kytkin remppa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
marko.hirvonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 20:14

kytkin remppa

Viesti Kirjoittaja marko.hirvonen »

mulla vm.-94 900s ajettu noin 270000 eikä tietoa milloin kytkintä vaihdettu vai onko vielä alkuperäinen, ja kytkin remppa ilmeisesti lähestyy.oireilee seuraavasti, ravistaa kun lähtee liikkeelle ja kytkinpoljin täytyy olla melkein lattiasta läpi, sitten hyväksyy vaihteen sisään. onko näissä mitään säätöä kytkimelle?. voiko kytkin rempan tehdä itse vai tarviiko erikoistyökaluja ja osaamista? ja pitääkö rempan yhteydessä vaihtaa mitään esim. stefoja ym.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tossa on jotain aiheesta, hakutoiminnolla saattaa löytyä vielä vanhempia ketjuja

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5066
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Kytkin on vm. -94:ssa vaijeritoiminen. Vaijerissa on automaattisäätö, mutta vaijerivikoja on esiintynyt vähemmänkin ajetuissa autoissa (nimim. "kokemusta on"). Ravistaminen kyllä kääntää katseet sisuskalujen suuntaan. Voithan tietysti vaihtaa ensin vaijerin.

Kytkinremppa on isotöinen, sillä ennen vaihdelaatikon irroittamista etupään apurunko pitää pudottaa alas. Onnistuu se tietysti itsekin, jos on kunnon vehkeet ja nosturi. Kampiakselin stefa kannattaa ilman muuta vaihtaa samalla.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Vastaa Viestiin