2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Toisen ilmeiseti ostan huomenna, vuosimalli, kilometrit ja varusteet suurinpiirtein samanlaiset. Hinnalla toki jonkinverran eroa. 2,0t sportissa ahdin ja helmat, onko alustassa eroa, entä jotain muuta?
9-5 Aero Wagon A -03
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Kiitos vastauksista. Kysymys taisi olla typerä, mutta nämä "ooppelit" ovat minulle aivan uusi tuttavuus. Koitan jatkossa pysytellä vaan tuolla og osastolla.
9-5 Aero Wagon A -03
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

:D

Ei piä hättäillä valamiissa maailmassa...

Ei niitä vastauksia aina ja joka kysymykseen heti sivutolkulla tulvi, ei vaikka olisi joskus akuuttikin tilanne päällä. Itsekään en osaa suoralta kädeltä eroista mitään sanoa mutta ihan hätäisesti nettiä hämmentäen seuraavista ehkä jotain:

http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.htm ja
http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.pdf

Löytyy tietoa siis myös 9-3:sta.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

3374 kirjoitti:Kiitos vastauksista. Kysymys taisi olla typerä, mutta nämä "ooppelit" ovat minulle aivan uusi tuttavuus. Koitan jatkossa pysytellä vaan tuolla og osastolla.
Eläpä hermostu. :) Meinasin aiemmin vastata mutta tuli muita kiireitä ja sitten unohtui. Entisenä OG-omistajana sanoisin myöskin että opel-puheet ovat kateellisten (uudemman auton omistajalle) puppua.

Kuitenkin alkuperäiseen kysymykseen, sport on siis Trionic5 matalapaineversio, jossa on lisäksi helmat ja matalampi "sport"-alusta. Alusta on pelkkää plussaa, koska NG ja 9-3 vakioalusta on suoraan sanoen aika hirveä kiikku, alustapäivityksellä paranee.

Tärkeimmät erot ovatkin jo tuossa mitkä mainitsit eli tosiaan ahdin, helmat ja alusta. SE-varusteltu kannattaa tietysti olla, siinä kun tulee tärkeimmät eli cruise ja ACC sekä nahkaratti ankean muovisen sijasta. Ei ne muutkaan lisät toki haittaa. Siitä en osaa sanoa onko sport jo SE-varusteltu vakiona.. taitaa olla?

Itse sanoisin että osta ehdottomasti se sport vaparin sijasta. Halutessa tehoja on sitten helppo päivittää, nykyään yhtä helppoa ja halpaa oikeastaan kuin OG-ässän viritys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ite olen nähnyt sellasia sportteja, missä varustelista on suurinpiirtein: helmat. Eli käytännössä kaikki SE:n varusteet puuttuvat. Jos jaksaa pikkasen katella, niin löytää varmasti turbollisen SE:nkin. Itse arvostaisin SE-varusteita enemmän kuin helmoja. Nykyisessä autossa on tosin molemmat ja vähän lisää, mutta ei se mitään :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sport-varusteluun kuului helmat, sumuvalot, takaspoileri, nahkaratti ja kepin palje sekä sporttiset 5-puolaiset 15"-aluvanteet. Ei ilmastointia, plyysiverhoiluja tai cruisea, jotka löytyvät SE-varustelusta. Käsittääkseni matalapaine-sportissa on ihan vakioalusta.

Eski
Kapteeni Aika
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Aika »

Eski kirjoitti:Sport-varusteluun kuului helmat, sumuvalot, takaspoileri, nahkaratti ja kepin palje sekä sporttiset 5-puolaiset 15"-aluvanteet. Ei ilmastointia, plyysiverhoiluja tai cruisea, jotka löytyvät SE-varustelusta. Käsittääkseni matalapaine-sportissa on ihan vakioalusta.

Eski

No mikä se sellainen Matalapaine Turbo Sport on jossa em. varusteiden lisäksi
karkeampi plyyshi, manuaali-ilmastointi, cruise, ajonesto-hälytin ? Saattovalotkin
löytyy. Taitaa olla vakiona ? Varustetaso on S.
Onko 154 hv Turbo Sportin ahdin "normaali" ?
Onko tämä business-varustelutaso ?

