9-3:n ostoaikeissa
9-3:n ostoaikeissa
Eli tuollainen kiinnostaa. Mitä kannattaa ottaa huomioon ja onko jotain tiettyjä tyyppivikoja, jos vaikka on jo muutamia satojatuhansia kilometrejä takana? Turboversiot kiinnostaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Syttykasetti menee vaihtoon ~200 000 kohdalla.
Jos kyseessä T7, ahdin voi routia ihan milloin vaan.
Seiskassa myös jotain huohotinongelmia ilmennyt.
Olisko siinä ollut yleisimmät
Jos kyseessä T7, ahdin voi routia ihan milloin vaan.
Seiskassa myös jotain huohotinongelmia ilmennyt.
Olisko siinä ollut yleisimmät
#3272
Re: 9-3:n ostoaikeissa
huohotinongelmat
garretin ahtimet porsivat (mitsut toimivat)
sidin pikselit paskana
sytkäkasetti porsii
110-huolto maksaa miljaardin
tasapainopuolen hilppeet
siinähän nuo tais tosiaan olla. aika helppo epeli toi 9-3 loppupeleissä.
ps. allekirjottaneella ois yksilö ilman vikoja myynnissä, että yv jos kiinnostaa.
garretin ahtimet porsivat (mitsut toimivat)
sidin pikselit paskana
sytkäkasetti porsii
110-huolto maksaa miljaardin
tasapainopuolen hilppeet
siinähän nuo tais tosiaan olla. aika helppo epeli toi 9-3 loppupeleissä.
ps. allekirjottaneella ois yksilö ilman vikoja myynnissä, että yv jos kiinnostaa.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Tätä aihetta on käsitelty lukuisia kertoja täällä joten aiheita löytyy vaikka kuinka paljon. Kannattaa hyödyntää tuota "Etsi"-toimintoa!
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Sumarin lasit menee helposti rikkijkotka kirjoitti:huohotinongelmat
garretin ahtimet porsivat (mitsut toimivat)
sidin pikselit paskana
sytkäkasetti porsii
110-huolto maksaa miljaardin
tasapainopuolen hilppeet ...
Ajovalopesimet jumittaa
Ajovalojen kirkkaus pumppaa
Korjaus: vm.00/01 alkaen turbot porsii. Malli GT17
Syl.kannenpultit löysällä-> öljy/vesi vuotoja -> kansipahvin vaihto
Lisäksi 210-huolto maksaa miljaardin
Epämääräistä puoltamista ohjauksessa
Kiihdytyksissä ohjaus vispaa/vetelee
Sisältä ahdas
Takapenkin tilat pienet
Istuimien kangasverhoilu joissain malleissa työläs puhdistaa
Ilmanvaihto vivut, askelmoottori renaa, yms. nestevuotoja
Ruostevaurioita
Takaovienikkunat eivät aukea alas saakka
Takajarrut jumittaa
Käsijarru jumittaa/tehoton/paska
Eli haluamme ilmeisesti kertoa, että ei kannata ostaa
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Elekää nyt pelotelko. Koeajolle vaan jos toimii, niin hyvä.
Erittäin hyvää (kovaa) kyytiä pikkurahalla.
Erittäin hyvää (kovaa) kyytiä pikkurahalla.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Yhden oman (kokemus tosin alle kk) ja erään toisen yksilön kokemusten (>1v) perusteella ei ole yhtään mainituista vioista ilmennyt. Edes 110tkm huolto ei tuohon ei-omaan yksilöön ollut kallis, itse tein ja säästin
Kannattaa käydä kokeilemassa ja ihmettelemässä, ovat yleensä hyvin varusteltuja ja siis varusteluun + koneeseen nähden edullisia. Ainakin nämä loppupään turbomallit.
Kannattaa käydä kokeilemassa ja ihmettelemässä, ovat yleensä hyvin varusteltuja ja siis varusteluun + koneeseen nähden edullisia. Ainakin nämä loppupään turbomallit.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Ei aina tule heti mieleen ja ei välttämättä jaksa ruveta selaamaan.pade kirjoitti:Tätä aihetta on käsitelty lukuisia kertoja täällä joten aiheita löytyy vaikka kuinka paljon. Kannattaa hyödyntää tuota "Etsi"-toimintoa!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Mieluummin sinun etsiskelyaikaa kuin useiden vastailuaikaa, kun kaikki on jo moneen kertaan kirjoitettua...baasenar kirjoitti:Ei aina tule heti mieleen ja ei välttämättä jaksa ruveta selaamaan.pade kirjoitti:Tätä aihetta on käsitelty lukuisia kertoja täällä joten aiheita löytyy vaikka kuinka paljon. Kannattaa hyödyntää tuota "Etsi"-toimintoa!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Ne vastaa, jotka tahtoo. Eihän tämä velvoita ketään mihinkään.peinu kirjoitti:Mieluummin sinun etsiskelyaikaa kuin useiden vastailuaikaa, kun kaikki on jo moneen kertaan kirjoitettua...baasenar kirjoitti:Ei aina tule heti mieleen ja ei välttämättä jaksa ruveta selaamaan.pade kirjoitti:Tätä aihetta on käsitelty lukuisia kertoja täällä joten aiheita löytyy vaikka kuinka paljon. Kannattaa hyödyntää tuota "Etsi"-toimintoa!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Jos etsit vähän ajettua 9-3:sta turbolla, niin ainakin tämä tuntuu minusta aika halvalta (vaikkei välttämättä olekkaan SE, niin ihan hyvät varusteet):
http://www.mikko.fi/kohde/539809
En siis itse liity mitenkään tuohon ilmoitukseen.
http://www.mikko.fi/kohde/539809
En siis itse liity mitenkään tuohon ilmoitukseen.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Tässähän on nätin näköinen peli (itsekin 900 tai 9-3 turbo ostoaikeissa), mutta näyttäisi olevan matalapaineturbo. Minkälaisella vaivalla ja rahalla tuosta saa sen >180hv irti?Poy kirjoitti:Jos etsit vähän ajettua 9-3:sta turbolla, niin ainakin tämä tuntuu minusta aika halvalta (vaikkei välttämättä olekkaan SE, niin ihan hyvät varusteet):
http://www.mikko.fi/kohde/539809
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Magneettiventtiili letkuineen ja softa tarvitaan. Niillä irtoaa jotain 230hv kieppeillä. Softan voi ostaa joko esim. Maptunilta tai riittävillä taidoilla ja kiinnostuksella ohjelmoida myös itse, aivansanana T5Suite niminen ohjelma ja BDM-interface.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3:n ostoaikeissa
jos 185hv riittää, niin semmosia bokseja saattaa olla virityksien jäljiltä olemassa. (täällä esim. 1 kpl). Tosin taitaa nuo "täypaineboksit" olla harvinaisia täällä korkeasti verotetulla köyhällä niemimaalla. Lisäksi joutuu hankkimaan magneettiventtiilin luokkaa 200€ uutena. Varteenotettava vaihtoehto on hankkia joku stage 1 vaikka. En ole kuullut, että olisi kukaan katunut...
http://www.maptun.fi
http://www.pro-carservice.com
http://www.trolli.nu
http://www.bsr.se
http://www.sqr.se
yms...
http://www.maptun.fi
http://www.pro-carservice.com
http://www.trolli.nu
http://www.bsr.se
http://www.sqr.se
yms...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Eikös 9-3 ole saappaista ruosteettomimpia? Muistan myös lukeneeni, että 9-3 oli jossain suuremmassa ruostevapaustutkimuksessa kärjessäpatse kirjoitti: Ruostevaurioita
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85