Lisää tehoja
Lisää tehoja
Tere!
Onx tiatoo, mistä sais vm.98 9-3:seen vapariin (ei turbo) teholastua?
Vai onko yleensäkkään siihen saatavissa, oon selaillu lastufirmojen sivuja ja
missään ei turbotonta mallia edes mainita! Tai saako vähällä vaivalla (ja rahalla) karvalakkiversioon pientä piristystä?
Vai pitäiskö ihan suosiolla pistää kansanmalli vaihtoon...
Onx tiatoo, mistä sais vm.98 9-3:seen vapariin (ei turbo) teholastua?
Vai onko yleensäkkään siihen saatavissa, oon selaillu lastufirmojen sivuja ja
missään ei turbotonta mallia edes mainita! Tai saako vähällä vaivalla (ja rahalla) karvalakkiversioon pientä piristystä?
Vai pitäiskö ihan suosiolla pistää kansanmalli vaihtoon...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Lisää tehoja
vaihtoon vaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Lisää tehoja
Kyllä se taitaa niin olla, ettei tuohon malliin ainakaan halvalla mitään sen kummempia tehonlisäyksiä saada. Toki voi turata jotain filtteriä ja putkea mutta hyödyt taitavat olla kovin marginaaliset.
Jos virityksestä unelmoi niin melkeen kannattaa laittaa auto vaihtoon ja katsoa turbolla varustettua mallia : )
Jos virityksestä unelmoi niin melkeen kannattaa laittaa auto vaihtoon ja katsoa turbolla varustettua mallia : )
Re: Lisää tehoja
Vapariin voit saada lastuvirityksellä jopa 1-2hv lisää tehoa ja bensankulutus kasvaa vähintään 1-2 litraa satasella
Eski
Eski
Re: Lisää tehoja
Kyllähän vaparitkin on saatu kulkemaan ja tehoja 200-300hv:n välimaastoon 4 sylinterisille 2 litraisille ja hiukka yli, siittä en tiedä onko kukaan vapari saapasta laittanut, mutta muilta merkeiltä löytyy paljonkin esimerkkejä ja tosi kovia varttimaili aikoja.
Se vaan että onko mitään järkeä laittaa onkin toinen juttu ja mitä katsastussetä sanoo kun tuon ikäsessä pitäs olla vielä aika pienet päästöt ja katti...
vaikka voihan sitä kattia pitää vain katsastuksen aikana, mutta ne päästöt vaikka olisikin katti kiinni päästömittauksen aikana voi aiheuttaa ongelmia ym.
Helsingissä American Car showssa oli jokunen vuosi sitten Corollan 1,6L motti kiinni moottori pukissa ja oli vapaastihengittävä n. 212 hv.
Se vaan että onko mitään järkeä laittaa onkin toinen juttu ja mitä katsastussetä sanoo kun tuon ikäsessä pitäs olla vielä aika pienet päästöt ja katti...
vaikka voihan sitä kattia pitää vain katsastuksen aikana, mutta ne päästöt vaikka olisikin katti kiinni päästömittauksen aikana voi aiheuttaa ongelmia ym.
Helsingissä American Car showssa oli jokunen vuosi sitten Corollan 1,6L motti kiinni moottori pukissa ja oli vapaastihengittävä n. 212 hv.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Lisää tehoja
Oliko korollan 1,6 myllystä saatu 212hv pelkällä lastuvirityksellä? Lueppa alkuperäinen kysymys uudestaan...testing1 kirjoitti: Helsingissä American Car showssa oli jokunen vuosi sitten Corollan 1,6L motti kiinni moottori pukissa ja oli vapaastihengittävä n. 212 hv.
Eski
Re: Lisää tehoja
Niin jos moottori on vajaapyttyinen ja paljon alle 4L niin eipä pelkässä lastuttamisessa ole kerrassaan mitään järkeä, nekin rahat kannatta sijoittaa mieluummin vaikka hyviin ulkomaisiin oluihin tai punkkuun tai vielä parempaa laadukkaaseen Whisky veteen.
Mutta jos alkuperäisellä kirjoittajalla mieli muuttuu eikä raaski luopua :sta ja massi pakottaa perstaskussa, niin eikun jollekin vapari virivelholle mylly ja rautaa vaihtoon ronskilla kädellä...run run...pöri pöri.
Mutta jos alkuperäisellä kirjoittajalla mieli muuttuu eikä raaski luopua :sta ja massi pakottaa perstaskussa, niin eikun jollekin vapari virivelholle mylly ja rautaa vaihtoon ronskilla kädellä...run run...pöri pöri.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Lisää tehoja
Sillä rahalla mikä menee että saa vaparista 9-3:sta esim. sen 185 hv ulos vaihtaa jo monta kertaa turbolliseen saabbiin. Varusteetkin todennäköisesti paranee. Ja vääntökäyrä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Re: Lisää tehoja
Mitäs eroa on ko. 9-3 ja 9000 vaparikoneessa? Maptun tarjoaa 2.0 vaparitonnariin stage-1 ohjelmistoa joka tarjoaisi 145hv & 200Nm
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Lisää tehoja
Moottorinohjaus on eri, tonnarissa uudempi 2.0 vapari on Trionicilla ja DI-kasetilla, 9-3:ssa virranjakaja ja Motronic.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com