Etuiskaripatruunan vaihto eteen OG9-3 ?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Etuiskaripatruunan vaihto eteen OG9-3 ?

Viesti Kirjoittaja rr »

Voiko vaihtaa iskarin patruunat eteen itse, vai täytyykö ajaa korjaamoon?

Saa ilmeisesti joko patruunan tai koko jousijalan, riippuen iskarin valmistajasta. Näkyy kyllä sitten hinnassakin 8O

Pikku vika, mutta mieletön riesa korjattu juuri; Takaluukun pumput vaihdettu uusiin. Koko homma vei kokonaiset kaksi minuuttia. Kyllä nyt luukku avautuukin nätisti :D
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Vaihto onnistuu jos ei ole ihan poropeukalo ja löytyy muutama avain ja putkitongit/ISO jakari ja jousipuristimet. Vaimentimen lukitusmutteri on aika iso ~ 45mm. RT:n pään irroitustyökalu on hyvä olla. Ei maksa paljoa. CRC:tä ja teräsharjaa kierteille..

Raidetangon pää irti, alapallonivel irti, kallistuksenvakaimen kiinnitys irti, jousi kasaan puristimilla, yläpää irti ja pientä punnerrusta. Jarruletkun kanssa tarkkana. Kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä. Vetari voi kanittaa vastaan kun on luiskahtanut pois kolostaan. Toinen puoli onkin paljon helpompi. Aikaa kuluu ekaan 3h ja toiseen 1.5h :)


Toinen käsipari apuna helpottaa kummasti..
93SC TTiD
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mä ainakin teen niin paljon itse kuin mahdollista. Tähän asti olen tehnyt kaikkiin "kulkuneuvoihin" huollot itse ja säästänyt pitkät sentit.
9-3.1972
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Pitänee kokeilla sitten kesällä vaihtaa iskarit itse. Jarrulevyjen + palojen vaihto eteen vei hetki sitten aikaa kokonaiset 30 min / puoli, ensikertalaiselta ilman minkäänsortin ohjekirjaa :wink:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2094
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

suht helppo homma. Alapallon irroitus hivenen tuskallinen, ei sopinut ruuvattava irroitustyökalu, kun vetoakselin nivel on liian lähellä. Vaimentimen lukitusmutterin av muistaakseni 60mm onnistuu myös IISOOOLLA putkitongilla ja tolppa ruuvipenkissä kiinni. Paineilma pulttipyssy ehdoton, helpottaa työtä huomattavasti, tosin jää oikeat momentit hivenen hakuseen.

100tkm ajettuna ja toinen etuiskari paskana sekä muut täysin vaihtokuntoisia. Ihmettelinkin talvella alustan pehmeyttä, aivan kuin olisi ajanut rättärillä :(
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Vastaa Viestiin