AS3-vahvistin ja erillissarja.
AS3-vahvistin ja erillissarja.
Onko kukaan kytkenyt onnistuneesti erillissarjaa alkuperäisen AS3-vahvistimen perään?
Yritin kytkeä SPL-Dynamicsin 2-tie erillissarjaa, mutta diskanteista ei kuulu juuri
mitään. Ottaessani signaalin kojelaudan kaiuttimilta toimii normaalisti, mutta bassot
kaipaisivat enemmän potkua.
Onko tuossa AS3-vahvarissa sisäänrakennettuna jotain suotimia, jotka leikkaavat
korkeat äänet pois? AS2-Soittimen DIN-liittimestä tulee ilmeisesti kumminkin koko äänialue.
Yritin kytkeä SPL-Dynamicsin 2-tie erillissarjaa, mutta diskanteista ei kuulu juuri
mitään. Ottaessani signaalin kojelaudan kaiuttimilta toimii normaalisti, mutta bassot
kaipaisivat enemmän potkua.
Onko tuossa AS3-vahvarissa sisäänrakennettuna jotain suotimia, jotka leikkaavat
korkeat äänet pois? AS2-Soittimen DIN-liittimestä tulee ilmeisesti kumminkin koko äänialue.
#2777
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
AS3 vahvistimessa on sisäänrakennettu alipäästösuodin. Palikkaa voi käyttää siis vain ala/alakeskiäänien toistoon.
Hanki erillisvahvistin jakotaajuuksien säädöillä jos parempaa ääntä haluat. Ja paremmat kajarit kuin alkuperäiset.
Hanki erillisvahvistin jakotaajuuksien säädöillä jos parempaa ääntä haluat. Ja paremmat kajarit kuin alkuperäiset.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Saman asian kanssa taistelin, ja loppujenlopuksi laitoin erillissarjan bassoelementit oviin AS3-vahvarin taakse, ja diskantit kojelaudalle rokkikoneen sisäisen vahvarin perään.
AS3 vahvarissa tosiaan joku, muistaakseni, 300Hz tai 500Hz alipäästö, enkä löytänyt mitään sopivaa kohtaa josta tämän olisin voinut ohittaa.
Edelleen etsin AS3:n kokoista 4x100W vahvistinta...
AS3 vahvarissa tosiaan joku, muistaakseni, 300Hz tai 500Hz alipäästö, enkä löytänyt mitään sopivaa kohtaa josta tämän olisin voinut ohittaa.
Edelleen etsin AS3:n kokoista 4x100W vahvistinta...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
tällainen blaukkarin 2-kanavainen kyllä mahtuisi mutta onko tuo 4 kanavainen liian pitkä, sähän niitä mittailit aikoinaan ?
http://www.blaupunkt.com/UK/7607792130_main.asp
http://www.blaupunkt.com/UK/7607792130_main.asp
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Tuota kokeilin itsekin, mutta ei ollut oikein hyvä niinkään.Nappe kirjoitti:Saman asian kanssa taistelin, ja loppujenlopuksi laitoin erillissarjan bassoelementit oviin AS3-vahvarin taakse, ja diskantit kojelaudalle rokkikoneen sisäisen vahvarin perään.
Täytynee vaan sovinnolla johdottaa kunnon vahvari takakonttiin.
#2777
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Jos ei halua kiinnittää vahvaria "perinteiseen" paikkaan kontissa eli takapenkin selkänojaan, on yksi hyvä paikka kontin takaa katsottuna oikea sivu. Siihen syvennykseen saa isommankin vahvarin nätisti pystyyn. Virta- ja maakaapelit vaan riittävän pitkät että ne saa nätisti verhoilujen alle piiloon. Kannattaa vetää virtakaapeli auton (takaa katsottuna) vasemmalta puolelta ja RCA:t oikealta, niin yltää ne 5m määrämittaiset RCA:t vahvarille asti.vihtori kirjoitti:Tuota kokeilin itsekin, mutta ei ollut oikein hyvä niinkään.Nappe kirjoitti:Saman asian kanssa taistelin, ja loppujenlopuksi laitoin erillissarjan bassoelementit oviin AS3-vahvarin taakse, ja diskantit kojelaudalle rokkikoneen sisäisen vahvarin perään.
