saab 900 -94 puoltaminen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
sekventiaali
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Marras 23, 2003 15:49

saab 900 -94 puoltaminen

Viesti Kirjoittaja sekventiaali »

saabini 900 -94 alkoi puoltaa voimakkaasti kesärenkaiden vaihdon jälkeen oikealle. renkaat ovat nokia nrt 185-15,vanhoilla talvirenkailla ,jotka olivat melko sekalaiset ,ja loppuun kuluneet auto meni aivan putkeen. vaihdoin oikeaa etupyörää toiseen paikkaan ,kun luulin siitä olevan kudokset rikki ,vaikka päällisin puolin renkissa ei näy mitään erikoista,vetäminen jatkuu edelleen erittäin voimakkaasti.oikea etujousikaan ei ole katkennut vaihdon yhteydessä,vaikka niin luulinkin.kun autoa käyttää tyhjäkäyntiä,ja kääntää ohjauspyörää vasemmalle,ja irrottaa otten niin ohjauspyörä palautuu hieman oikealle, sama tapahtuu kun ohjauspyörää kääntää oikealle niin se palautuu ja jää myös hieman oikealle. onko hammastankossa jonkinlainen balanssin säätö joka olisi pettänyt.onko muilla samanlaisia kokemuksia, jos niin voisitteko ystävällisesti vastailla.
kape1001
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 14:03

Auraus

Viesti Kirjoittaja kape1001 »

Moro
Epäilisin auraus kulmia. Kävin eilen säädättämässä kun hankin uudet renkaatkin. Oli kolme astetta liikkaa aurausta. Talvirenkailla meno ei tuntunut kauheen pahalta mutta kesärenkailla auto vänkäsi vasemmalle ja rattia joutui pitämään hitusen vinossa kun ajoi suoraan. Tietysti kesällä tulee ajettua vähän kovempaa ja kitka tienpinnassa on suurempi. (37€ Autotutka, tre, 55 € vianor, tre) Säädön jälkeen kulki ihan eri tavalla. Menee suoraan eikä vänkää minnekkään.
ng900S 2.3 aut -94
sekventiaali
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Marras 23, 2003 15:49

saab 900 puoltaminen

Viesti Kirjoittaja sekventiaali »

moro moro ...niin ehkäpä täytyisi palata taas perus asioihin ja tarkistaa nuo auraukset kaikesta huolimatta .vaikka kaikki pyörän kulmat on tarkistettu noin 4 kuukautta sitten paikka jossa pyörän kulmat tarkistettiin oli juuri laittanut uudet laittet ns. testirata hintaa kuulemma 40.000 euroo mutta ihmisethän noita laitteita jokatapauksessa käyttävät, joten kyllä virhekin on voinut tulla. vaikka mittapöytäkirja kyllå todisti kaiken olevan ok."kokemuksia toisesta autosta jossa mittapöytäkirjan mukaan arvot olivat oikein niin jokatapauksessa vasen takapyörä aurasi 7mm kun oikea oli 0. että sellaista säätämistä "
Vastaa Viestiin