2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Toisen ilmeiseti ostan huomenna, vuosimalli, kilometrit ja varusteet suurinpiirtein samanlaiset. Hinnalla toki jonkinverran eroa. 2,0t sportissa ahdin ja helmat, onko alustassa eroa, entä jotain muuta?
9-5 Aero Wagon A -03
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Kiitos vastauksista. Kysymys taisi olla typerä, mutta nämä "ooppelit" ovat minulle aivan uusi tuttavuus. Koitan jatkossa pysytellä vaan tuolla og osastolla.
9-5 Aero Wagon A -03
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Ei piä hättäillä valamiissa maailmassa...
Ei niitä vastauksia aina ja joka kysymykseen heti sivutolkulla tulvi, ei vaikka olisi joskus akuuttikin tilanne päällä. Itsekään en osaa suoralta kädeltä eroista mitään sanoa mutta ihan hätäisesti nettiä hämmentäen seuraavista ehkä jotain:
http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.htm ja
http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.pdf
Löytyy tietoa siis myös 9-3:sta.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Eläpä hermostu. Meinasin aiemmin vastata mutta tuli muita kiireitä ja sitten unohtui. Entisenä OG-omistajana sanoisin myöskin että opel-puheet ovat kateellisten (uudemman auton omistajalle) puppua.3374 kirjoitti:Kiitos vastauksista. Kysymys taisi olla typerä, mutta nämä "ooppelit" ovat minulle aivan uusi tuttavuus. Koitan jatkossa pysytellä vaan tuolla og osastolla.
Kuitenkin alkuperäiseen kysymykseen, sport on siis Trionic5 matalapaineversio, jossa on lisäksi helmat ja matalampi "sport"-alusta. Alusta on pelkkää plussaa, koska NG ja 9-3 vakioalusta on suoraan sanoen aika hirveä kiikku, alustapäivityksellä paranee.
Tärkeimmät erot ovatkin jo tuossa mitkä mainitsit eli tosiaan ahdin, helmat ja alusta. SE-varusteltu kannattaa tietysti olla, siinä kun tulee tärkeimmät eli cruise ja ACC sekä nahkaratti ankean muovisen sijasta. Ei ne muutkaan lisät toki haittaa. Siitä en osaa sanoa onko sport jo SE-varusteltu vakiona.. taitaa olla?
Itse sanoisin että osta ehdottomasti se sport vaparin sijasta. Halutessa tehoja on sitten helppo päivittää, nykyään yhtä helppoa ja halpaa oikeastaan kuin OG-ässän viritys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Ite olen nähnyt sellasia sportteja, missä varustelista on suurinpiirtein: helmat. Eli käytännössä kaikki SE:n varusteet puuttuvat. Jos jaksaa pikkasen katella, niin löytää varmasti turbollisen SE:nkin. Itse arvostaisin SE-varusteita enemmän kuin helmoja. Nykyisessä autossa on tosin molemmat ja vähän lisää, mutta ei se mitään
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Sport-varusteluun kuului helmat, sumuvalot, takaspoileri, nahkaratti ja kepin palje sekä sporttiset 5-puolaiset 15"-aluvanteet. Ei ilmastointia, plyysiverhoiluja tai cruisea, jotka löytyvät SE-varustelusta. Käsittääkseni matalapaine-sportissa on ihan vakioalusta.
Eski
Eski
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Eski kirjoitti:Sport-varusteluun kuului helmat, sumuvalot, takaspoileri, nahkaratti ja kepin palje sekä sporttiset 5-puolaiset 15"-aluvanteet. Ei ilmastointia, plyysiverhoiluja tai cruisea, jotka löytyvät SE-varustelusta. Käsittääkseni matalapaine-sportissa on ihan vakioalusta.
Eski
No mikä se sellainen Matalapaine Turbo Sport on jossa em. varusteiden lisäksi
karkeampi plyyshi, manuaali-ilmastointi, cruise, ajonesto-hälytin ? Saattovalotkin
löytyy. Taitaa olla vakiona ? Varustetaso on S.