Täytynee vaan sovinnolla johdottaa kunnon vahvari takakonttiin.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Virtakaapeli vaan taitaa olla hankalahko saada sieltä vasemmalta puolelta konetilasta matkustamoon läpi? Kyllähän sieltä niitä muitakin piuhoja tulee, tiedän, mutta vähän menee näpräämiseksi, kun on ahtaat tilat. Tästä syystä olen itse vedellyt aina oikealta. Ja kyllähän se virtajohto + 3xRCA -piuhat + etukaiuttimien kaiutinjohdot sieltä kynnyslistan alta tulevat, kun vähän änkee.Jonni Peura kirjoitti:Jos ei halua kiinnittää vahvaria "perinteiseen" paikkaan kontissa eli takapenkin selkänojaan, on yksi hyvä paikka kontin takaa katsottuna oikea sivu. Siihen syvennykseen saa isommankin vahvarin nätisti pystyyn. Virta- ja maakaapelit vaan riittävän pitkät että ne saa nätisti verhoilujen alle piiloon. Kannattaa vetää virtakaapeli auton (takaa katsottuna) vasemmalta puolelta ja RCA:t oikealta, niin yltää ne 5m määrämittaiset RCA:t vahvarille asti.vihtori kirjoitti:Tuota kokeilin itsekin, mutta ei ollut oikein hyvä niinkään.Nappe kirjoitti:Saman asian kanssa taistelin, ja loppujenlopuksi laitoin erillissarjan bassoelementit oviin AS3-vahvarin taakse, ja diskantit kojelaudalle rokkikoneen sisäisen vahvarin perään.
Täytynee vaan sovinnolla johdottaa kunnon vahvari takakonttiin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Täytyy tunnustaa että en ole itse vetänyt tuota kaapelia, vaan auton edellinen omistaja oli ystävällisesti tehnyt sen jo puolestani... Jostain se on sen 50 mm2 kaapelin pistäny tulemaan, voin katsoa vielä tarkemmin missä kohtaa tulipellissä on läpivienti.Virtakaapeli vaan taitaa olla hankalahko saada sieltä vasemmalta puolelta konetilasta matkustamoon läpi? Kyllähän sieltä niitä muitakin piuhoja tulee, tiedän, mutta vähän menee näpräämiseksi, kun on ahtaat tilat. Tästä syystä olen itse vedellyt aina oikealta. Ja kyllähän se virtajohto + 3xRCA -piuhat + etukaiuttimien kaiutinjohdot sieltä kynnyslistan alta tulevat, kun vähän änkee.
Saabin kynnyslistojen alle mahtuu kaapelia melko mukavasti, ei tarvi koko sisustaa purkaa johdotuksia varten.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Tulipellissä on sen konetilan puolen relerasian alapuolella läpivienti johon ystävällisesti on jätetty jopa varakohtia mistä kaapelit menee läpi ja tippuu kuskin jalkoihin (sisäverhoilupaneeli kyllä piti ottaa pois polkimien yltä).
Muistaakseni taisin sitä releboksiakin ottaa hetkeksi sivuun että mahtui operoimaan ...
Muistaakseni taisin sitä releboksiakin ottaa hetkeksi sivuun että mahtui operoimaan ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Joo, voishan vahvarin periaatteessa laittaa kontiin, tosin vakiopaikat ei päde cabessa.
Suurempi ongelma on tuossa korvien välissä, en vaan yksinkertaisesti käsitä miksi ihmeessä minun pitäis vetää virtakaapelit, signaalikaapelit ja kaiutinkaapelit ristiin rastiin pitkin autoa, kun sen vahvistimen vois sijoittaa eteen, siellä on äänilähde, ja sinne ne kaiuttimetkin tulee. Ugh.
Tämä tosin on minun henkilökohtainen ongelmani, muut tehkööt miten parhaaksi näkee
Suurempi ongelma on tuossa korvien välissä, en vaan yksinkertaisesti käsitä miksi ihmeessä minun pitäis vetää virtakaapelit, signaalikaapelit ja kaiutinkaapelit ristiin rastiin pitkin autoa, kun sen vahvistimen vois sijoittaa eteen, siellä on äänilähde, ja sinne ne kaiuttimetkin tulee. Ugh.
Tämä tosin on minun henkilökohtainen ongelmani, muut tehkööt miten parhaaksi näkee
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Vaikuttaa ilmeisesti siltä, että jollain olisi jäämässä AS3 vahvistin ylimääräiseksi. Mikäli näin on, niin olisin kyseisestä kapineesta kiinnostunut jos hinta pysyy kohtuullisena.
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Vanha topic, mutta löytyikö tälle läpivientiasialle vahvistusta?Jonni Peura kirjoitti:Jostain se on sen 50 mm2 kaapelin pistäny tulemaan, voin katsoa vielä tarkemmin missä kohtaa tulipellissä on läpivienti.
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
9-3 2.0t vm. 2000
Re: AS3-vahvistin ja erillissarja.
Moi.
Konetilan puolella, sulakerasian alla on rintapellissä edellämainittu läpivientikumi, jossa tyhjiä johdonpaikkoja valmiina. Ahtopainemittarin letkun vein läpi kyseisestä paikasta ja pienen houkuttelun jälkeen se tuli nätisti kabiiniin sinne polkimien yläpuolelle.
Konetilan puolella, sulakerasian alla on rintapellissä edellämainittu läpivientikumi, jossa tyhjiä johdonpaikkoja valmiina. Ahtopainemittarin letkun vein läpi kyseisestä paikasta ja pienen houkuttelun jälkeen se tuli nätisti kabiiniin sinne polkimien yläpuolelle.
#2777
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08