Lisää tehoja

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
urposaab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 00:06

Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja urposaab »

Tere!
Onx tiatoo, mistä sais vm.98 9-3:seen vapariin (ei turbo) teholastua?
Vai onko yleensäkkään siihen saatavissa, oon selaillu lastufirmojen sivuja ja
missään ei turbotonta mallia edes mainita! Tai saako vähällä vaivalla (ja rahalla) karvalakkiversioon pientä piristystä?
Vai pitäiskö ihan suosiolla pistää kansanmalli vaihtoon... :|
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vaihtoon vaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja pade »

Kyllä se taitaa niin olla, ettei tuohon malliin ainakaan halvalla mitään sen kummempia tehonlisäyksiä saada. Toki voi turata jotain filtteriä ja putkea mutta hyödyt taitavat olla kovin marginaaliset.
Jos virityksestä unelmoi niin melkeen kannattaa laittaa auto vaihtoon ja katsoa turbolla varustettua mallia : )
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Joo se peruspaska vastaus: vaihda autoa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vapariin voit saada lastuvirityksellä jopa 1-2hv lisää tehoa ja bensankulutus kasvaa vähintään 1-2 litraa satasella :D

Eski
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Kyllähän vaparitkin on saatu kulkemaan ja tehoja 200-300hv:n välimaastoon 4 sylinterisille 2 litraisille ja hiukka yli, siittä en tiedä onko kukaan vapari saapasta laittanut, mutta muilta merkeiltä löytyy paljonkin esimerkkejä ja tosi kovia varttimaili aikoja.
Se vaan että onko mitään järkeä laittaa onkin toinen juttu ja mitä katsastussetä sanoo kun tuon ikäsessä pitäs olla vielä aika pienet päästöt ja katti...
vaikka voihan sitä kattia pitää vain katsastuksen aikana, mutta ne päästöt vaikka olisikin katti kiinni päästömittauksen aikana voi aiheuttaa ongelmia ym.
Helsingissä American Car showssa oli jokunen vuosi sitten Corollan 1,6L motti kiinni moottori pukissa ja oli vapaastihengittävä n. 212 hv.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja Eski »

testing1 kirjoitti: Helsingissä American Car showssa oli jokunen vuosi sitten Corollan 1,6L motti kiinni moottori pukissa ja oli vapaastihengittävä n. 212 hv.
Oliko korollan 1,6 myllystä saatu 212hv pelkällä lastuvirityksellä? Lueppa alkuperäinen kysymys uudestaan...

Eski
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Niin jos moottori on vajaapyttyinen ja paljon alle 4L niin eipä pelkässä lastuttamisessa ole kerrassaan mitään järkeä, nekin rahat kannatta sijoittaa mieluummin vaikka hyviin ulkomaisiin oluihin tai punkkuun tai vielä parempaa laadukkaaseen Whisky veteen.
Mutta jos alkuperäisellä kirjoittajalla mieli muuttuu eikä raaski luopua :saab: :sta ja massi pakottaa perstaskussa, niin eikun jollekin vapari virivelholle mylly ja rautaa vaihtoon ronskilla kädellä...run run...pöri pöri.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja georges »

Sillä rahalla mikä menee että saa vaparista 9-3:sta esim. sen 185 hv ulos vaihtaa jo monta kertaa turbolliseen saabbiin. Varusteetkin todennäköisesti paranee. Ja vääntökäyrä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja patse »

Mitäs eroa on ko. 9-3 ja 9000 vaparikoneessa? Maptun tarjoaa 2.0 vaparitonnariin stage-1 ohjelmistoa joka tarjoaisi 145hv & 200Nm
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Lisää tehoja

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Moottorinohjaus on eri, tonnarissa uudempi 2.0 vapari on Trionicilla ja DI-kasetilla, 9-3:ssa virranjakaja ja Motronic.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin