kone kilahti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

kone kilahti

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Kaverin aerosta kilahti kone vauhtia oli 220km/h. Veikkasi jakopäätä, onko näissä vielä ketju vai onko jo siirrytty hihnaan? Auto vm. 2002 ja ajettu 70 000km.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: kone kilahti

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

usvaa putkeen kirjoitti:Kaverin aerosta kilahti kone vauhtia oli 220km/h. Veikkasi jakopäätä, onko näissä vielä ketju vai onko jo siirrytty hihnaan? Auto vm. 2002 ja ajettu 70 000km.
Jos nyt en ihan väärin muista, niin ketju :)
Tomppa & Saabit myyty :(
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: kone kilahti

Viesti Kirjoittaja NG900T »

usvaa putkeen kirjoitti:Kaverin aerosta kilahti kone vauhtia oli 220km/h. Veikkasi jakopäätä, onko näissä vielä ketju vai onko jo siirrytty hihnaan? Auto vm. 2002 ja ajettu 70 000km.
Oliko viriä?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Villinä huhuna kuullut, että vastaavasta autosta meni myös 40tkm kohdalla 140-150 vauhdissa 3-4 vaihdon yhteydessä kone.

Kansi + venttiilit + männät vaihtoon. Sen jälkeen rullattu toiset 40tkm ilman ongelmia.
STCF #3
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eli ainakun vaivautuu vaihtamaan tulpat niin venan koppa samalla auki ja tsekata ketjun kireus. Ei ole suuri vaiva jos sillä säästää konerikon. Kun on tota tuuninkia :oops:
9-3.1972
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Oli siinä viriä, mutta en muista minkä firman lastu. Toi sen ruotsista, kun oli töissä siellä. Nyt äijä on ihan rikki! Taitaa remontti mennä omaan piikkiin.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Speedou kirjoitti:Villinä huhuna kuullut, että vastaavasta autosta meni myös 40tkm kohdalla 140-150 vauhdissa 3-4 vaihdon yhteydessä kone.

Kansi + venttiilit + männät vaihtoon. Sen jälkeen rullattu toiset 40tkm ilman ongelmia.
Lisättäköön, että kone oli vakio ja takuuseen meni.
STCF #3
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Jakopää ei ollut rikki. Koneesta oli kansi hajonnut, epäilivät, että venttiilit tai ohjurit kuluneet jotenkin vinosti väljiksi ja paineet kadonneet. Ei enää käyny tämän jälkeen. Outo juttu, mutta menee takuuseen. Ehkä valmistusvika.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Alkaa tuntua siltä, koska aika identtinen tapaus...
STCF #3
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

usvaa putkeen kirjoitti:Jakopää ei ollut rikki. Koneesta oli kansi hajonnut, epäilivät, että venttiilit tai ohjurit kuluneet jotenkin vinosti väljiksi ja paineet kadonneet. Ei enää käyny tämän jälkeen. Outo juttu, mutta menee takuuseen. Ehkä valmistusvika.
Parempi takuu kuin jakopään ketju, eipähän tarvii kyttäillä sitä.
9-3.1972
Vastaa Viestiin