Alkuperäinen SAAB
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Alkuperäinen SAAB
Tietääkö kukaan kuinka paljon 9-3 mallissa on alkuperäisiä Saabin omia osia ?
Yksi tyyppi kerran höpötti että Saabilla ei ole mitään omia osia, vaan että kaikki osat tulee Opelilta! Mutta eikös turbo ole oma, penkit, ratti, kojelauta,pakoputki,
valot jne. kun menee Saabin kyytiin verrattuna Vectraan niin kyllä mielestäni Opelix aika karulta näyttää ja tuntuu. ( Niin ja jostainhan ne Opelinkin osat tulee.
Alihankkijoilta ? )
Käsijarru on kyllä niin Opelia että sitä ei uskalla pakkasella kyllä yhtään käyttää.
Miten on 9-5 laita ? Taitaa olla kaikkien Saabien Saabi ?
Mutta kun Saabin kyytiin istahtaa niin olo on kuitenkin kuin lentoon lähdössä.
-viimeinen kuulutus lennolle 9-3 ............., portilta 93-
Yksi tyyppi kerran höpötti että Saabilla ei ole mitään omia osia, vaan että kaikki osat tulee Opelilta! Mutta eikös turbo ole oma, penkit, ratti, kojelauta,pakoputki,
valot jne. kun menee Saabin kyytiin verrattuna Vectraan niin kyllä mielestäni Opelix aika karulta näyttää ja tuntuu. ( Niin ja jostainhan ne Opelinkin osat tulee.
Alihankkijoilta ? )
Käsijarru on kyllä niin Opelia että sitä ei uskalla pakkasella kyllä yhtään käyttää.
Miten on 9-5 laita ? Taitaa olla kaikkien Saabien Saabi ?
Mutta kun Saabin kyytiin istahtaa niin olo on kuitenkin kuin lentoon lähdössä.
-viimeinen kuulutus lennolle 9-3 ............., portilta 93-
Re: Alkuperäinen SAAB
Miten olis moottori? On noista T5:sta ja T7:sta toi opeliksi aika kaukana. Jos nappaset venttiilikopan pois T7:sta ja vertaat näkymää 16v og satkuun, niin lähes samojahan ne on. Tää on tietysti hyvä koska ne 202:n nokatkin käy virinokista.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: Alkuperäinen SAAB
Hieman ehkä hypotettinen kysymys/väite. Autotehtaat kun lähinnä kokoonpanevat autoja alihankkijoiden komponenteista. Eli osan pitäisi olla kait sitten omaa suunnittelua? Kun esim. aika monessa saksalaisissa on esim. Boschin sytytys, onko se "oma osa"? Vai etsitäänkö toinen merkki joka käyttää samaa osaa? Ja todetaan sitten, että vaikka BMW:ssä ja Opelissa on samat osat.
Voitaisiin ehkä ajatella että Saabissa on paljonkin omia osia kun mainittujen koneen metalliosien lisäksi, sytytys ja ilmeisesti muukin sähköpuoli (ilmastointi, SID, radio) lienee aika pitkälle omaa suunnittelua.
Viisaammat korjatkoon, mutta käsitykseni on ollut, että Saab on tehnyt tuota elektroniikkapuolta aika pitkälle itse.
Voitaisiin ehkä ajatella että Saabissa on paljonkin omia osia kun mainittujen koneen metalliosien lisäksi, sytytys ja ilmeisesti muukin sähköpuoli (ilmastointi, SID, radio) lienee aika pitkälle omaa suunnittelua.
Viisaammat korjatkoon, mutta käsitykseni on ollut, että Saab on tehnyt tuota elektroniikkapuolta aika pitkälle itse.
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alkuperäinen SAAB
En tiä mut toi radio ei kyllä oo saabin oma.... On se niin surkee!karitammi kirjoitti:Hieman ehkä hypotettinen kysymys/väite. Autotehtaat kun lähinnä kokoonpanevat autoja alihankkijoiden komponenteista. Eli osan pitäisi olla kait sitten omaa suunnittelua? Kun esim. aika monessa saksalaisissa on esim. Boschin sytytys, onko se "oma osa"? Vai etsitäänkö toinen merkki joka käyttää samaa osaa? Ja todetaan sitten, että vaikka BMW:ssä ja Opelissa on samat osat.
Voitaisiin ehkä ajatella että Saabissa on paljonkin omia osia kun mainittujen koneen metalliosien lisäksi, sytytys ja ilmeisesti muukin sähköpuoli (ilmastointi, SID, radio) lienee aika pitkälle omaa suunnittelua.
