sekoilevat ahtopaineet
sekoilevat ahtopaineet
Mikähän mättää? Ahtopaineet vaelsi ensin n 0.6 - 1.1 bar välillä ei siis mitenkään symmetrisesti vaan yht`äkkiä tippui 0.6bar sitten takaisin 1.1bar. peruspaineet on nyt säädetty ja nyt on tilanne seuraavanlainen. 1. ja 2. vaihteella käy paineet 0.8bar 3. 4. ja 5 vaihteella ei nouse yli 0.6bar. pitemmän täyskaasukiihdytyksen aikana alkaa nykiä ja putoaa peruspaineille. Auto on m96 2.0T britannian tuonti. paljonko tuossa maks ahtopaine vakiona?
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Re: sekoilevat ahtopaineet
Ettei olisi legendaarinen T5 mankkuvenavika?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: sekoilevat ahtopaineet
Sytkäkasetti, polttoainepumppu, tulpat yhtälailla ...
Ahtaako W-letku ilmassa reippaasti vai rykiikö systeemi niin pahasti ettei saa kutiteltua ahtoja testimielessä ?
Maksimipaineet lienee 0.8 bar luokkaa ja fuel cut iskee 1.15 barissa ellei ole jokin eksoottinen versio. Pätee siis 204L koneeseen manuaalivaihteella.
Ahtaako W-letku ilmassa reippaasti vai rykiikö systeemi niin pahasti ettei saa kutiteltua ahtoja testimielessä ?
Maksimipaineet lienee 0.8 bar luokkaa ja fuel cut iskee 1.15 barissa ellei ole jokin eksoottinen versio. Pätee siis 204L koneeseen manuaalivaihteella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: sekoilevat ahtopaineet
no nii mangneettiventtiili uusittu, tulpat, bensasuodatin ilmasuodatin vaihdettu. eri di-kasettia kokeiltu tulos edelleen muuten sama mutta paineet vaeltaa 0.8 - 1.0 välillä. uusia arvauksia vian suhteen?
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Re: sekoilevat ahtopaineet
no entäpä huonoja alipaineletkuja ? vanhat lakritsit tuon ikäisessä autossa alkaa olemaan yksi ongelmalähde myös
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: sekoilevat ahtopaineet
kaikki alipaine letkut uusittu. ahtimessa ei välystä. mites tuo hukkaportin kello? voiko aiheuttaa tuollaista?
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Re: sekoilevat ahtopaineet
Löysä hukkaportinkello/jousi aiheuttaa huojuntaa ahtopaineissa. Tätä ei varmaan kukaan ole ehdottanut siksi, että noi muut toimet ovat jo vaikuttaneet käyttäytymiseen ja eri vaihteilla käyttäytyy erilailla ahtopaineet. Ei siitä varmaan haittaakaan ole jos kokeilee varmasti ehjällä kellolla.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: sekoilevat ahtopaineet
Nyt on sitten vihdoin tämäkin vika selvitetty. Syynä oli tukkeutunut takimmainen äänenvaimennin. Paheni niin paljon ettei enää oikein jaksanu vetää yläkierroksilla. Asian ratkaisi paikallinen saab merkkikorjaamo.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Re: sekoilevat ahtopaineet
No niinpä tietenkin, eihän siitä ole pitkäkään kun joku muukin täällä palstalla korjasi samaa vaivaa. Yksi tyyppioire taas vahvistettu ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit