

On sen verran rasittavaa, että kohta vaihdan takasin 15" aluihin ja kapeisiin renkaisiin :(
Tomppa & Saabit myyty :(
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mä laitoin saman kokoset alle viime lauantaina eikä ongelmia, tosin edelliset oli kokoa 205/50R16 ja niihin ääni hiljeni.
Renkaat on nokian NRVi ja todella mukavat/hyvät ja minusta kohtuu hiljaiset ajaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liian leveät renkaat?

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Rommitommi kirjoitti:Elikkä tän kuun alussa laitoin alle 17" alut ja 225/45 R17 renkaat, niin rengasmelu on aivan järkyttävän kova.
Mitä tolle vois tehdä, vai voiko mitään?

On sen verran rasittavaa, että kohta vaihdan takasin 15" aluihin ja kapeisiin renkaisiin :(
Mul on pirellin pzero:t 225 ja ne on kyl tosi hiljaset 8O
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

No FAK!
Pitäsköhän asioida rengasliikkeessä.....siis heti kun budjetti antaa myöten :P
Tomppa & Saabit myyty :(
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tommi sulla on kovat renkaat alla ja siitä melu. Nokiat on pehmoset ja suhteellisen hiljaiset mutta samalla kuluvat nopeasti max 2 kesää. Nyt mulla on Conti SportContact 225/45 17 ja ne on vähän kovemmat kuin ex noksut 215/45 17 ja niissä on ääni lievästi kovempi, joten laskin ilmanpaineen 2,5 ja tuntuu paremmalta ainakin tällä hetkellä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Potkulle: No mitäs oot pitänyt noista renkaista? Itseni mielestä loistavat, tosin yhden kesän renkaat kyllä :)
STCF #3
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mitkä renkaat sulla siinä on ? Nimittäin eri valmistajien samankokosis renkaissa voi olla tosi isoja eroja ton rengasmelun kanssa..
Mä vaihdoin just alle Pirellin PZero Rossot 225/40-18 ja ne on todella hiljaset, huomattavasti hiljasemmat ku entiset saman kokoset Pirellin P7000...
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Speedou kirjoitti:Potkulle: No mitäs oot pitänyt noista renkaista? Itseni mielestä loistavat, tosin yhden kesän renkaat kyllä :)
Jaa vielä en ole paljoa sateessa ajanut niillä eikä radalla. Muuten ihan asialliset nakit. En osaa sanoa noista renkaista vielä yhtään mitään. Pitää päästä ääriolosuhteisiin koklaamaan :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Joo mulla on Michelinin pilotit..
Kävin laskemassa paineta 2.5, kun aikasemmin oli 3. Ainakin pehmeni huomattavasti, mutta meluun ei ollu paljon vaikutusta.
Huomasin vaan, että noi mun eturenkaat on ihan lopussa ja sillähän on aika suuri vaikutus melotasoon :roll:
Vielä 1500km sitten huollossa ilmotettiin että kulutuspintaa on jäljellä 3mm ja nyt kun mittasin niin oli enää vähä vajaa kaks 8O

Jos noi tota vauhtii kuluu, niin munha pitää uusii renkaat kaks kertaa kesäs 8O
Mitenköhän sen mun ajotyylin kans :twisted:
Tomppa & Saabit myyty :(
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

tota noin niinkuin sulla on ollut pikkasen painetta renkaissa :roll: eikös ne kulu jo keskeltä noilla rata paineilla ja tietenkin sulla on aina lämä pohjassa, ei ihme jos kuluu :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

potkuhousu kirjoitti:tota noin niinkuin sulla on ollut pikkasen painetta renkaissa :roll: eikös ne kulu jo keskeltä noilla rata paineilla ja tietenkin sulla on aina lämä pohjassa, ei ihme jos kuluu :)
Vaikka paineet kolmessa, niin on silti kulunu reunoista paljon enemmän ku keskeltä :lol:
Se nyt vaan on hauskaa ajaa mutkiin kovaa :oops: :twisted:
Tomppa & Saabit myyty :(
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

potkuhousu kirjoitti:Jaa vielä en ole paljoa sateessa ajanut niillä eikä radalla. Muuten ihan asialliset nakit. En osaa sanoa noista renkaista vielä yhtään mitään. Pitää päästä ääriolosuhteisiin koklaamaan :D
Jaa-a, sateella noi taitaa olla ihan peruskamaa. Ite arvostan vaan ja ainoastaan kuivapitoa. Tosi kovas ajos (=radalla) noista lähtee pikku biittei usein irti, mut pito on LOISTAVA. Ratatestissä pieksi PZerot, joka oli mulle about shokki 8)

Melu taitaa olla aika basic luokkaa, tai no eivät ainakaan hiljaiset.
STCF #3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

potkuhousu kirjoitti:Nokiat on pehmoset ja suhteellisen hiljaiset mutta samalla kuluvat nopeasti max 2 kesää.

Pitääkö mun vaihtaa Nokiat alle, että saan renkaat kestämään 2 kesää? Mä kun luulin, että se on satsi ja kesä. 8O :evil: :D

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:tota noin niinkuin sulla on ollut pikkasen painetta renkaissa :roll: eikös ne kulu jo keskeltä noilla rata paineilla ja tietenkin sulla on aina lämä pohjassa, ei ihme jos kuluu :)
No eihän sulla mikään kestä...mokoma sudittelija! :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

93t sport kirjoitti:No eihän sulla mikään kestä...mokoma sudittelija! :wink:
Mulla sutii vaan laatikko :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
Vastaa Viestiin