Onko 154 hv Turbo Sportin ahdin "normaali" ?
Onko tämä business-varustelutaso ?
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Penkeistä en osaa sanoa, mutta ainakin omassa M2000 tSportissa oli selvästi huonompilaatuiset penkit kuin samanikäisessä SE:ssä. Manuaali-ilmastointi, cruise ja hälytin olivat lisävarusteita, jotka sai tilattua lisähintaan myös tSporttiin. Saattovalot on ollut vakiovaruste M1994 GM900:sta alkaen. 154hv matalapaineturbossa on sama Garretin T25M-ahdin kuin muissakin 9-3 turboissa. Businessissa taas ei ollut helmoja, aluvanteita yms.
Eski
Eski
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Älkääkä unohtako muovista rattia ja kumista vaihdekepin paljetta, mitkä on molemmat nahkaisia SE:ssä vai onko se joku comfort-paketti? Lisäksi muistaakseni valolliset meikkipeilit molempien puolien aurinkolipoissa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Ilmeisesti on joku comfort-paketti, ainakin 2002-mallisessa perusmallissa on valaistut meikkipeilit ja nahkaratti & vaihdekepin palje. Vai onkohan sitten noissa uudemman pään kulkineissa parepi varustelu jotta ovat menneet paremmin kaupaksi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Nahkaratti oli myös tSportissa vakiona, palje taisi olla kumia, mutta kepin nuppi nahkaa. Joskus oli myös leather-paketti, joka sisälsi nuo nahkaosat. Yleensä mallin ikääntyessä vakiovarustusta parannetaan.
Eski
Eski
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Mulla ei ole ainakaan SE:ssä meikkipeileissä valoja, elleivät sitten ole palaneet.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Mulla on huoltokirjan ensimmäisen sivun mukaan 2.0T 185hv SE, ja löytyy ainakin meikkipeileistä valot, samoin nahkaratti ja -nuppi, sumuvalot, aluvanteet, cruise, ACC, SID2, AS2, plyyshit, kaukolukitus mutta ei hälytintä sekä helmat ja takaspoikka. Mitkä lie noista on SE-varustelua ja mitkä jotain extraa, en tiedä. Kylkivilkkujen yläpuolilta puuttuu SE-merkit mutta ne lienee poistettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
Niin eikös tuolta aika yksiselitteisesti löydy 9-3:n varusteet eri malliversioille kun riittävän alas rullailee...
Taitaa vain tuossa mennä meikkipeilien valot kartanlukuvalojen nimellä kun kerran tuossa omassakin ng:ssä pitäs kaksi kartanlukuvaloa olla ja siinä on nämä katossa olevat valot katkaisijalla aurinkoläppien alla (tai yläpuolella, miten vain ajattelee ).
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet
AS2 ja spoileri puuttuvat ainakin omastani, muuten samat löytyvät.Mulla on huoltokirjan ensimmäisen sivun mukaan 2.0T 185hv SE, ja löytyy ainakin meikkipeileistä valot, samoin nahkaratti ja -nuppi, sumuvalot, aluvanteet, cruise, ACC, SID2, AS2, plyyshit, kaukolukitus mutta ei hälytintä sekä helmat ja takaspoikka. Mitkä lie noista on SE-varustelua ja mitkä jotain extraa, en tiedä. Kylkivilkkujen yläpuolilta puuttuu SE-merkit mutta ne lienee poistettu.
E: Tuossa taulukossa on monta selvää virhettä. Esimerkiksi "Keskuslukitus: Käyttö molemmista ovista". Eihän matkustajan puolella ole edes lukkopesää. Samoin täysikokoista varapyörää ei ole 2002 perusmallissa eikä 2003 SE:ssä. Pikkovikojahan nuo tosin ovat.
Korjausta: Siis se musta spoileriksikin kutsuttu muovilirpake löytyy, mutta kunnollista aero-mallista spoileria. Samoin AS2 on, sekoitin AS3:een
Viimeksi muokannut SS, Su Huhti 26, 2009 21:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2