TiDin vaihdelaatikko vuotaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

TiDin vaihdelaatikko vuotaa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Elikäs... ongelmat armaan saabini kanssa vain jatkuvat.
En ole vielä päässyt puuhaamaan tuon ruiskupumpun kanssa, mutta tuolla länkkärillä löivät vikalistan kouraan, jossa luki myös seuraavaa:
"Huomattu vielä, että vasemman vetoakselin sisäpään laakerointi pettänyt, vaihteiston sisällä laakeri on väljä, laakerin stefatiiviste on rikki ja vaihteistoöljyt vuotavat reilusti laatikosta."

Mitäs tällaiselle hauskuudelle olisi tehtävissä? Itse en ajatellut sitä ruveta ruuvailemaan, mutta jos vien huoltoon johonkin muualle kuin länkkärille, niin mitä heillä on tehtävissä? Joutuuko koko laatikon vaihtamaan, vai pystyykö tuon laakerin vaihtamaan hieman kohtuullisemmin kustannuksin? Onko kellään heittää mitään arviota, kuinka kauan korjaajalla suunnilleen menisi kyseisen homman hoitamiseen?

Olen varautunut siihen, että muutaman satasen tuohonkin puuhaan saa varmasti upotettua, mutta minkäs teet, kun ei pysty itse mitään autolleen tekemään tilan puutteen vuoksi. Niin ja työkalujen...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: TiDin vaihdelaatikko vuotaa

Viesti Kirjoittaja peinu »

Katsopas hakusanalla vetarin holkki.

Tietääkseni ainoastaan http://www.pro-carsevice.com (n.200€) ja tee-se-itse-miehet ovat hoitaneet tuota laatikkoa irroittamatta ja purkamatta. Merkkiliikkeen ohjeistuksen mukaan laitetaan loota atomeiksi ja hintaa tulee sen mukaisesti. Muissa liikkeissä ei välttämättä ymmärretä tuon päälle, erikoistyökalut puuttuu ja sitä myötä jälki sekä työhön käytetty aika sen mukaiset. Jos jollakulla on positiivisia kokemuiksia muista verstaista, niin varmaan muitakin kiinnostaa...muutoin: Tervetuloa Jyväskylään... ;)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: TiDin vaihdelaatikko vuotaa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Olin kyllä katsellut tuota vetarin holkkia, mutta jotenkin tulin siihen tulokseen, että eihän se voi olla sama asia kuin väljä laakeri. Vai onko sittenkin?
Itse nimittäin ehdin pelästyä jo pahinta. Hienoa tietenkin on, jos noinkin halvalla pääsee moisesta pirusta eroon.
Vieläkin hienompaa olisi, jos auton saisi huollettua jossain pääkaupunkiseudun kupeessa eikä tarvitsisi varta vasten ajaa Jyväskylään. :D Vaan enpä valita siitäkään, kunhan auton vain saa sellaiseen kuntoon hiljalleen, ettei tarvitse jatkuvasti jännittää, milloin laukeaa totaalisesti tien päälle.
Vastaa Viestiin