Tyhjäkäynti kierrokset 1500-2000

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Ilves
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 19:33
Paikkakunta: Uusikaupunki

Tyhjäkäynti kierrokset 1500-2000

Viesti Kirjoittaja Ilves »

Mistä johtuu, kun auto käy suurilla kierroksilla? Eli normaali ajon jälkeen, kun pysähtyy esim. risteykseen kierrokset voivat jäädä lähelle 2000, ei auta vaikka polkee kaasua kierrokset jäävät korkealle. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen kierrokset ovat normaali tasolla. Auto on 2,3i -96 ajettu 240 tkm. Mittaristossa palaa myös check enghine valo. Olen sammuttanut valon kahteen kertaan irrottamalla akkukaapelin joksikin aikaa. Muuten auto kulkee mielestäni normaalisti. Voisiko vika olla lisäilmaventtiilissä, olen putsannut sen bensiinillä ja laittanut sen jälkeen hiukan crc sisään.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhjäkäynti kierrokset 1500-2000

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Onko vaparissa tyhjäkäyntimoottori? Se olisi yksi mahdollinen vaihtoehto jos jumittaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: Tyhjäkäynti kierrokset 1500-2000

Viesti Kirjoittaja VVV »

Kupari kirjoitti:Onko vaparissa tyhjäkäyntimoottori? Se olisi yksi mahdollinen vaihtoehto jos jumittaa.
Tyhjäkäyntimoottorin puhdistusta voi tosiaan kokeilla.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Ilves
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 19:33
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Tyhjäkäynti kierrokset 1500-2000

Viesti Kirjoittaja Ilves »

Taisin löytää jo yhden mahdollisen vian aiheuttajan. Läppäpesälle menevä alipaineletku oli murtunut ja lisäksi jäähdytysnesteletku läppäpesälle vuosi klemmarin juuresta. Korjasin molemmat viat, aika näyttää oliko vika kyseisistä vuodoista.
Vastaa Viestiin