Automaatti ilmastointi sekoilee

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Automaatti ilmastointi sekoilee

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Moi!

Onko jollekin tullut vastaavaa tilannetta vastaan. Auton ilmastointiin tuli tehtyä viime kesänä remonttia (kompura, kylmäaineet jne). Kaikki pelasi korjauksen jälkeen ok.

Nyt ongelma on se, että ilmastointi puskee lämpöä aivan liikaa kabiiniin. Jos asetan lämpötilan vaikka 22 asteeseen, niin hetken päästä autossa on 30 astetta lämmintä. Jos teet ilmastoinnille testin, niin mitään vika koodia ei tule ja testin jälkeen homma pelittää ihan hyvin, kunnes pysäytät auton odotat sen ajan että ilmastointi palaa takaisin oletus asetuksille. Kylmää saa autoon ainoastaan sen jälkeen laittamalla lämpötilan 16 asteeseen, esim. 17 asteessa alkaa ilmastointi puskea todella lämmintä. Asiaan ei vaikuta se että säädät ilman virtausta tai laitat ilmastoinnin Auto moodiin. 16 asteessa taas ilmastointi puskee todella kylmää. Aivan kuin koko systeemi olis on / off moodissa. Voisiko vika olla esim sisätilan lämpötila-anturissa?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Automaatti ilmastointi sekoilee

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla oli tontun ACC2:n kanssa just sama juttu. Periaatteessahan tuo vois olla sekoitusilman anturin vika, sisätilan anturin vika tai miten se ilmastoinnin ohjausyksikkö nuo arvot tulkitsee. Eli vika voi olla missä tahansa edellä mainituissa.

Nämä siis 9-3:lle, mutta oletus, että on samat osat. Löytyihän netistä vissin ngsatkun WIS, joten eiköän vastaavat löydy sieltä.

WIS 9-3 -98
Matkustamon lämpötilan anturi (NTC) on liittimen nasta 20
Matkustamon lämpötilan anturin maadoitus, nasta 39
C KOhm V
0 32,5 3,8
10 19,8 3,3
20 12,5 2,8
25 10,0 2,5
30 8,0 2,2
40 5,3 1,7

Seosilman lämpötilan anturi on liittimen nasta 19
Seosilman lämpötilan anturin maadoitus, nasta 38
C KOhm V
0 28 3,7
10 18 3,2
20 12 2,7
30 8,3 2,3
40 5,8 1,8
50 4,1 1,5
60 3,0 1,2
70 2,2 0,9
80 1,6 0,7
90 1,2 0,5

Tsekkaa anturin lämpötiloja vastaavat vastusarvot, jos täsmää, niin lainaa joltain ohjausyksikköä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin