Joo, laitoin tuossa Autogaugen ahtomittarin ja uskoisin, että jos letku ei erityisemmin 'hirtä' mistään, niin sen näyttämät paineet ovat ok.
Ahot vaihtelevat 0,5 - 0,95 baarin välillä. Toisinaan ottaa ahtoja ja toisinaan ei. Dynossa taisi olla vain 0,5 baaria, kun vain 163 irtosi. Peruspaineet ovat siinä 0,45 baarin kohilla eli ne ovat kait kohallaan? Mittasin ne ottamalla sähköjohtojen liittimen irti mankkavenasta ja sitten vain 3. vaihde päälle ja täysillä tehoilla 3000 rpm :n kierroksilla täydellä kuormalla ja sain tuon tuloksen (0,45 baaria isoilla huippuahdoilla, jotka olivat siis silloin n. 1 bar).
Mittasin myös ohituskiihtyvyysaikoja 80-120 km/h 1,0 baarin ahoilla:
3. vaihde 5,7 s
4. vaihde 7,7 s
5. vaihde 10,9 s
Jos ahot ovat siellä mittarin mukaan n. 0,5 luokkaa, niin 5. vaihteella lähtee sekuntteja 80->120 jopa vain 15,0 sekunttia. Mitä olen katsonut Hirschin sivuilta noita aikoija niin mm. OG9-3 Aerolla pääsee sinne vitosvaihteella kait 11,2 sekunttiin. Sen mukaan voisi olettaa, että tuossa autossani olisi n. 1 baarin ahoilla yli 200 hv tehoa. Ja kuulemma saa käydä joskus noilla 1 baarin ahoilla; ainoastaan mietityttää, että miksi ne noinkin paljon vaihtelevat 0,5->0,95 baaria.
Ahot luultavasti selvinneet...
Ahot luultavasti selvinneet...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ahot luultavasti selvinneet...
Johtuisikohan tuo NG900:n surkeasta orkkiscoolerista? Jos cooleri ei pysty kunnolla viilentämään sisään työnnettävää ilmaa, Trionicin sisäänrakennettu APC laskee ahtoja.juhokare kirjoitti:ainoastaan mietityttää, että miksi ne noinkin paljon vaihtelevat 0,5->0,95 baaria.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
...
Olen kuullut tuollaisenkin mahdollisuuden ja olen ottanut sen huomioon tai lähinnä sen, että cooleri saattaa vuotaa.
Sitten yksi mahdollisuus olisi vääntää regulaattorin tankoa pari kierrosta, jolloin hieman kohollaan oleva peruspaine saadaan kuriin ja saattaa myös täten vaikuttaa tuohon ahtojen seilailuun.
Sitten yksi mahdollisuus olisi vääntää regulaattorin tankoa pari kierrosta, jolloin hieman kohollaan oleva peruspaine saadaan kuriin ja saattaa myös täten vaikuttaa tuohon ahtojen seilailuun.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003