:?:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Eski »

Penkeistä en osaa sanoa, mutta ainakin omassa M2000 tSportissa oli selvästi huonompilaatuiset penkit kuin samanikäisessä SE:ssä. Manuaali-ilmastointi, cruise ja hälytin olivat lisävarusteita, jotka sai tilattua lisähintaan myös tSporttiin. Saattovalot on ollut vakiovaruste M1994 GM900:sta alkaen. 154hv matalapaineturbossa on sama Garretin T25M-ahdin kuin muissakin 9-3 turboissa. Businessissa taas ei ollut helmoja, aluvanteita yms.

Eski
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja peinu »

Älkääkä unohtako muovista rattia ja kumista vaihdekepin paljetta, mitkä on molemmat nahkaisia SE:ssä vai onko se joku comfort-paketti? Lisäksi muistaakseni valolliset meikkipeilit molempien puolien aurinkolipoissa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja SS »

Ilmeisesti on joku comfort-paketti, ainakin 2002-mallisessa perusmallissa on valaistut meikkipeilit ja nahkaratti & vaihdekepin palje. Vai onkohan sitten noissa uudemman pään kulkineissa parepi varustelu jotta ovat menneet paremmin kaupaksi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Eski »

Nahkaratti oli myös tSportissa vakiona, palje taisi olla kumia, mutta kepin nuppi nahkaa. Joskus oli myös leather-paketti, joka sisälsi nuo nahkaosat. Yleensä mallin ikääntyessä vakiovarustusta parannetaan.

Eski
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Poy »

Mulla ei ole ainakaan SE:ssä meikkipeileissä valoja, elleivät sitten ole palaneet.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mulla on huoltokirjan ensimmäisen sivun mukaan 2.0T 185hv SE, ja löytyy ainakin meikkipeileistä valot, samoin nahkaratti ja -nuppi, sumuvalot, aluvanteet, cruise, ACC, SID2, AS2, plyyshit, kaukolukitus mutta ei hälytintä sekä helmat ja takaspoikka. Mitkä lie noista on SE-varustelua ja mitkä jotain extraa, en tiedä. Kylkivilkkujen yläpuolilta puuttuu SE-merkit mutta ne lienee poistettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Iskariot kirjoitti:http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.pdf

Löytyy tietoa siis myös 9-3:sta.
Niin eikös tuolta aika yksiselitteisesti löydy 9-3:n varusteet eri malliversioille kun riittävän alas rullailee...

Taitaa vain tuossa mennä meikkipeilien valot kartanlukuvalojen nimellä kun kerran tuossa omassakin ng:ssä pitäs kaksi kartanlukuvaloa olla ja siinä on nämä katossa olevat valot katkaisijalla aurinkoläppien alla (tai yläpuolella, miten vain ajattelee :D ).
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 2,0 se ja 2,0t sport eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja SS »

Mulla on huoltokirjan ensimmäisen sivun mukaan 2.0T 185hv SE, ja löytyy ainakin meikkipeileistä valot, samoin nahkaratti ja -nuppi, sumuvalot, aluvanteet, cruise, ACC, SID2, AS2, plyyshit, kaukolukitus mutta ei hälytintä sekä helmat ja takaspoikka. Mitkä lie noista on SE-varustelua ja mitkä jotain extraa, en tiedä. Kylkivilkkujen yläpuolilta puuttuu SE-merkit mutta ne lienee poistettu.
AS2 ja spoileri puuttuvat ainakin omastani, muuten samat löytyvät.

E: Tuossa taulukossa on monta selvää virhettä. Esimerkiksi "Keskuslukitus: Käyttö molemmista ovista". Eihän matkustajan puolella ole edes lukkopesää. Samoin täysikokoista varapyörää ei ole 2002 perusmallissa eikä 2003 SE:ssä. Pikkovikojahan nuo tosin ovat.

Korjausta: Siis se musta spoileriksikin kutsuttu muovilirpake löytyy, mutta kunnollista aero-mallista spoileria. Samoin AS2 on, sekoitin AS3:een :oops:
Viimeksi muokannut SS, Su Huhti 26, 2009 21:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin