Öljypropusta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Poy
"Hölösuu"

Öljypropusta

Viesti Kirjoittaja Poy »

Käytin eilen autonani öljyn vaihdossa. Viimeksi eivät saaneet sitä proppua irti, niin käskivät seuraavalle kerralle ostamaan sen, että jos hajottavat sen. Silloin imivät öljyt pois. Nyt sitten mulla oli proppu mukana, mutta olivat taas imeneet sen pois. Sanoi ettei ollut oikein aikaa, kun en ollu varannut sinä vaan tulin aikaa varaamatta. Meinasivat että varaisin ajan ensi kerralla, että jotain hitsaavat tai vastaavaa. Taidan viedä seuraavalla kerralla johonkin toiseen paikkaan. Onko muilla ollut ongelmia tuon irroittamisessa? Enhän pysty ite vaihtamaan öljyjä, jos joskus haluan sen tehdä itse.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
MacTurbo
"Hölösuu"

Re: Öljypropusta

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Vahda huoltoa, tuollainen pelleily ei kyllä ole mistään kotoisin.

Jos öljyt vaihdetaan, niin ne vaihdetaan alakautta, ja jos proppu menee rikki, niin se vaihdetaan uuteen.
Silloin on turha kitistä kiireestä :?
Ja pystyt itse vaihtamaan öljyt jos vain haluat.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
KN/Lieto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ei saa kiristää niin tiukkaan. Nyt siinä on kierteet vaarassa, ja ensimmäiseksi menee propusta kulmat - tai on mennyt jo. Vanhemmista Saabeista halkesi koko vaihteiston kuori, kun vedettiin propu "kunnolla" kiinni.
TeppoY
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

Mulle sanoivat huollossa PCS:llä, että mun autossa oli vääränlainen öljyproppu ja vaihtoivat sen oikeanlaiseen, en tiedä sitten kuinka yleistä on tuo, että on väärä proppu, oli edellisen omistajan jäljiltä. En tiedä sitten voiko tuo väärä proppu sitten aiheuttaa jotain "kiinnijuuttumista".
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Saahan sen vaikka sopivilla putkitongilla auki, jos kanta on nylpätty pilalle. Putkarit ollu muuten aika pätevä konsti availla tuommoisia pilattuja pultteja :wink:

Varmaa väärällä ropulla on ero ollu oikeaan 17mm kanta 13mm sijaan. 17mm:sen saa kiertymään kummasti tiukempaan kuin 13mm avaiten kokoeron vuoksi.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
SonmH
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Itse en ole ikinä laittanut roppua tiukkaan, mutta kerran on jäänyt kupari tiiviste laittamatta ja niin jumissa oli...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin