9-3 TiD 500 tkm!!!
9-3 TiD 500 tkm!!!
Tänään pyörähti puolimilliä Tidin mittariin Ylivieskaan ajellessa. Tais lukema vaihtua juuri hitaampia ohitellessa
Kyseessä siis -99 vuoden SE varusteltu 'cosmic blue' ysikolmonen. Ostettiin vaimolle työmatka-ajoja varten kesällä 2003, 225tkm mittarissa. Silloin diesel maksoi noin 72 senttiä litra. Tänään tais litrahinta olla 1,43 euroa
Auto on ollut harvinaisen harmiton kulkine, jolla on kiva ajaa matkaa. Vikoja ollut ainoastaan MAF, joka vaihtui jo kauan sitten Pierburgiin. Katsastettu 5 kertaa ilman mutinoita.
Kyseessä siis -99 vuoden SE varusteltu 'cosmic blue' ysikolmonen. Ostettiin vaimolle työmatka-ajoja varten kesällä 2003, 225tkm mittarissa. Silloin diesel maksoi noin 72 senttiä litra. Tänään tais litrahinta olla 1,43 euroa
Auto on ollut harvinaisen harmiton kulkine, jolla on kiva ajaa matkaa. Vikoja ollut ainoastaan MAF, joka vaihtui jo kauan sitten Pierburgiin. Katsastettu 5 kertaa ilman mutinoita.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Hieno rajapyykki saavutettu! Onnittelut! Toivottavasti itellä kestää kans... nyt "vasta" 260tkm mittarissa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Onneksi olkoon taitaapi olla Suomessa isoimpia lukemia mitä Dieseli Saabilla on päästelty..
Itsellä tuli itseasiassa tänään rikki 98tkm, jotenka tietää ainakin että seuraavat 402tkm voi päästellä miltein ilman ihmeellisiä tunnon tuskia
Itsellä tuli itseasiassa tänään rikki 98tkm, jotenka tietää ainakin että seuraavat 402tkm voi päästellä miltein ilman ihmeellisiä tunnon tuskia
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Onneksi olkoon..
Justiin tänään sedän kanssa toimittelin autostani ja sanoin, että kyllä tuolla ainakin sen 500tkm pitäs ajaa Nyt mittarissa 265tkm, eli lisä kilometrejä odotellessa...
Justiin tänään sedän kanssa toimittelin autostani ja sanoin, että kyllä tuolla ainakin sen 500tkm pitäs ajaa Nyt mittarissa 265tkm, eli lisä kilometrejä odotellessa...
Viimeksi muokannut P.A.K, Pe Kesä 27, 2008 08:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 2.2 Tid -99
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Onnittelut, kauniin näköinen peli
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Asiantuntijoilta sitten pitää kysellä pari päätä vaivaavaa asiaa...
Eli tässä aloin Porvoossa käydä töissä ja jos tänne nyt jään, niin auton vaihto tulee eteen, kun tulee pelkistä duuniajoista vuodessa se 26tkm.
Saabia mietin et jos jäisin tyytyväiseksi asiakkaaksi.
Eli paljon tuollainen 2.2tid syö löpöä 120km/h 100km keskikulutuksella moottoritieajossa?
Entä paljos sen vero on vuodessa?
Onko tohon järkeä tuunata lisäheppoja?
Niin ja onneksi olkoon kilometreistä!!!
Kiitoksia.
Eli tässä aloin Porvoossa käydä töissä ja jos tänne nyt jään, niin auton vaihto tulee eteen, kun tulee pelkistä duuniajoista vuodessa se 26tkm.
Saabia mietin et jos jäisin tyytyväiseksi asiakkaaksi.
Eli paljon tuollainen 2.2tid syö löpöä 120km/h 100km keskikulutuksella moottoritieajossa?
Entä paljos sen vero on vuodessa?
Onko tohon järkeä tuunata lisäheppoja?
Niin ja onneksi olkoon kilometreistä!!!
Kiitoksia.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
5tkm kokemuksella keskikulutus on ollut 6.5l/100tkm. Pohjoisen reissu keskinopeudella 95kmh kulutus oli 6l/100km. Yli 7l en ole vielä päässyt vaikka olen yrittänytkin.Risto Vee kirjoitti:Asiantuntijoilta sitten pitää kysellä pari päätä vaivaavaa asiaa...
Eli tässä aloin Porvoossa käydä töissä ja jos tänne nyt jään, niin auton vaihto tulee eteen, kun tulee pelkistä duuniajoista vuodessa se 26tkm.
Saabia mietin et jos jäisin tyytyväiseksi asiakkaaksi.
Eli paljon tuollainen 2.2tid syö löpöä 120km/h 100km keskikulutuksella moottoritieajossa?
Entä paljos sen vero on vuodessa?
Onko tohon järkeä tuunata lisäheppoja?
Niin ja onneksi olkoon kilometreistä!!!
Kiitoksia.
Vero taitaa olla 489€
115hp:n malliin 140hp maksaisi joku 400€, myös halvempia tarjolla. 2001-> 150hp.
Dieselpumpun elektroniikka menee todennäköisesti vaihtoon 200-400tkm välillä ja kustannus on n.300-2500€ riippuen korjaajasta ja paikasta.
Itsellä on vielä 180tkm ennen puoltamiljoonaa edessä
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Mulla on nyt Stage1:llä ollut Porvoo-Hki 120km/h väli ollut sellasta 11l keskikulutuksella. Et ehkä toi kiisseli kannattaisi näillä kilometreillä.
Ei vaan haluis hevosista luopua. Haluis jopa enemmän...
Ei vaan haluis hevosista luopua. Haluis jopa enemmän...
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Onneksi välillä saa ajaa vaimon käytössä olevalla tonnarilla ja todeta sen jälkeen dieselin olevan parempi vaihtoehto itselle . Välttyy helpommin keskustelu hetkistä virkamiesten kanssa.Risto Vee kirjoitti:Mulla on nyt Stage1:llä ollut Porvoo-Hki 120km/h väli ollut sellasta 11l keskikulutuksella. Et ehkä toi kiisseli kannattaisi näillä kilometreillä.
Ei vaan haluis hevosista luopua. Haluis jopa enemmän...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Täysin riittävä suorituskyky TiDissä LAILLISILLA nopeuksilla
Kulutus tuolla 120 motarilla jäänee kuitenkin alle seiskan. Lämmittää mieltä sitten tankatessa
Tuli ostettua jälkikasvulle ihka uusi Helkama SC2 skootteri. Itsekin tuossa kauppareissut ja muutaman pidemmän lenkin sillä tehnyt. Tankatessa yllätys; Kulutus asettuu 1,6-2,0 L/100km väliin
Kulutus tuolla 120 motarilla jäänee kuitenkin alle seiskan. Lämmittää mieltä sitten tankatessa
Tuli ostettua jälkikasvulle ihka uusi Helkama SC2 skootteri. Itsekin tuossa kauppareissut ja muutaman pidemmän lenkin sillä tehnyt. Tankatessa yllätys; Kulutus asettuu 1,6-2,0 L/100km väliin
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Missä pumpun saa kuntoon 300 eurolla?9000LPT kirjoitti:5tkm kokemuksella keskikulutus on ollut 6.5l/100tkm. Pohjoisen reissu keskinopeudella 95kmh kulutus oli 6l/100km. Yli 7l en ole vielä päässyt vaikka olen yrittänytkin.Risto Vee kirjoitti:Asiantuntijoilta sitten pitää kysellä pari päätä vaivaavaa asiaa...
Eli tässä aloin Porvoossa käydä töissä ja jos tänne nyt jään, niin auton vaihto tulee eteen, kun tulee pelkistä duuniajoista vuodessa se 26tkm.
Saabia mietin et jos jäisin tyytyväiseksi asiakkaaksi.
Eli paljon tuollainen 2.2tid syö löpöä 120km/h 100km keskikulutuksella moottoritieajossa?
Entä paljos sen vero on vuodessa?
Onko tohon järkeä tuunata lisäheppoja?
Niin ja onneksi olkoon kilometreistä!!!
Kiitoksia.
Vero taitaa olla 489€
115hp:n malliin 140hp maksaisi joku 400€, myös halvempia tarjolla. 2001-> 150hp.
Dieselpumpun elektroniikka menee todennäköisesti vaihtoon 200-400tkm välillä ja kustannus on n.300-2500€ riippuen korjaajasta ja paikasta.
Itsellä on vielä 180tkm ennen puoltamiljoonaa edessä
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
En löytänyt pikaisella haulla nettivaraosasta kyseistä firmaa, mutta sillä oli jossakin vaiheessa ilmoitus ja linkkien kautta pääsi sivuille, jossa oli hinta 300€ VP44 ohjainkortin korjaukselle.Fred Scuttle kirjoitti:Missä pumpun saa kuntoon 300 eurolla?9000LPT kirjoitti:5tkm kokemuksella keskikulutus on ollut 6.5l/100tkm. Pohjoisen reissu keskinopeudella 95kmh kulutus oli 6l/100km. Yli 7l en ole vielä päässyt vaikka olen yrittänytkin.Risto Vee kirjoitti:Asiantuntijoilta sitten pitää kysellä pari päätä vaivaavaa asiaa...
Eli tässä aloin Porvoossa käydä töissä ja jos tänne nyt jään, niin auton vaihto tulee eteen, kun tulee pelkistä duuniajoista vuodessa se 26tkm.
Saabia mietin et jos jäisin tyytyväiseksi asiakkaaksi.
Eli paljon tuollainen 2.2tid syö löpöä 120km/h 100km keskikulutuksella moottoritieajossa?
Entä paljos sen vero on vuodessa?
Onko tohon järkeä tuunata lisäheppoja?
Niin ja onneksi olkoon kilometreistä!!!
Kiitoksia.
Vero taitaa olla 489€
115hp:n malliin 140hp maksaisi joku 400€, myös halvempia tarjolla. 2001-> 150hp.
Dieselpumpun elektroniikka menee todennäköisesti vaihtoon 200-400tkm välillä ja kustannus on n.300-2500€ riippuen korjaajasta ja paikasta.
Itsellä on vielä 180tkm ennen puoltamiljoonaa edessä
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
Alkoi kiinnostamaan, koitahan löytää linkki.
Tiedä vaikka joskus tarvistsisi
Sekalaista matka-ajoa olen ajanut TiDillä keskinopeuden ollessa jopa 130-> 150 mutta ei muistaakseni mennyt yksikään tankkaus reissulla yli 7L. Vuoristossa oli kerran tasan 7L/100km mutta sillon hinkattiinkin ahti punaisena kakkosella ylämäkiä
Noin 7500km ajettiin, hyvinkin sekalaisessa ajossa, välillä autobaanalla ja välillä vuorilla. Toisinaan ihan satoja kilometrejä kaupungissa. Aina ilmastointi päällä, 5.9 tai 6.0 tais olla reissun keskikulutus.
Sanoisin, että periaatteessa TiDi normaalidieseliä sen 0,5L->+ janoisempi matka-ajossa mutta kurmotettaessa ja kaupungissa kulutuksen nousua pitäisin suht maltillisena. Mainittakoon, että tässä on uudelleenohjelmointi tehty.
E: lykkyä tykö vaan puoliskomiljoonan kanssa!
Omassa kohta puolet kasassa
Tiedä vaikka joskus tarvistsisi
Sekalaista matka-ajoa olen ajanut TiDillä keskinopeuden ollessa jopa 130-> 150 mutta ei muistaakseni mennyt yksikään tankkaus reissulla yli 7L. Vuoristossa oli kerran tasan 7L/100km mutta sillon hinkattiinkin ahti punaisena kakkosella ylämäkiä
Noin 7500km ajettiin, hyvinkin sekalaisessa ajossa, välillä autobaanalla ja välillä vuorilla. Toisinaan ihan satoja kilometrejä kaupungissa. Aina ilmastointi päällä, 5.9 tai 6.0 tais olla reissun keskikulutus.
Sanoisin, että periaatteessa TiDi normaalidieseliä sen 0,5L->+ janoisempi matka-ajossa mutta kurmotettaessa ja kaupungissa kulutuksen nousua pitäisin suht maltillisena. Mainittakoon, että tässä on uudelleenohjelmointi tehty.
E: lykkyä tykö vaan puoliskomiljoonan kanssa!
Omassa kohta puolet kasassa
Re: 9-3 TiD 500 tkm!!!
tuolta voisi kysellä, mutta en tiedä tarkoittaako varsinaista ohjausyksikköä vai juuri tuota pumpun yksikköä.
http://www.nettivaraosa.com/614360
http://www.pointone-gmbh.com/?main=korjaus
http://www.nettivaraosa.com/614360
http://www.pointone-gmbh.com/?main=korjaus
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx