Moi,
Mahtaako tollanen setti kun http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/931 olla ihan bolt on -homma, minkä nikkaroi ihan kotipihalla?
Meneekö toi catback ihan suoraan vakiokattiin kiinni ja mitä katsastusmies sanoo tosta putkesta, kellään ollut katsastuksen kanssa ongelmia? Onkohan tolla putkella mitään EU sun muita hyväksyntiä ja onko ruostumaton?
Tarvitseeko tollasen setin lisäksi muita hankintoja tehdä, lueskelin että magneettiventtiilin tarvitsisi??? Ja jos ton tilaa esimerkiksi juuri tuolta Elkpartsista niin tuleekohan tohon jotain tullimaksuja lisäksi?
Mikähän pulju mahtaisi noita samaisia kaupata Suomenmaalla?
-Pasi
9-3 turbo 150hp -01
Re: 9-3 turbo 150hp -01
150hp -01 malli on Trionic 7 moottorinohjauksella, joten autossasi on jo magneettiventtiili.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 turbo 150hp -01
Jyväskylässä http://www.Pro-Carservice.com myy "samaa" settiä:
http://www.speedparts.se/shop/prod/newu ... _01-.shtml
En ole kuullut, että katsastussetiä olisi pahemmin putkien eu-merkinnät kiinnostaneet. Onhan noita omatekoisiakin putkia ihmisillä. (niinkun mulla. Omavalmiste DP catcon jenkkikatilla ja loppuosa a-alt-avgassystemin rosteri )
Tullimaksujahan ei EU:n sisällä peritä, ulkopuolelta tulevissa eri asia. Tuossa elkpartsin satsissakin mahtaa olla JT:n aluminoitua putkea, eli isompaa normikamaa.
http://www.speedparts.se/shop/prod/newu ... _01-.shtml
En ole kuullut, että katsastussetiä olisi pahemmin putkien eu-merkinnät kiinnostaneet. Onhan noita omatekoisiakin putkia ihmisillä. (niinkun mulla. Omavalmiste DP catcon jenkkikatilla ja loppuosa a-alt-avgassystemin rosteri )
Tullimaksujahan ei EU:n sisällä peritä, ulkopuolelta tulevissa eri asia. Tuossa elkpartsin satsissakin mahtaa olla JT:n aluminoitua putkea, eli isompaa normikamaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9-3 turbo 150hp -01
On nähty jo sellainenkin tapaus, että hylsy tuli katsastuksesta, kun yhdestä putkenpätkästä puuttui E-merkintä
Määräykset on määräyksiä sano Yrjö Mäki...
Eski

Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 turbo 150hp -01
Tuo katsomasi setti on BSR:n virisetti, jota myy Ruotsissa mm. itse BSR ja Speedparts.SeenFinn kirjoitti:Moi,
Mahtaako tollanen setti kun http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/931 olla ihan bolt on -homma, minkä nikkaroi ihan kotipihalla?
Meneekö toi catback ihan suoraan vakiokattiin kiinni ja mitä katsastusmies sanoo tosta putkesta, kellään ollut katsastuksen kanssa ongelmia? Onkohan tolla putkella mitään EU sun muita hyväksyntiä ja onko ruostumaton?
Tarvitseeko tollasen setin lisäksi muita hankintoja tehdä, lueskelin että magneettiventtiilin tarvitsisi??? Ja jos ton tilaa esimerkiksi juuri tuolta Elkpartsista niin tuleekohan tohon jotain tullimaksuja lisäksi?
Mikähän pulju mahtaisi noita samaisia kaupata Suomenmaalla?
-Pasi
Jyväskyläläinen Pro-Car Service on Speedpartsin jälleenmyyjä Suomessa ja DocPower BSR:n suomalainen jälleenmyyjä.
Kannattaa myös tsekata Trolli.nu, joka on Nordic Tuningin jälleenmyyjä Suomessa.
Itse en suosittelisi tuota steg 2 -settiä, vaan kannattaisi saman tien investoida steg 3 -settiin, jolla saisit enemmän vääntöä autoosi.
Mikäli olet Suomen Saab -klubin jäsen, niin voit vielä saada alennustakin virisetistä, mikäli ostat sen Pro-Car Servicestä tai Trolli.nu:lta.
Edit: sitten vielä tähän perään henkilökohtainen mielipide: ei kannata ostaa tuota JT:n putkea, sillä se on vaikeahko asentaa autoon "palapelimaisuutensa" takia ja ainakin meikäläisellä takaosa mätäni 4 vuodessa. Kannattaa ennemmin panostaa esim. Ferritan putkeen, joka on täysin rosteria kilpakatalysaattoreineen. Meikäläisen auton Ferritan putkiosa on tehty Outokummun rosterista ja kilpakatalysaattori on Kemiran tekemä. Hintaa on noin 400-500 euroa enemmän, mutta eipähän tarvitse olla vähän ajan päästä vaihtamassa putkea, kun se on mädäntynyt. Lisäksi Ferritassa on palloliitokset, joten putki on helppo tarpeen vaatiessa purkaa. JT:n liitokset jämähtävät kiinni toisiinsa, jos putki alkaa mätänemään ja tällöin osia on todella vaikea saada irti toisistaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007