Viekö hiilivetyjen kierrätys tehot?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Viekö hiilivetyjen kierrätys tehot?

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Vähän alustusta ja taustatietoa tähän alkuun. Autossa on ahtimena aeron mitsu ja softana SQR:n stage1. Auto ei oikein missään vaiheessa ole kulkenut luvatun tehon mukaisesti joten mittasin ahtopaineet jotka olivat maksimissaan n.0,9 bar. Sen jälkeen kokeiltu aeron vakiosoftaa joka ahtoi n.0,8 bar. Magneettiventtiiliä kokeiltu toisesta autosta, ei vaikutusta. Ilmamassamittaria kokeiltu samaisesta autosta, ahdot olivat aeron boksilla 1,0 bar. Toisella, uudemmalla immulla ahtoi taas maksimissaan 0,8. DI kasetti kokeiltu, tulpat vaihdettu, by-pass tarkistettu, ilmansuodatin vaihdettu, alipaineletkut vaihdettu -ei vaikutusta. Kävin merkkiliikkeessä TECH mittauksissa jossa ilmeni liian matala peruspaine (nyt nostettu 0,5bar) sekä vikakoodit P0444 ja P0453. Tulppasin kokeilumielessä mankkuvenan R-letkun mutta eipä ollut silläkään mitään vaikutusta.
Nyt auto tuntuu hiipuneen lisää, alkuperäisellä matalapaineboksilla ahtaa hienosti 0,6 bar, aeron boksilla paineet käväisevät 0,7bar:ssa ja stage1 boksilla ahtoja löytyy enimmillään 0,8 bar. Kiihtyvyys 80-120 km/h lentävällä lähdöllä 3.vaihteella n.7 sekuntia ja 90-120 viitosella n.14 sek.
Auto toimii muuten hyvin, ei nyi ja vetää alhaalta. Se viimeisin paukku kuitenkin puuttuu. Kysymys kuulukin voiko todellakin toi EVAP systeemi (tai mikälie) vaikuttaa tehoon noin paljon vai missä vika? Merkkihuolto on ymmällään ( kun on viritetty jne.) ja kyseiset vikakooditkin olivat ihan uus juttu.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
Vastaa Viestiin