Viisaammat korjatkoon, mutta käsitykseni on ollut, että Saab on tehnyt tuota elektroniikkapuolta aika pitkälle itse.

Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Alkuperäinen SAAB
Eipä noissa Opelia ole kuin lähinnä pohjalevy, joitain alustan osia ja käsijarru. Yhteistä GM:n osaa löytyy sitä enemmän mitä uudempiin mennään, mutta yhtä lailla niitä muissakin GM-autoissa käytetään.
Kuitenkin esim. turboja ei juuri kukaan autonvalmistaja itse valmista pl. Mitsubishi, ja Toyota joitain. Saab käyttää Mitsun ja Garrettin ahtimia kuten lähes kaikki muutkin.
Suuri osa elektroniikasta ja moottorinohjaus ovat Saabin omaa tekoa, jossa onkin hienosti onnistuttu (mm. ACC ja Trionic huippuluokkaa).
Alkuperäinen radio muistaakseni on japanilaista valmistetta.
Kuitenkin esim. turboja ei juuri kukaan autonvalmistaja itse valmista pl. Mitsubishi, ja Toyota joitain. Saab käyttää Mitsun ja Garrettin ahtimia kuten lähes kaikki muutkin.
Suuri osa elektroniikasta ja moottorinohjaus ovat Saabin omaa tekoa, jossa onkin hienosti onnistuttu (mm. ACC ja Trionic huippuluokkaa).
Alkuperäinen radio muistaakseni on japanilaista valmistetta.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Alkuperäinen SAAB
Eli johtopäätös; Saabissa on Saabia niin paljon että on kaukana Opelista !
Ei kai uudemmat Opelitkaan ihan huonoja ole ?
Velipojalla on -98 mallinen V6 2.5 Vectra, jakohihnaa saa olla koko ajan vaihtamassa(huono puoli).
Yleensä ottaen olen huomannut että toisia ihmisiä jotenkin "nyppii" kun ajaa
Saabilla. Toisaalta on aina halunnutkin olla vähän erilaisempi kuin muut........
Ei kai uudemmat Opelitkaan ihan huonoja ole ?
Velipojalla on -98 mallinen V6 2.5 Vectra, jakohihnaa saa olla koko ajan vaihtamassa(huono puoli).
Yleensä ottaen olen huomannut että toisia ihmisiä jotenkin "nyppii" kun ajaa
Saabilla. Toisaalta on aina halunnutkin olla vähän erilaisempi kuin muut........
Re: Alkuperäinen SAAB
Ainakaan bensakoneissa ei ole jakohihnaa, eli ei sitä kovin usein tarvitse vaihtaa. Oli mulla aikanaan yksi valintakriteeri.
Jotakuta nyppii valintasi varmasti oli se mikä tahansa. Tuo opelmaisuus on minusta aika subjektiivinen juttu. GM on tosin hoitanut imagopuolen aika huonosti moneen muuhun valmistajaan verrattuna. Aika paljon on argumentteja väittää puolin tai toisin (siis Opel vai Saab). Jos auto miellyttää, onko se ongelma?
Jotakuta nyppii valintasi varmasti oli se mikä tahansa. Tuo opelmaisuus on minusta aika subjektiivinen juttu. GM on tosin hoitanut imagopuolen aika huonosti moneen muuhun valmistajaan verrattuna. Aika paljon on argumentteja väittää puolin tai toisin (siis Opel vai Saab). Jos auto miellyttää, onko se ongelma?
Re: Alkuperäinen SAAB
Mutta tuohan onkin jo sitten Opelin (GM:n) moottori.Mimmi kirjoitti:V6-moottorissa ON jakopää kuminauhalla.karitammi kirjoitti:Ainakaan bensakoneissa ei ole jakohihnaa, eli ei sitä kovin usein tarvitse vaihtaa. Oli mulla aikanaan yksi valintakriteeri.
Re: Alkuperäinen SAAB
Onko 9-3:kin ollut tuota V6:stä?haffu kirjoitti: V6-moottorissa ON jakopää kuminauhalla.
EDIT: Tuli laitettua lainaus väärän kaverin suuhun. Yo. lainauksen kirjoittei nimim. Mimmi ei haffu.
Viimeksi muokannut karitammi, La Maalis 22, 2008 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alkuperäinen SAAB
Ei! Vain NG900 2.5 V6.karitammi kirjoitti:Onko 9-3:kin ollut tuota V6:stä?haffu kirjoitti: V6-moottorissa ON jakopää kuminauhalla.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570