Millaisia ahtoja teillä on ollut kiihdytyksen aikana. Tarkoitan sitä painetta mihin ne tasaantuu vaihteenvaihdon jälkeen en ahto piikkejä. Kiinnostuin asiasta kun itselläni ei ahto piikki nouse 1.1-1.2 korkeammalle ja tasaantuu sitten aluksi 0.9 kieppeille ja nopeuden noustessa tasan 1:een Tuntuu vähän vähäiseltä
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu kirjoitti:manuaalilla ahdot on luokkaa 1,4-1,5, mutta koska sulla on tomaatti kone on siellä vähän rajattu tota vääntöä.
Joo mä luin tosta WIS:istä että näin on. Maptunilla ne kertoivat softan kuitenkin olevan sama. Mutta kiitos tiedosta. Nyt vaan rajaamaan sitä vääntöä uusiin lukemiin jos mahdollista. Ja kertoa saa jos asiasta jotain tietää.
Joo kyllä se niin on että manuaalin ja automaatin stegejä ei voi vertailla toisiinsa. Maptunilta tuli tää viesti. Että ehkä pitää sitten vaan tottua ajatukseen vaihtamattomuuden nautinnoista.
Eipä oo virallista painemittaria mutta punasen puolivälin ja takarajan välillä nuo paineet seilaa. SP:n purkki potki vähän enemmän tuossa 3500-4500 välillä, mutta Maptunin aski(3) antaa 4500- huomattavasti enemmän ja tasaisemmin. Kaipa tuo paineiden epätasaisuus johtuu vakio IC:sta...Paremmin tuntuu pelaavan SP:n kamppeeseen verrattuna, speedpartsin 3-boksilla 0-100 meni 7s, Maptunin vehkeellä 6,5 s.
Siis käsiaikoja ja eri ihmisten kellottamina, eri lämpötila, eri kulutuspinnan korkeus renkaissa ja yksi testi...
se93tbo kirjoitti:Mulla meni 0-100 7sekkaa otin videopätkän ja katsoin editorilla.
ei paha automaatiksi, WAU
Niin ja silti tuntuu laiskalta (80-120 vähän alle 5 sekkaa). Otin yhteyttä jo maptuniin että saisko softaa vähän muokattua niin että ahdot olisi samat kuin manuaalissa. Ehkä ei sittenkaan ole tarvetta. Voi johtua siitä toi kiihtyvyys kun ahdot pysyy kokoajan ylhäällä. Ei tule niitä vaihtoja. Mutta jos tosta menee vielä tehoja nostaan niin sitten pitää olla se 1000€ ylimääräistä korjausrahaa
se93tbo kirjoitti:Mulla meni 0-100 7sekkaa otin videopätkän ja katsoin editorilla.
ei paha automaatiksi, WAU
Niin ja silti tuntuu laiskalta (80-120 vähän alle 5 sekkaa). Otin yhteyttä jo maptuniin että saisko softaa vähän muokattua niin että ahdot olisi samat kuin manuaalissa. Ehkä ei sittenkaan ole tarvetta. Voi johtua siitä toi kiihtyvyys kun ahdot pysyy kokoajan ylhäällä. Ei tule niitä vaihtoja. Mutta jos tosta menee vielä tehoja nostaan niin sitten pitää olla se 1000€ ylimääräistä korjausrahaa
Ei se teho sitä pirssiä heti riko, vaan ahtopaine alarekisterissä = vääntö.
Jos svedu taipuu niin käy lukasemma aiheesta http://www.stcs.net foorumilta.
Sieltä löytyy muutama keskustelu tomaatin kestävyydestä.