Kallistuksenvakaajien helojen voitelu
Kallistuksenvakaajien helojen voitelu
Jos joku on noita etuvakaajien heloja itse vaihtanut jatai rasvannut etupään "kuminarinoiden" poistamiseksi niin käsi ylös?
Ajattelin tuon homman tehdä, ja samalla vaihtaa vakaajien päätytapit ja uusiin, mutta mistähän sais sitä tarkoitukseen sopivaa Molykote medium 33 rasvaa jolla noi kannattais voidella? Tuntuis olevan enemmän ammattikäyttöön tarkoitettua rasvaa, joten tavallisista autovaraosaliikkeissäkään ei löydy. Netistäkään ei löydy kun ulkomaalaisia saitteja... Ehdotuksia korvikerasvoista otetaan vastaan mutta tuota mölyä mä mielummin laittasin narinoiden ehkäisemiseksi mahd pitkäksi aikaa.
Ajattelin tuon homman tehdä, ja samalla vaihtaa vakaajien päätytapit ja uusiin, mutta mistähän sais sitä tarkoitukseen sopivaa Molykote medium 33 rasvaa jolla noi kannattais voidella? Tuntuis olevan enemmän ammattikäyttöön tarkoitettua rasvaa, joten tavallisista autovaraosaliikkeissäkään ei löydy. Netistäkään ei löydy kun ulkomaalaisia saitteja... Ehdotuksia korvikerasvoista otetaan vastaan mutta tuota mölyä mä mielummin laittasin narinoiden ehkäisemiseksi mahd pitkäksi aikaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
voitelet sä mun narinat samalla
ihan nopeestihan se menee kun kerran yhden tekee niin miksi ei kaksi. Nehän laskuttaa tosta 2-3h työn merkkikorjaamossa

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Ei ole ihan piis of keik -homma, koska Saab-paja veloitti työstä 100 euroa (eli potkiksen arvio parin tunnin työstä on aika lähellä). Eihän sitä rasvaa saa sinne helan ja vakaajatangon väliin ottamatta heloja ensin irti
.

V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
En tiedä onko apua, mutta katsokaa
http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=30601
http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=30601
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
Re: Kallistuksenvakaajien helojen voitelu
Itse laitoin ihan Bilteman litium pohjaista Molybdeenisulfidirasvaa kun en juuri oikeaa löytänyt. Hyvin on toiminut. Natinat joita minulla oli koko kevään ajan johtuikin etuiskarien löysyydestä iskaritolpissa. Lämpöalue tuossa Biltema tökötissä on kapeampi -30- +150 kun Molykote medium 33 kestää yli -70 asteen pakkasiaNG900T kirjoitti:Jos joku on noita etuvakaajien heloja itse vaihtanut jatai rasvannut etupään "kuminarinoiden" poistamiseksi niin käsi ylös?
Edit: Tuossa taulukko rasvan valintaan
http://www.dowcorning.com/content/publi ... S=Molykote
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ihmetyttää vain, kuinka siinä nyt niin kauan menee. Mikäli nyt samasta asiasta puhutaan, niin eikös kallistuksenvakaajan pää tule apuvarresta (vanha) tai alatukivarresta (uusi) läpi. Molemmin puolin varressa olevaa reikää on kumipusla, joista kallistuksenvaimentimen pää työnnetään läpi. Tuossa nyt ei luulisi puolta tuntia per puoli enempää menevän, ei vaikka vielä vaihtaa sen itse kalistuksenvaimentimessa olevan puslan, josta tuo tukivarren läpi menevä tanko lähtee.Business kirjoitti:Ei ole ihan piis of keik -homma, koska Saab-paja veloitti työstä 100 euroa (eli potkiksen arvio parin tunnin työstä on aika lähellä). Eihän sitä rasvaa saa sinne helan ja vakaajatangon väliin ottamatta heloja ensin irti.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
joutuvat huollossa ottamaan alakelkan alas jotta pääsevät rasvaamaan, siis näin mulle sanottiin huollossa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
jep ne paikat jossa on rungossa kiinni. Sieltä se mun auton narina tulee ja siksi lapset kutsuvat autoani ankka autoksi kvaak kvaak 

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
Re: Kallistuksenvakaajien helojen voitelu
Juu valinnanvaraa riittää että ihan pihalla, laitan kohta Tummelia niihin prkl.NG900SET -95 kirjoitti: Itse laitoin ihan Bilteman litium pohjaista Molybdeenisulfidirasvaa kun en juuri oikeaa löytänyt. Hyvin on toiminut. Natinat joita minulla oli koko kevään ajan johtuikin etuiskarien löysyydestä iskaritolpissa. Lämpöalue tuossa Biltema tökötissä on kapeampi -30- +150 kun Molykote medium 33 kestää yli -70 asteen pakkasia
Edit: Tuossa taulukko rasvan valintaan
http://www.dowcorning.com/content/publi ... S=Molykote

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10