Kallistuksenvakaajien helojen voitelu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Kallistuksenvakaajien helojen voitelu

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jos joku on noita etuvakaajien heloja itse vaihtanut jatai rasvannut etupään "kuminarinoiden" poistamiseksi niin käsi ylös?

Ajattelin tuon homman tehdä, ja samalla vaihtaa vakaajien päätytapit ja uusiin, mutta mistähän sais sitä tarkoitukseen sopivaa Molykote medium 33 rasvaa jolla noi kannattais voidella? Tuntuis olevan enemmän ammattikäyttöön tarkoitettua rasvaa, joten tavallisista autovaraosaliikkeissäkään ei löydy. Netistäkään ei löydy kun ulkomaalaisia saitteja... Ehdotuksia korvikerasvoista otetaan vastaan mutta tuota mölyä mä mielummin laittasin narinoiden ehkäisemiseksi mahd pitkäksi aikaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

voitelet sä mun narinat samalla :D ihan nopeestihan se menee kun kerran yhden tekee niin miksi ei kaksi. Nehän laskuttaa tosta 2-3h työn merkkikorjaamossa
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

nohuh, 2-3h ammattitaidolla ja vehkeillä, mihinköhän mäkin oon sitten ryhtymässä, taitaa olla pitkä päivä edessä... :( nosäästyypä nekin säästetyt eurot vaikka seuraavaan stegiin. :)
Narinoita ei kuitenkaan jaksa kuunnella. :evil:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Ei ole ihan piis of keik -homma, koska Saab-paja veloitti työstä 100 euroa (eli potkiksen arvio parin tunnin työstä on aika lähellä). Eihän sitä rasvaa saa sinne helan ja vakaajatangon väliin ottamatta heloja ensin irti :evil:.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

#1730
500whp.net member
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Kallistuksenvakaajien helojen voitelu

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

NG900T kirjoitti:Jos joku on noita etuvakaajien heloja itse vaihtanut jatai rasvannut etupään "kuminarinoiden" poistamiseksi niin käsi ylös?

Ajattelin tuon homman tehdä, ja samalla vaihtaa vakaajien päätytapit ja uusiin, mutta mistähän sais sitä tarkoitukseen sopivaa Molykote medium 33 rasvaa jolla noi kannattais voidella? Tuntuis olevan enemmän ammattikäyttöön tarkoitettua rasvaa, joten tavallisista autovaraosaliikkeissäkään ei löydy. Netistäkään ei löydy kun ulkomaalaisia saitteja... Ehdotuksia korvikerasvoista otetaan vastaan mutta tuota mölyä mä mielummin laittasin narinoiden ehkäisemiseksi mahd pitkäksi aikaa.
Itse laitoin ihan Bilteman litium pohjaista Molybdeenisulfidirasvaa kun en juuri oikeaa löytänyt. Hyvin on toiminut. Natinat joita minulla oli koko kevään ajan johtuikin etuiskarien löysyydestä iskaritolpissa. Lämpöalue tuossa Biltema tökötissä on kapeampi -30- +150 kun Molykote medium 33 kestää yli -70 asteen pakkasia

Edit: Tuossa taulukko rasvan valintaan

http://www.dowcorning.com/content/publi ... S=Molykote
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Business kirjoitti:Ei ole ihan piis of keik -homma, koska Saab-paja veloitti työstä 100 euroa (eli potkiksen arvio parin tunnin työstä on aika lähellä). Eihän sitä rasvaa saa sinne helan ja vakaajatangon väliin ottamatta heloja ensin irti :evil:.
Ihmetyttää vain, kuinka siinä nyt niin kauan menee. Mikäli nyt samasta asiasta puhutaan, niin eikös kallistuksenvakaajan pää tule apuvarresta (vanha) tai alatukivarresta (uusi) läpi. Molemmin puolin varressa olevaa reikää on kumipusla, joista kallistuksenvaimentimen pää työnnetään läpi. Tuossa nyt ei luulisi puolta tuntia per puoli enempää menevän, ei vaikka vielä vaihtaa sen itse kalistuksenvaimentimessa olevan puslan, josta tuo tukivarren läpi menevä tanko lähtee.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

joutuvat huollossa ottamaan alakelkan alas jotta pääsevät rasvaamaan, siis näin mulle sanottiin huollossa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

potkuhousu kirjoitti:joutuvat huollossa ottamaan alakelkan alas jotta pääsevät rasvaamaan, siis näin mulle sanottiin huollossa.
Rasvaavatko ne sitten vielä ne kaksi puslaa, millä itse kallistuksenvaimennin on kiinni?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

jep ne paikat jossa on rungossa kiinni. Sieltä se mun auton narina tulee ja siksi lapset kutsuvat autoani ankka autoksi kvaak kvaak :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:jep ne paikat jossa on rungossa kiinni. Sieltä se mun auton narina tulee ja siksi lapset kutsuvat autoani ankka autoksi kvaak kvaak :lol:
No aivan tuoltahan se juuri kuulostaakin :lol: kvaak kvaak - osta oma ooppeli
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kallistuksenvakaajien helojen voitelu

Viesti Kirjoittaja NG900T »

NG900SET -95 kirjoitti: Itse laitoin ihan Bilteman litium pohjaista Molybdeenisulfidirasvaa kun en juuri oikeaa löytänyt. Hyvin on toiminut. Natinat joita minulla oli koko kevään ajan johtuikin etuiskarien löysyydestä iskaritolpissa. Lämpöalue tuossa Biltema tökötissä on kapeampi -30- +150 kun Molykote medium 33 kestää yli -70 asteen pakkasia

Edit: Tuossa taulukko rasvan valintaan

http://www.dowcorning.com/content/publi ... S=Molykote
Juu valinnanvaraa riittää että ihan pihalla, laitan kohta Tummelia niihin prkl. :roll: http://kasvinsuojelu.berner.fi:9020/ser ... ummeli.htm
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin