Voiko vaihtaa iskarin patruunat eteen itse, vai täytyykö ajaa korjaamoon?
Saa ilmeisesti joko patruunan tai koko jousijalan, riippuen iskarin valmistajasta. Näkyy kyllä sitten hinnassakin
Pikku vika, mutta mieletön riesa korjattu juuri; Takaluukun pumput vaihdettu uusiin. Koko homma vei kokonaiset kaksi minuuttia. Kyllä nyt luukku avautuukin nätisti
Etuiskaripatruunan vaihto eteen OG9-3 ?
Etuiskaripatruunan vaihto eteen OG9-3 ?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vaihto onnistuu jos ei ole ihan poropeukalo ja löytyy muutama avain ja putkitongit/ISO jakari ja jousipuristimet. Vaimentimen lukitusmutteri on aika iso ~ 45mm. RT:n pään irroitustyökalu on hyvä olla. Ei maksa paljoa. CRC:tä ja teräsharjaa kierteille..
Raidetangon pää irti, alapallonivel irti, kallistuksenvakaimen kiinnitys irti, jousi kasaan puristimilla, yläpää irti ja pientä punnerrusta. Jarruletkun kanssa tarkkana. Kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä. Vetari voi kanittaa vastaan kun on luiskahtanut pois kolostaan. Toinen puoli onkin paljon helpompi. Aikaa kuluu ekaan 3h ja toiseen 1.5h
Toinen käsipari apuna helpottaa kummasti..
Raidetangon pää irti, alapallonivel irti, kallistuksenvakaimen kiinnitys irti, jousi kasaan puristimilla, yläpää irti ja pientä punnerrusta. Jarruletkun kanssa tarkkana. Kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä. Vetari voi kanittaa vastaan kun on luiskahtanut pois kolostaan. Toinen puoli onkin paljon helpompi. Aikaa kuluu ekaan 3h ja toiseen 1.5h
Toinen käsipari apuna helpottaa kummasti..
93SC TTiD
suht helppo homma. Alapallon irroitus hivenen tuskallinen, ei sopinut ruuvattava irroitustyökalu, kun vetoakselin nivel on liian lähellä. Vaimentimen lukitusmutterin av muistaakseni 60mm onnistuu myös IISOOOLLA putkitongilla ja tolppa ruuvipenkissä kiinni. Paineilma pulttipyssy ehdoton, helpottaa työtä huomattavasti, tosin jää oikeat momentit hivenen hakuseen.
100tkm ajettuna ja toinen etuiskari paskana sekä muut täysin vaihtokuntoisia. Ihmettelinkin talvella alustan pehmeyttä, aivan kuin olisi ajanut rättärillä
100tkm ajettuna ja toinen etuiskari paskana sekä muut täysin vaihtokuntoisia. Ihmettelinkin talvella alustan pehmeyttä, aivan kuin olisi ajanut rättärillä
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76