Bleedillä ahdot ylös
Bleedillä ahdot ylös
Laitoin bleedin pienpaineturboon. Miten voi ahdot nousta hetkellisesti 1.7 bar ja tasottuu 1.5 baariin? Ilman bleediä mittari näyttää tasaiset 0.5 bar, joten mittarin pitäis toimia. Eikö fuelcut pitäisi tulla ennen 1.2 baria?
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: Bleedillä ahdot ylös
tuota menoa käy mäntäpistiäinen vielä asioilla T7 koneessa.
Ota se bleedi pois ja laita virisofta & putkisto, vaihtoehtoja kyllä löytyy.
Ota se bleedi pois ja laita virisofta & putkisto, vaihtoehtoja kyllä löytyy.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Bleedillä ahdot ylös
Jos olen ymmärtänyt oikein, T7:ssa ei ole nakutuksen tunnistimia, vaan se pitää seoksen oikeana muulla tavoin. Myöskin kun kone nakuttaa, se myöhästyttää sytytystä. Jos näin on, miksi seos ei pysyisi oikeana?
Johtuuko fuelcutin puute em. seikoista, vai onko moottorille tehty jotain?(auto tuotu Ruotsista)
Johtuuko fuelcutin puute em. seikoista, vai onko moottorille tehty jotain?(auto tuotu Ruotsista)
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: Bleedillä ahdot ylös
Niin - "naku-anturia" ei ole vaan nakutus mitataan analysoimalla ionisointivirta tulpilta. Eli nakutus otetaan huomioon ellei sitä ole softasta sorkittu pois.
Seos voi mennä laihalle jos ilmaa on ahdettu koneeseen hullun lailla mutta vaikkapa suuttimet alkaa käymään pieneksi (joita lpt T7:sta löytyy).
T5:ssa fuelcut on ahtopainerajalla toimiva ja riippuu softasta missä se raja on. T7 toimintaselosteessa ei näytä olevan ahtopainerajaa mutta muutama muu parametri kuten kierrosluku 6200r/min ja ilmamassa/palaminen 1300mg/c. Ylitykset johtavat fuelcuttiin. T7 gurut kertokoot tuosta 1300mg/c arvosta ...
Mitä voi tapahtua jos koneessa käytetään 1.5-1.7 bar paineita ilman asiaankuuluvia rauta- ja ohjelmistomuutoksia ? Näistä riittää kertomuksia kun käyttää hakutoimintoa vaikka "trionic" hakusanalla, esim. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... c&start=15
Niin ja jos haluat pitää isommat ahtopaineet ilman virisatsia niin voin vaihtaa rikkinäisen ilmamassamittarin sinun kanssa päikseen, autossasi kun näyttää olevan ehjä immu ja sellaiselle olisi käyttöä
Seos voi mennä laihalle jos ilmaa on ahdettu koneeseen hullun lailla mutta vaikkapa suuttimet alkaa käymään pieneksi (joita lpt T7:sta löytyy).
T5:ssa fuelcut on ahtopainerajalla toimiva ja riippuu softasta missä se raja on. T7 toimintaselosteessa ei näytä olevan ahtopainerajaa mutta muutama muu parametri kuten kierrosluku 6200r/min ja ilmamassa/palaminen 1300mg/c. Ylitykset johtavat fuelcuttiin. T7 gurut kertokoot tuosta 1300mg/c arvosta ...
Mitä voi tapahtua jos koneessa käytetään 1.5-1.7 bar paineita ilman asiaankuuluvia rauta- ja ohjelmistomuutoksia ? Näistä riittää kertomuksia kun käyttää hakutoimintoa vaikka "trionic" hakusanalla, esim. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... c&start=15
Niin ja jos haluat pitää isommat ahtopaineet ilman virisatsia niin voin vaihtaa rikkinäisen ilmamassamittarin sinun kanssa päikseen, autossasi kun näyttää olevan ehjä immu ja sellaiselle olisi käyttöä

9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko