Huono tyhjäkäynti
Huono tyhjäkäynti
Vaihdoin männät B235r koneeseen ja nyt ei tahdo käydä enää kunnolla tyhjäkäyntiä, muuten auto toimii normaalisti. Kaksi kertaa on antanut vikakoodin-> P0300 -Random/multiple cylinder misfire detected. Vittaako tuo vialliseen sytkäkasettiin? Maffi ja tulpat ovat uudet, eikä imuvuotojakaan löytynyt. Voiko viallinen kasetti aiheuttaa huonon tyhjäkäynnin?
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Re: Huono tyhjäkäynti
mulla heitteli tyhjäkynti huonol kasetil aivan törkeesti. kylmäl koneel eniten.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Nyt on kokeiltu ehjällä kasetilla eikä auttanut. Kylmällä ilmalla toimii paremmin, kun saa bensaa enemmän. Nyt tulpat on on aivan valkoiset, lambdan mukaan seokset on kuitenkin ihan kohdallaan..??
Paljonko on kierroksissa normaali tyhjäkäynti?
Mulla on kerran jo vaihdettu sytytysyksikkö vai mikä onkaan? Tyhjäkäynti kylmällä koneella tuntuu olevan "alarajoilla" ja heittelevän pikkuisen..
Mulla on kerran jo vaihdettu sytytysyksikkö vai mikä onkaan? Tyhjäkäynti kylmällä koneella tuntuu olevan "alarajoilla" ja heittelevän pikkuisen..
Ja olet varmaan tarkastanut että nokka-akselien ajoitukset on kohdallaan. Ihan vaan varmuuden vuoksi.
Ongelma on ratkaistu, sain jo maanantaina auton pelittämään. Syynä oli oma huolimattomuusvirhe. Oli pakonokka hampaan verran myöhäisellä. Nyt toimii niinkuin piitääkin, ei muutakuin kovaa "sisään"ajoa..
Löysinpäs jotenkin sopivan topicin vuosien takaa.
Oliskohan mullakin sytkäkasetti syyllinen, koska muutaman kerran viime kuukausien aikana on kylmästartissa käynti ollut melkoisen nykivää ja hyppivää muutaman sekunnin, ennen tasaantumistaan. Samoten tyhjäkäynti on lämpimälläkin koneella auton takaa kuunneltaessa "sporttisen" epätasaista. Kiekkaviisari kuitenkin vakaa ~900rpm.
Välillä ajossakin huomaa jonkin nykäisevän sytytysvian. kun esim päästää kaasun ahdoilta isommalla vaihteella. Potkaisee konetta, niin että vaihdekeppi heilahtaa.
Sellainen myös tullut käsikädessä tuon oireen kanssa, että isommilla vaihteilla ei juuri voi ajaa alla 2k rpm, koska alkaa jurraamaan helposti. Tarkoittaa siis nelosvaiheella kuutta kymppiä ja vitosella kahdeksaa kymppiä. Ennen sai ajaa hiljempaakin. Oikeastaan alakierrosjurraaminen on vähän erilaista, tämä on ehkä tärräämistä.
Tulpat on uudet NGK 11 R:t ja vanhat olivat kaikki identtisiä harmaanvalkoisia.
Kantsisko kokeilla sytkäkasetin vaihtoa? Rahallinen panostus kun on, niin muuten vaan ei viitsi ostaa.
Oliskohan mullakin sytkäkasetti syyllinen, koska muutaman kerran viime kuukausien aikana on kylmästartissa käynti ollut melkoisen nykivää ja hyppivää muutaman sekunnin, ennen tasaantumistaan. Samoten tyhjäkäynti on lämpimälläkin koneella auton takaa kuunneltaessa "sporttisen" epätasaista. Kiekkaviisari kuitenkin vakaa ~900rpm.
Välillä ajossakin huomaa jonkin nykäisevän sytytysvian. kun esim päästää kaasun ahdoilta isommalla vaihteella. Potkaisee konetta, niin että vaihdekeppi heilahtaa.
Sellainen myös tullut käsikädessä tuon oireen kanssa, että isommilla vaihteilla ei juuri voi ajaa alla 2k rpm, koska alkaa jurraamaan helposti. Tarkoittaa siis nelosvaiheella kuutta kymppiä ja vitosella kahdeksaa kymppiä. Ennen sai ajaa hiljempaakin. Oikeastaan alakierrosjurraaminen on vähän erilaista, tämä on ehkä tärräämistä.
Tulpat on uudet NGK 11 R:t ja vanhat olivat kaikki identtisiä harmaanvalkoisia.
Kantsisko kokeilla sytkäkasetin vaihtoa? Rahallinen panostus kun on, niin muuten vaan ei viitsi ostaa.
melkeimpä veikkaisin että vääntö loppuu koneesta
ei ole terveellistä ajaa 60 kymppiä nelosella
mutta 80 pitäs jaksaa kullä mennä vitosella hyvin ainakin tasasella
ite kyllä ajelen 80 nelosella konetta säästellen.
voithan koittaa sytkä kasetin vaihtoa ei sekään ikuisuutta kestä kumminkaan
ja vaiha 7 tulpat ngk:n
ngk bcpr7es-1
ei ole terveellistä ajaa 60 kymppiä nelosella
mutta 80 pitäs jaksaa kullä mennä vitosella hyvin ainakin tasasella
ite kyllä ajelen 80 nelosella konetta säästellen.
voithan koittaa sytkä kasetin vaihtoa ei sekään ikuisuutta kestä kumminkaan
ja vaiha 7 tulpat ngk:n
ngk bcpr7es-1
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
NGK BCPR7ES-1(NGK BCPR7ES)? Eli 1mm kärkivälillä oleviin?
Olen käsittänyt että -11 olis se joka "kuuluu" näihin snadisti viilattuihin laittaa.
Toki tulppia voisi koittaa vaihtaa johonkin toisiin, kun niiden kanssa ei korkealta putoa.
Matkakellossa on 190tkm joista noin 60t itse ajettua. Kasetin iästä ei ole tietoa.
Olen käsittänyt että -11 olis se joka "kuuluu" näihin snadisti viilattuihin laittaa.
Toki tulppia voisi koittaa vaihtaa johonkin toisiin, kun niiden kanssa ei korkealta putoa.
Matkakellossa on 190tkm joista noin 60t itse ajettua. Kasetin iästä ei ole tietoa.