9-3:n ostoaikeissa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Eli tuollainen kiinnostaa. Mitä kannattaa ottaa huomioon ja onko jotain tiettyjä tyyppivikoja, jos vaikka on jo muutamia satojatuhansia kilometrejä takana? Turboversiot kiinnostaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja Pola »

Syttykasetti menee vaihtoon ~200 000 kohdalla.
Jos kyseessä T7, ahdin voi routia ihan milloin vaan.
Seiskassa myös jotain huohotinongelmia ilmennyt.

Olisko siinä ollut yleisimmät :wink:
#3272
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja jkotka »

huohotinongelmat
garretin ahtimet porsivat (mitsut toimivat)
sidin pikselit paskana
sytkäkasetti porsii
110-huolto maksaa miljaardin
tasapainopuolen hilppeet

siinähän nuo tais tosiaan olla. aika helppo epeli toi 9-3 loppupeleissä.

ps. allekirjottaneella ois yksilö ilman vikoja myynnissä, että yv jos kiinnostaa.
-
Janne #2769 stcf #40
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja pade »

Tätä aihetta on käsitelty lukuisia kertoja täällä joten aiheita löytyy vaikka kuinka paljon. Kannattaa hyödyntää tuota "Etsi"-toimintoa!
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2093
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja patse »

jkotka kirjoitti:huohotinongelmat
garretin ahtimet porsivat (mitsut toimivat)
sidin pikselit paskana
sytkäkasetti porsii
110-huolto maksaa miljaardin
tasapainopuolen hilppeet ...
Sumarin lasit menee helposti rikki
Ajovalopesimet jumittaa
Ajovalojen kirkkaus pumppaa
Korjaus: vm.00/01 alkaen turbot porsii. Malli GT17
Syl.kannenpultit löysällä-> öljy/vesi vuotoja -> kansipahvin vaihto
Lisäksi 210-huolto maksaa miljaardin
Epämääräistä puoltamista ohjauksessa
Kiihdytyksissä ohjaus vispaa/vetelee
Sisältä ahdas
Takapenkin tilat pienet
Istuimien kangasverhoilu joissain malleissa työläs puhdistaa
Ilmanvaihto vivut, askelmoottori renaa, yms. nestevuotoja
Ruostevaurioita
Takaovienikkunat eivät aukea alas saakka
Takajarrut jumittaa
Käsijarru jumittaa/tehoton/paska

Eli haluamme ilmeisesti kertoa, että ei kannata ostaa :wink: :wink: :lol:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja peinu »

Elekää nyt pelotelko. Koeajolle vaan jos toimii, niin hyvä.

Erittäin hyvää (kovaa) kyytiä pikkurahalla.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja SS »

Yhden oman (kokemus tosin alle kk) ja erään toisen yksilön kokemusten (>1v) perusteella ei ole yhtään mainituista vioista ilmennyt. Edes 110tkm huolto ei tuohon ei-omaan yksilöön ollut kallis, itse tein ja säästin ;)

Kannattaa käydä kokeilemassa ja ihmettelemässä, ovat yleensä hyvin varusteltuja ja siis varusteluun + koneeseen nähden edullisia. Ainakin nämä loppupään turbomallit.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja baasenar »

pade kirjoitti:Tätä aihetta on käsitelty lukuisia kertoja täällä joten aiheita löytyy vaikka kuinka paljon. Kannattaa hyödyntää tuota "Etsi"-toimintoa!
Ei aina tule heti mieleen ja ei välttämättä jaksa ruveta selaamaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja peinu »

baasenar kirjoitti:
pade kirjoitti:Tätä aihetta on käsitelty lukuisia kertoja täällä joten aiheita löytyy vaikka kuinka paljon. Kannattaa hyödyntää tuota "Etsi"-toimintoa!
Ei aina tule heti mieleen ja ei välttämättä jaksa ruveta selaamaan.
Mieluummin sinun etsiskelyaikaa kuin useiden vastailuaikaa, kun kaikki on jo moneen kertaan kirjoitettua...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja baasenar »

peinu kirjoitti:
baasenar kirjoitti:
pade kirjoitti:Tätä aihetta on käsitelty lukuisia kertoja täällä joten aiheita löytyy vaikka kuinka paljon. Kannattaa hyödyntää tuota "Etsi"-toimintoa!
Ei aina tule heti mieleen ja ei välttämättä jaksa ruveta selaamaan.
Mieluummin sinun etsiskelyaikaa kuin useiden vastailuaikaa, kun kaikki on jo moneen kertaan kirjoitettua...
Ne vastaa, jotka tahtoo. Eihän tämä velvoita ketään mihinkään. :wink:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja Poy »

Jos etsit vähän ajettua 9-3:sta turbolla, niin ainakin tämä tuntuu minusta aika halvalta (vaikkei välttämättä olekkaan SE, niin ihan hyvät varusteet):
http://www.mikko.fi/kohde/539809

En siis itse liity mitenkään tuohon ilmoitukseen.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Poy kirjoitti:Jos etsit vähän ajettua 9-3:sta turbolla, niin ainakin tämä tuntuu minusta aika halvalta (vaikkei välttämättä olekkaan SE, niin ihan hyvät varusteet):
http://www.mikko.fi/kohde/539809
Tässähän on nätin näköinen peli (itsekin 900 tai 9-3 turbo ostoaikeissa), mutta näyttäisi olevan matalapaineturbo. Minkälaisella vaivalla ja rahalla tuosta saa sen >180hv irti?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Magneettiventtiili letkuineen ja softa tarvitaan. Niillä irtoaa jotain 230hv kieppeillä. Softan voi ostaa joko esim. Maptunilta tai riittävillä taidoilla ja kiinnostuksella ohjelmoida myös itse, aivansanana T5Suite niminen ohjelma ja BDM-interface.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja peinu »

jos 185hv riittää, niin semmosia bokseja saattaa olla virityksien jäljiltä olemassa. (täällä esim. 1 kpl). Tosin taitaa nuo "täypaineboksit" olla harvinaisia täällä korkeasti verotetulla köyhällä niemimaalla. Lisäksi joutuu hankkimaan magneettiventtiilin luokkaa 200€ uutena. Varteenotettava vaihtoehto on hankkia joku stage 1 vaikka. En ole kuullut, että olisi kukaan katunut...

http://www.maptun.fi
http://www.pro-carservice.com
http://www.trolli.nu
http://www.bsr.se
http://www.sqr.se

yms...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3:n ostoaikeissa

Viesti Kirjoittaja mjava »

patse kirjoitti: Ruostevaurioita
Eikös 9-3 ole saappaista ruosteettomimpia? Muistan myös lukeneeni, että 9-3 oli jossain suuremmassa ruostevapaustutkimuksessa kärjessä
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Vastaa Viestiin