Jarrupäivitystä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Hei vaan Saabikansa. Koitin etsiä jarruaiheisia aiheita, muttei oikein löytynyt mitään kummempaa.

Huomannut viimepäivinä, että vasen etujarru rahisee tuon tuosta. Ei joka jarrutuksella, mutta liikkeellelähdön jälkeen usein pari ekaa jarrutusta rahisee aika voimakkaasti. Villi veikkaus on toki, että palat loppu mutta kun ei ole mitään varotusvaloa näkynyt. Eikö tuossa joku anturi pitäisi olla? Ja eikö kuluneet jarrut vingu ennen kuin rahise?
No ei siitä enempää. Vaihtoon on nyt lähdössä, oli aihetta tai ei :D
Ihan koko settiä olen miettinyt. Kenties National Performansen 12 uraisia eteen, ja 8 uraisia taakse. Hinnat on 179e ja 159e pari ilman mustausta. Nämä mennee ostoon kuukauden parin päästä. Paloiksi nytheti ajattelin EBC:n Greenstuffeja. Huomenna haen uudet 18" alut ja vähäpölyisyys on siis kova sana :) Pienen säästön ajattelin koittaa tehdä ja tilata UK:sta ne. 150e posteineen eteen ja taakse. Onko hinnan puolesta kannattava? On se hienoa kun euro on niin kallis nyt.
Jatkokysymys. Ottaako Greenstuffit pahasti itseensä jos niillä ajelee kuukauden pari varovasti vanhoilla levyillä(~1000km) ja sitten ruuvaa uudet uralevyt paikalleen? Ei millään perse kestä ostaa molempia nyt heti. Levyillä muutenkin parin viikon toimitusaika, ja palat saa alle viikossa. Paloista tuo rahina kuitenkin johtuu. Eli ne olis aika akuutit vaihtaa, ennen kuin ihan romuksi menee nykyiset levyt.

Koitin etsiä Greenstuffeille kotimaan hintoja, mutta melko turhaan.
Melko lähellä, että Visa vingahtaa.
Viimeksi muokannut Tomsson, Ke Maalis 26, 2008 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Tomsson kirjoitti:Hei vaan Saabikansa. Koitin etsiä jarruaiheisia aiheita, muttei oikein löytynyt mitään kummempaa.

Huomannut viimepäivinä, että vasen etujarru rahisee tuon tuosta. Ei joka jarrutuksella, mutta liikkeellelähdön jälkeen usein pari ekaa jarrutusta rahisee aika voimakkaasti. Villi veikkaus on toki, että palat loppu mutta kun ei ole mitään varotusvaloa näkynyt. Eikö tuossa joku anturi pitäisi olla? Ja eikö kuluneet jarrut vingu ennen kuin rahise?
.
Ei ole anturia. Palassa voi olla metallikieleke joka kuluessaan alkaa hangata levyä aikaansaaden epämiellyttävää rahinaa/kitinää.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Joo, ottaahan ne itseensä, mutta tuskin niin paljon, että pekkaperuskuskia haittaa? Auto varmaan edelleen pysähtyy.
Noh, tilata pläjäytin Greenstuff -kierroksen jo ja kamppailin voimakkaasti, että kestääkö selkänahka laikkojen ostamista. Tilasin sitten mustatut 8 uraiset etulevyt myös. Takalaikat sitten myöhemmin. Takapalat ei voi alkaa vinkua parin kuukauden aikana, eihän...

"Ei ole anturia."

Eikö? Luin manuaalin aikoinaan ja siinä niin luki, eikä ollut mielestäni liitetty mitenkään varustelumalliin. No ainakin se selittää, miksei mitään varotusvaloa ole syttynyt.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Tomsson kirjoitti:Jatkokysymys. Ottaako Greenstuffit itseensä jos niillä ajelee kuukauden pari varovasti vanhoilla levyillä(~1000km) ja sitten ruuvaa uudet uralevyt paikalleen? Ei millään perse kestä ostaa molempia nyt heti. Levyillä muutenkin parin viikon toimitusaika, ja palat saa alle viikossa. Paloista tuo rahina kuitenkin johtuu. Eli ne olis aika akuutit vaihtaa, ennen kuin ihan romuksi menee nykyiset levyt.
Tai sitten ostat biltemasta jarrupalat (7€ / kulma), siks aikaa kunnes saat koko jarrusetin kasaan..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Mimmi kirjoitti: Miksi sitten kysyit?
Lisäsin ekaan viestiin sanan "pahasti". Oli jäänyt vähän leväperäiseksi lauseen tarkoitus ilman tuota.
Antakaa ketjun tippua pois silmistä, tai poistakaa. Ei tästä mitään hyötyä ollut, kun hosuin ja tein jo kaikki ratkaisut.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tomsson kirjoitti:"Ei ole anturia."

Eikö? Luin manuaalin aikoinaan ja siinä niin luki, eikä ollut mielestäni liitetty mitenkään varustelumalliin. No ainakin se selittää, miksei mitään varotusvaloa ole syttynyt.
Anturi löytyy, eli juurikin tuo metallilirpake joka hankaa ja "varoitusvalo" on tuo ääni. Kyseessä on siis "akustinen kulumisvaroitin". :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja SS »

Joo, ottaahan ne itseensä, mutta tuskin niin paljon, että pekkaperuskuskia haittaa? Auto varmaan edelleen pysähtyy.
Ja sen jälkeen kun olet ne palat saanut uritettua (=pilattua) vanhoilla levyillä, niin kohta ovat uudet levytkin urilla. Pala kun ei enää otakaan koko matkalta siihen uuteen levyyn ja siihen alkaa kertymään ruostetta kosketuspinnan ulkopuolelle. Ehdottomasti kannattaa vaihtaa ne levyt ja palat kerralla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin