Viking Aero

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Viking Aero

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Moro!

Onkos jollakin 16" Viking Aerot (ALU8) 9-3:n alla? Heittäkää kuvalla jos löytyy.

Olis kiva tietää miltä ne näyttää alla....
Kannatusjäsen
#3382
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Viking Aero

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Viking Aero

Viesti Kirjoittaja saabracing »

peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Viking Aero

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: Viking Aero

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

peinu kirjoitti:Tätä kuvaa katsoessa näkee ainakin hääpäivän...ei kai vuotta tartte muistaa?

Kyseessä siis 16" Viking...ei Viking Aero
No juuri tuollaisia ajattelin ostaa. Mikäs se Viking Aero sitten on?

EDIT: Niin siis Viking Aerossa on keskikapselit ja Vikingissä ei?

Sopiihan ne hienosti...
Kannatusjäsen
#3382
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Viking Aero

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eiköhän tuossa ng:ssäkin ole riittävästi samoja muotoja niin tässä myös moiset.
Huomasin tätä topiikkia lukiessa että noista talvivanteista ei järkevää kuvaa ollutkaan, tosin eipä ole oikein talvisia kuvauskelejä juuri ollutkaan. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: Viking Aero

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Hyvältä näyttää, käyn sunnuntaina moiset hakemassa...
Onko Teemu nuo 16"? Paljonko tuota autoa on tiputettu?

Olettekos muuten käyttäneet 205/55/16 tassuja vai -50 profiilisia?
Eikös tuo -55 vastaa kehältään orkkis 15" kokoisia? Kokemuksia/suosituksia?

Itsellä tais NG:ssä aikanaan olla -55.
Kannatusjäsen
#3382
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Viking Aero

Viesti Kirjoittaja tetammi »

tlaakso kirjoitti:Hyvältä näyttää, käyn sunnuntaina moiset hakemassa...
Onko Teemu nuo 16"? Paljonko tuota autoa on tiputettu?

Olettekos muuten käyttäneet 205/55/16 tassuja vai -50 profiilisia?
Eikös tuo -55 vastaa kehältään orkkis 15" kokoisia? Kokemuksia/suosituksia?

Itsellä tais NG:ssä aikanaan olla -55.
16-tuumaset ovat ja 205/55 kumeksilla, kesärenkaat samoil vanteilla oli 205/50. Noi korkeammat miellyttää ainakin omaa silmää enempi ja ohan se halvempi koko. :D

Autossa on H&R/Bilsteinin alusta, Speedpartsin mukaan -30mm, sitä en tiiä painaako toi motti enempi ku turbon.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Re: Viking Aero

Viesti Kirjoittaja georges »

205/55r16 on hiukan korkeampi
205/50r16 on hiukan matalampi kuin 185/65r15

Mutta se on makuasia sano kissa...

Itellä oli 55, nyt arvon vastaavaa seuraavien 17" kanssa, nyt alla 215/45 mutta suojelisiko 225/45 vannetta hiukan paremmin. Merkkienkin välillä on todellisissa mitoissa eroja....
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin