NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
classic
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 22:01

NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja classic »

osaisko joku kertoa missä on vika kun suoralla tiellä ajaa nii saattaa välillä mennä mukavasti suoraan, välillä puoltaa oikealle ja välillä vasemmalle. tekee ajamisesta aika vittumaista :D
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja peinu »

Varsinkin kuluneet renkaat vetelevät urissa ja kallistusten mukana. Muistan kun ajoin eka kerran parin millin kesäkiekoilla JKL-pori-JKL, niin oli kämmenpohjat kipeät kun oli sormen päillä ohjaillut ja korjaillut koko matkan Suomen hienoimmilla teillä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Mitkä renkaat on alla? Jos ihan vakioläskit, niin sitten lie jotain löysää jossain. Mutta jos matalaa profiilia ja vakiota pienempää et:tä, niin ihan normaalia uraisella tiellä. Uran vasemmalla kampeaa vasemmalle ja uran oikealla oikealla. Tulee ihan siitä, että kova ja matala kumi pienellä offsetillä vääntää olkatappilinjaa tms. mikä se virallinen nimi voisi olla, kun renkaan ulkoreunaan kohdistuu kovempi paine uran johdosta kuin sisäreunaan eikä napa ole keskellä vannetta.
Oma ei niin kauheasti vetele maantieajossa, jos nyt ei ihan kamala tie ole. Kovemmissa jarruttelussa ja kiihdyttelyssä tien urat kyllä huomaa heti. Tämä johtuu kait casterkulman ja hieman pienemmän offsetin yhteistoimimattomuudesta. Mutta ei se häiritse, kuin talven jälkeen ekat muutaman kymmenen kilsaa. Sitten jo oppii pitämään ratista kiinni :)
Jos auto seilaa viivojen väliä vaikka ratista pitää hyvin kiinni, niin ne surulliset puslat siellä myötäilee... kai.

Tarkoitus olis kans puslaremppa tehdä(teettää), mutta odottelen inspiraatiota kysyä töiden hintaa. Vaikka mitään suurempaa syytä ei olekaan, vielä.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
classic
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 22:01

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja classic »

joo siis kyllähän tuo tykkää urienkin mukaan mennä, renkaat tosiaan 225/40 R18. mutta kun ihan urattomallakin tiella tai jollain isolla parkki alueella päästää kädet irti ratista nii saattaa alkaa kaartamaan vasemmalle ja kesken kaarteen lähtäkkin kaartamaan oikealle jne. ihan mielenkiintosta touhuu katella ku ratti pyörii iteksee joka suuntaan.. vähän tuntuis siltä että jossain on jotain löysää tai jotain on paskana. on sitä ennenkin leveillä renkailla ajeltu mutta ei ole kyllä noin kiemurrellu.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja mursu »

Täälläkin puoltaminen saattaa muuttua päivittäin. Yleensä puoltaa kyllä vasuriin, mutta välillä oikealle. Urat ja kiihdytyksissä vetely on ihan normaalia :)


Vakioalusta vakiokumeilla.
classic
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 22:01

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja classic »

Mulla se puoltamisen suunta saattaa muuttuu parin sekunnin välein:D
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja mursu »

Käväisin auton alla, totesin pelkällä rahvaan silmällä että olis syytä tehdä pientä puslien vaihtoa, nyt en yhtään ihmettele miksi auto käyttäytyy noin :)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

classic kirjoitti:Mulla se puoltamisen suunta saattaa muuttuu parin sekunnin välein:D
Samaa ongelmaa kolkissa, ja tarkoituksena on vaihtaa etuakselin puslat ja siihen vielä päälle taka-akselin isot puslat.

Vanhempien kolkki parani huomattavasti, kun vaihdettiin kaikki iskarit ja etutukivarsien keskihelat uretaanisiin. Omassa kolkissa on jo etupään tukivarsien keskimmäiset ovat uretaaniset, mutta vaihdetaan osia kunnes rauhoittuu. Kokeilen toki ensin talvirenkailla, koska nyt alla on parhaat päivänsä nähneet Nokialaiset.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
hsivenius
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:33
Paikkakunta: Korpilahti

Re: NG900 puoltaa molempiin suuntiin

Viesti Kirjoittaja hsivenius »

Syksyllä vaihdettiin eteen ne isommat puslat uretaanisiksi ja kyllä kulku jämäköity huomattavasti. Lisäksi lakkasi horkkainen värinä joka vaivasi n.90km/h nopeudessa. Suosittelen jokaiselle NG900 ja 9-3 omistajalle.

Tarkoitus olisi laittaa vielä takapuslat koska vanhat kumiset ovat ihan loppu. Luulisi että nekin osaltaan vaikuttavat suuntavakauteen.
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
Vastaa Viestiin