Saab 9-3 & tyyppi viat
Saab 9-3 & tyyppi viat
Morjens!
Nyt näin uutena saabistina ajattelin kysyä minkälaisia vikoja yleensä on saabissa ollut?
entäpä ruostesuojaus? monelta saabistilta olen kuullut että suojataan vasta 6 vuoden jälkeen.Itselläni on 01 vuoden saab ja ajattelin kyllä suojata ennen talvea.
Tampereen lähettyvillä olevia hyviä ja "edullisia" merkkikorjaamoja otettais kans mielellään vastaan...
Suuri kiitos vastanneille.
T:Petri
Nyt näin uutena saabistina ajattelin kysyä minkälaisia vikoja yleensä on saabissa ollut?
entäpä ruostesuojaus? monelta saabistilta olen kuullut että suojataan vasta 6 vuoden jälkeen.Itselläni on 01 vuoden saab ja ajattelin kyllä suojata ennen talvea.
Tampereen lähettyvillä olevia hyviä ja "edullisia" merkkikorjaamoja otettais kans mielellään vastaan...
Suuri kiitos vastanneille.
T:Petri
Aloitetaan tyyppivikalista, voi täydentään ken haluaa
etupään narina, kolina sun muu pauke
vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohajusräkin tuen
DI-kasetti, kuten kaikissa Trionic 7 saappaissa
Sähköantennin jäätyminen jos sellanen on
sähkösäätöisien penkkien elelektroniikkakortti/ rele jos ko. varuste autossa
takaluukun pumput/ mulla tosin kestänyt 70tkm ilman ongelmia
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Onkos tällainen 900 TurboAutomaatti esim. vm 94-97 hyvä hankinta?
Onko mitään eroa 9-3:seen ja millon tulikaan 9-3 markkinoille?
Onko paljon vikoja odotettavissa??
Onko näissä jokui GM-> Opel vektran vaihdelaatikko. Vaihdeskeba vaan näyttää pelottavan yhteneväiselle....
Tyyppivikoja paljonkin?
Ajeltu ollaan paljon metrejä luotettavilla vanhoilla 9 - satkuilla ja 9 - tonnareilla ja hyviksi ovat osoittautuneet.
Miten lienee nämä ns. uudemmat korimallit.
Onko mitään eroa 9-3:seen ja millon tulikaan 9-3 markkinoille?
Onko paljon vikoja odotettavissa??
Onko näissä jokui GM-> Opel vektran vaihdelaatikko. Vaihdeskeba vaan näyttää pelottavan yhteneväiselle....
Tyyppivikoja paljonkin?
Ajeltu ollaan paljon metrejä luotettavilla vanhoilla 9 - satkuilla ja 9 - tonnareilla ja hyviksi ovat osoittautuneet.
Miten lienee nämä ns. uudemmat korimallit.
Tuu seuraavaan LTS-TEAM: n potkintaan niin kuulet asiasta2,3Turbo kirjoitti:Onkos tällainen 900 TurboAutomaatti esim. vm 94-97 hyvä hankinta?
Onko mitään eroa 9-3:seen ja millon tulikaan 9-3 markkinoille?
Onko paljon vikoja odotettavissa??
Onko näissä jokui GM-> Opel vektran vaihdelaatikko. Vaihdeskeba vaan näyttää pelottavan yhteneväiselle....
Tyyppivikoja paljonkin?
Ajeltu ollaan paljon metrejä luotettavilla vanhoilla 9 - satkuilla ja 9 - tonnareilla ja hyviksi ovat osoittautuneet.
Miten lienee nämä ns. uudemmat korimallit.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sunnuntaina seuraavaksi olis tarkoitus kokoontua, eli jos kiinnostaa niin laita YV tai mailia niin infoan milloin /missä.
http://personal.inet.fi/cool/lts/
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Kumman2,3Turbo kirjoitti:Ai - Lahdessa muitakin Saappimiehiä kuin allekirjoittanut.![]()
Luulin jotta ollaan kaverini kanssa ainuita.
Tuon punaisen teidän "tiiminne auton" olen ihaillen liikenteessä nähnytkin.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ilmeisesti Sampan tonnarin sillä mun punaisessa ei oo mitään ihailtavaa, paitsi kuski
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
84tkm ja noista esiintynyt vain:Vigge kirjoitti:Aloitetaan tyyppivikalista, voi täydentään ken haluaa
etupään narina, kolina sun muu pauke
vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohajusräkin tuen
DI-kasetti, kuten kaikissa Trionic 7 saappaissa
Sähköantennin jäätyminen jos sellanen on
sähkösäätöisien penkkien elelektroniikkakortti/ rele jos ko. varuste autossa
takaluukun pumput/ mulla tosin kestänyt 70tkm ilman ongelmia
- Vetely (viritys ei auttanut yhtään asiaa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Takaiskarit paukkuu (Ne on finiitto).
Eikä muitakaan ongelmia ole ollut.
STCF #3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Mullakin noi iskarit vuotaa, mutta niitä ei kuulemma vaihdeta takuuseenSpeedou kirjoitti:84tkm ja noista esiintynyt vain:Vigge kirjoitti:Aloitetaan tyyppivikalista, voi täydentään ken haluaa
etupään narina, kolina sun muu pauke
vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohajusräkin tuen
DI-kasetti, kuten kaikissa Trionic 7 saappaissa
Sähköantennin jäätyminen jos sellanen on
sähkösäätöisien penkkien elelektroniikkakortti/ rele jos ko. varuste autossa
takaluukun pumput/ mulla tosin kestänyt 70tkm ilman ongelmia
- Vetely (viritys ei auttanut yhtään asiaa)
- Takaiskarit paukkuu (Ne on finiitto).
