9-3 TiD hyytyy 3000 rpm jälkeen
9-3 TiD hyytyy 3000 rpm jälkeen
Muuten toimii aivan tavallisesti, kulutus normaali, vääntää alle 3 tonnissa, mutta sitten... kuin soppaa ei tulisi tarpeeksi
Onko ilmamassa-anturi pelistä pois, vai missä vika?
Toimenpide-ehdotuksia
Onko ilmamassa-anturi pelistä pois, vai missä vika?
Toimenpide-ehdotuksia
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
epäilisin ilmamassamittaria, mulla ainakin hyyty just 3000 jälkeen, nykii vaan eikä tehoa tuotu. Techillä näkis heti onko vika siinä ( massamittarin anto / pyynti ). Voit kokeilla putsata sitä varovasti liuottimella, mutta jos se on paskana niin uutta kehiin.
Uusi maksaa saabilla 201eur, Volvo / Mersu liikkeestä saa saman osan 100eurolla.
edit: Jos mittari rikki / toimii vajavaisesti ja poletat suutuspäissäs yli 3000rpm niin saattaa nykästä varomoodin päälle...sitten ei vehkeet kule sitäkän vähää.
Uusi maksaa saabilla 201eur, Volvo / Mersu liikkeestä saa saman osan 100eurolla.
edit: Jos mittari rikki / toimii vajavaisesti ja poletat suutuspäissäs yli 3000rpm niin saattaa nykästä varomoodin päälle...sitten ei vehkeet kule sitäkän vähää.
Kaasujalan kutinaan auttaa ajelu 99 Tic:llä9-3Tid kirjoitti: edit: Jos mittari rikki / toimii vajavaisesti ja poletat suutuspäissäs yli 3000rpm niin saattaa nykästä varomoodin päälle...sitten ei vehkeet kule sitäkän vähää.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Joo VAG-pojat porailee uusiakin mittareita lisätehon toivossa.rr kirjoitti:Eli MAF menee vaihtoon. VAG-miesten tekohengitys (=poraus) paransi menoa huomattavasti
Vetää nyt puhtaasti yli 4000 rpm
Seuraahan rr muiden stegmiesten jalanjälkiä ja laitata lastu autoosi niin et pysy 99:lläsi enää emännän perässä!
Tuo -99 TiDin anturi 0 281 002 212 on sellainen, että ainakaan BOSCHin katalogin mukaan missään muussa dieselissä ei samaa anturia ole. Tai anturi voi olla, mutta siinä tulee ostettaessa aina se runko-osa mukana.9-3Tid kirjoitti:Uusi maksaa saabilla 201eur, Volvo / Mersu liikkeestä saa saman osan 100eurolla.
VAG-kuskithan laittaa tosiaan sitä mersun anturia, joka on Pierburgin valmistama. Aivan sama se ei ole, mutta lähelle kyllä. Täytyy nyt tässä puntaroida, ostaako alkuperäinen vai lähes sama ja puolta halvempi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vaihdoin muuten pari viikkoa sitten omaani alkup. Saabin MAF:n. Aikaisemmin mainitsemani tehokuoppa poistui kokonaan. Eli vanha mersun MAF ( Boch F 00C 2G2 066 ) toimi väärin tai siinä(kin) oli joku vika. Ei kyllä olisi osannut yhdistää vikaa siihen!!
Kokeeksi piti porata mersun MAF:iin takapuolelle se reikä. