Saab 9-3 & tyyppi viat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Saab 9-3 & tyyppi viat

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Morjens!
Nyt näin uutena saabistina ajattelin kysyä minkälaisia vikoja yleensä on saabissa ollut?
entäpä ruostesuojaus? monelta saabistilta olen kuullut että suojataan vasta 6 vuoden jälkeen.Itselläni on 01 vuoden saab ja ajattelin kyllä suojata ennen talvea.
Tampereen lähettyvillä olevia hyviä ja "edullisia" merkkikorjaamoja otettais kans mielellään vastaan...
Suuri kiitos vastanneille.

T:Petri
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Aloitetaan tyyppivikalista, voi täydentään ken haluaa

:arrow: etupään narina, kolina sun muu pauke
:arrow: vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohajusräkin tuen
:arrow: DI-kasetti, kuten kaikissa Trionic 7 saappaissa
:arrow: Sähköantennin jäätyminen jos sellanen on
:arrow: sähkösäätöisien penkkien elelektroniikkakortti/ rele jos ko. varuste autossa
:arrow: takaluukun pumput/ mulla tosin kestänyt 70tkm ilman ongelmia
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Niin ja joistakin SID näyttöistä katoaa pixeleitä.
9-3.1972
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

...ja kojelauta kolisee ja rämisee, kolisee ja rämisee...
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

Onkos tällainen 900 TurboAutomaatti esim. vm 94-97 hyvä hankinta?
Onko mitään eroa 9-3:seen ja millon tulikaan 9-3 markkinoille?

Onko paljon vikoja odotettavissa??
Onko näissä jokui GM-> Opel vektran vaihdelaatikko. Vaihdeskeba vaan näyttää pelottavan yhteneväiselle....

Tyyppivikoja paljonkin?

Ajeltu ollaan paljon metrejä luotettavilla vanhoilla 9 - satkuilla ja 9 - tonnareilla ja hyviksi ovat osoittautuneet.
Miten lienee nämä ns. uudemmat korimallit.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

2,3Turbo kirjoitti:Onkos tällainen 900 TurboAutomaatti esim. vm 94-97 hyvä hankinta?
Onko mitään eroa 9-3:seen ja millon tulikaan 9-3 markkinoille?

Onko paljon vikoja odotettavissa??
Onko näissä jokui GM-> Opel vektran vaihdelaatikko. Vaihdeskeba vaan näyttää pelottavan yhteneväiselle....

Tyyppivikoja paljonkin?

Ajeltu ollaan paljon metrejä luotettavilla vanhoilla 9 - satkuilla ja 9 - tonnareilla ja hyviksi ovat osoittautuneet.
Miten lienee nämä ns. uudemmat korimallit.
Tuu seuraavaan LTS-TEAM: n potkintaan niin kuulet asiasta :wink:
Sunnuntaina seuraavaksi olis tarkoitus kokoontua, eli jos kiinnostaa niin laita YV tai mailia niin infoan milloin /missä.

http://personal.inet.fi/cool/lts/
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

Ai - Lahdessa muitakin Saappimiehiä kuin allekirjoittanut. :o

Luulin jotta ollaan kaverini kanssa ainuita.
Tuon punaisen teidän "tiiminne auton" olen ihaillen liikenteessä nähnytkin.

:D
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

2,3Turbo kirjoitti:Ai - Lahdessa muitakin Saappimiehiä kuin allekirjoittanut. :o

Luulin jotta ollaan kaverini kanssa ainuita.
Tuon punaisen teidän "tiiminne auton" olen ihaillen liikenteessä nähnytkin.

:D
Kumman :?:
Ilmeisesti Sampan tonnarin sillä mun punaisessa ei oo mitään ihailtavaa, paitsi kuski :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

Tuon 9000T:n.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Höh...taaskin mun harmaavarpunen on jäänyt ihan huomiotta :cry: ...sen siitä saa kun muuttaa Heinolaan... :wink:

Miten tuo Sampan tonnari voi muka herättää huomiota...sehän on niin huomaamaton... 8O
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Vigge kirjoitti:Aloitetaan tyyppivikalista, voi täydentään ken haluaa

:arrow: etupään narina, kolina sun muu pauke
:arrow: vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohajusräkin tuen
:arrow: DI-kasetti, kuten kaikissa Trionic 7 saappaissa
:arrow: Sähköantennin jäätyminen jos sellanen on
:arrow: sähkösäätöisien penkkien elelektroniikkakortti/ rele jos ko. varuste autossa
:arrow: takaluukun pumput/ mulla tosin kestänyt 70tkm ilman ongelmia
84tkm ja noista esiintynyt vain:

- Vetely (viritys ei auttanut yhtään asiaa ;))
- Takaiskarit paukkuu (Ne on finiitto).

Eikä muitakaan ongelmia ole ollut.
STCF #3
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Speedou kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Aloitetaan tyyppivikalista, voi täydentään ken haluaa

:arrow: etupään narina, kolina sun muu pauke
:arrow: vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohajusräkin tuen
:arrow: DI-kasetti, kuten kaikissa Trionic 7 saappaissa
:arrow: Sähköantennin jäätyminen jos sellanen on
:arrow: sähkösäätöisien penkkien elelektroniikkakortti/ rele jos ko. varuste autossa
:arrow: takaluukun pumput/ mulla tosin kestänyt 70tkm ilman ongelmia
84tkm ja noista esiintynyt vain:

- Vetely (viritys ei auttanut yhtään asiaa ;))
- Takaiskarit paukkuu (Ne on finiitto).

Eikä muitakaan ongelmia ole ollut.
Mullakin noi iskarit vuotaa, mutta niitä ei kuulemma vaihdeta takuuseen :evil: :?: :evil: :?:
No toisaalta aivan saatan*n sama, koska suunnitelmissa on konin sportkitti tässä kohta puoleen :wink:

Ainut noista tyyppivioista mikä on, niin on toi huono suuntavakavuus, mutta sen huomaan vaan aluksi ja sitten sitä ei enää huomioikkaan.

Kannentiiviste on vaihdettu kahteen kertaan ja kyllä huollossa vähän siihen suuntaan puhelivat, että olisi jonkinasteinen tyyppivika :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Vigge kirjoitti:Aloitetaan tyyppivikalista, voi täydentään ken haluaa

:arrow: etupään narina, kolina sun muu pauke
:arrow: vetely/ heikko suuntavakavuus, kiitos ohajusräkin tuen
:arrow: DI-kasetti, kuten kaikissa Trionic 7 saappaissa
:arrow: Sähköantennin jäätyminen jos sellanen on
:arrow: sähkösäätöisien penkkien elelektroniikkakortti/ rele jos ko. varuste autossa
:arrow: takaluukun pumput/ mulla tosin kestänyt 70tkm ilman ongelmia
Minulla 95tkm ajettu 9-3SE turbo automaatti, ja löytyy seuraavat ominaisuudet:

:arrow: etupään narina pakkaskeleillä. Muuten Ok
:arrow: vetely/ heikko suuntavakavuus...
:arrow: Sähköantennin jäätyminen, nykyään aina ulosvedettynä.
Lisäksi CID:in pixeleiden katoaminen, mikä on suhteellisen yleistä...

Takaluukku pysyy toistaiseksi ylhäällä, mutta ei varmaan kauan enää.
DI-kasetti on toiminut hyvin, mutta minulla onkin Trionic 5 :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Jep,

:arrow: vetely kiihdytettäessä (varsinkin yli 110 kW tehoilla, rengasvalinnalla on vaikutusta)
:arrow: kallistuksenvakaajan helojen narina pakkasella (rasvaus auttaa)
:arrow: sähköantennin jäätyminen (putsaus ja öljyäminen auttaa)
:arrow: käsijarrun jäätyminen
:arrow: kojelaudan natina silloin tällöin
:arrow: turbon öljyvuoto (taitaa tiettyjen -01 ja -02 mallisten ja Garret-turbojen riesa, menee osittain takuuseen)

Kannentiivistekin saattaa kaivata huomiota osakseen - jos ei muuten, niin vuotaessaan öljyä pakosarjalle. Kannentiivistevaivat ovat tosin kohtuullisen yleisiä muissakin merkeissä. Joissakin 9-3:ssa ongelmien syynä ovat löystyneet kannenpultit. Autollani on ajettu 70 tkm ja kansipahvi on tietääkseni alkuperäinen - edelliseen NG900:een kannentiiviste vaihdettiin 150 tkm paikkeilla...

Olen kuitenkin ollut 9-3:een tyytyväinen - ainakaan minulla ei ole jäänyt nippeleitä käteen eikä autoani ole vaivannut epämääräiset sähköviat tms. tympeät viat. Moottorin ominaisuudet ovat hienot, istuimet erinomaiset, ajo-ominaisuudet ja käsiteltävyys hyvä (pl. se vetely). Niin ja 9-3 on edullinen auto pitää verrattuna mm. Audiin, Bemariin, Volvoon jne., ellei sitten innostu hassaamaan rahojaan tuunaamiseen 8O
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Lisätään vielä yksi vika, joka on merkkihuollon mukaan kovin yleinen eli

ilmastoinnin kennon kondenssiveden vuotaminen apukuskin jalkatilaan.

Allekirjoittaneella myös tuo vika ja tänään merkkihuolto näki vuotokohdan (illalla tuli purettua apukuskin verhoilut) ja ohje oli laittaa tiivistemassaa vuotokohtaan. Mulla tiputteli höyrystinkotelon etunurkasta. Seurataan tilannetta.

Kertoivat huollossa viime kesänä olleen useita autoja "vesivahingon" takia tiivistettävinä.

Tarkistakaapas huviksenne pitkän ajomatkan (ilmastointi päällä) jälkeen onko apukuskin puolen matto - keskikonsolin puolelta - kostea.
Vastaa Viestiin