Eikä muitakaan ongelmia ole ollut.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
No toisaalta aivan saatan*n sama, koska suunnitelmissa on konin sportkitti tässä kohta puoleen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ainut noista tyyppivioista mikä on, niin on toi huono suuntavakavuus, mutta sen huomaan vaan aluksi ja sitten sitä ei enää huomioikkaan.
Kannentiiviste on vaihdettu kahteen kertaan ja kyllä huollossa vähän siihen suuntaan puhelivat, että olisi jonkinasteinen tyyppivika
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Minulla 95tkm ajettu 9-3SE turbo automaatti, ja löytyy seuraavat ominaisuudet:Vigge kirjoitti:Aloitetaan tyyppivikalista, voi täydentään ken haluaa
etupään narina, kolina sun muu pauke
vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohajusräkin tuen
DI-kasetti, kuten kaikissa Trionic 7 saappaissa
Sähköantennin jäätyminen jos sellanen on
sähkösäätöisien penkkien elelektroniikkakortti/ rele jos ko. varuste autossa
takaluukun pumput/ mulla tosin kestänyt 70tkm ilman ongelmia
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Lisäksi CID:in pixeleiden katoaminen, mikä on suhteellisen yleistä...
Takaluukku pysyy toistaiseksi ylhäällä, mutta ei varmaan kauan enää.
DI-kasetti on toiminut hyvin, mutta minulla onkin Trionic 5
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Jep,
vetely kiihdytettäessä (varsinkin yli 110 kW tehoilla, rengasvalinnalla on vaikutusta)
kallistuksenvakaajan helojen narina pakkasella (rasvaus auttaa)
sähköantennin jäätyminen (putsaus ja öljyäminen auttaa)
käsijarrun jäätyminen
kojelaudan natina silloin tällöin
turbon öljyvuoto (taitaa tiettyjen -01 ja -02 mallisten ja Garret-turbojen riesa, menee osittain takuuseen)
Kannentiivistekin saattaa kaivata huomiota osakseen - jos ei muuten, niin vuotaessaan öljyä pakosarjalle. Kannentiivistevaivat ovat tosin kohtuullisen yleisiä muissakin merkeissä. Joissakin 9-3:ssa ongelmien syynä ovat löystyneet kannenpultit. Autollani on ajettu 70 tkm ja kansipahvi on tietääkseni alkuperäinen - edelliseen NG900:een kannentiiviste vaihdettiin 150 tkm paikkeilla...
Olen kuitenkin ollut 9-3:een tyytyväinen - ainakaan minulla ei ole jäänyt nippeleitä käteen eikä autoani ole vaivannut epämääräiset sähköviat tms. tympeät viat. Moottorin ominaisuudet ovat hienot, istuimet erinomaiset, ajo-ominaisuudet ja käsiteltävyys hyvä (pl. se vetely). Niin ja 9-3 on edullinen auto pitää verrattuna mm. Audiin, Bemariin, Volvoon jne., ellei sitten innostu hassaamaan rahojaan tuunaamiseen![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Kannentiivistekin saattaa kaivata huomiota osakseen - jos ei muuten, niin vuotaessaan öljyä pakosarjalle. Kannentiivistevaivat ovat tosin kohtuullisen yleisiä muissakin merkeissä. Joissakin 9-3:ssa ongelmien syynä ovat löystyneet kannenpultit. Autollani on ajettu 70 tkm ja kansipahvi on tietääkseni alkuperäinen - edelliseen NG900:een kannentiiviste vaihdettiin 150 tkm paikkeilla...
Olen kuitenkin ollut 9-3:een tyytyväinen - ainakaan minulla ei ole jäänyt nippeleitä käteen eikä autoani ole vaivannut epämääräiset sähköviat tms. tympeät viat. Moottorin ominaisuudet ovat hienot, istuimet erinomaiset, ajo-ominaisuudet ja käsiteltävyys hyvä (pl. se vetely). Niin ja 9-3 on edullinen auto pitää verrattuna mm. Audiin, Bemariin, Volvoon jne., ellei sitten innostu hassaamaan rahojaan tuunaamiseen
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Lisätään vielä yksi vika, joka on merkkihuollon mukaan kovin yleinen eli
ilmastoinnin kennon kondenssiveden vuotaminen apukuskin jalkatilaan.
Allekirjoittaneella myös tuo vika ja tänään merkkihuolto näki vuotokohdan (illalla tuli purettua apukuskin verhoilut) ja ohje oli laittaa tiivistemassaa vuotokohtaan. Mulla tiputteli höyrystinkotelon etunurkasta. Seurataan tilannetta.
Kertoivat huollossa viime kesänä olleen useita autoja "vesivahingon" takia tiivistettävinä.
Tarkistakaapas huviksenne pitkän ajomatkan (ilmastointi päällä) jälkeen onko apukuskin puolen matto - keskikonsolin puolelta - kostea.
ilmastoinnin kennon kondenssiveden vuotaminen apukuskin jalkatilaan.
Allekirjoittaneella myös tuo vika ja tänään merkkihuolto näki vuotokohdan (illalla tuli purettua apukuskin verhoilut) ja ohje oli laittaa tiivistemassaa vuotokohtaan. Mulla tiputteli höyrystinkotelon etunurkasta. Seurataan tilannetta.
Kertoivat huollossa viime kesänä olleen useita autoja "vesivahingon" takia tiivistettävinä.
Tarkistakaapas huviksenne pitkän ajomatkan (ilmastointi päällä) jälkeen onko apukuskin puolen matto - keskikonsolin puolelta - kostea.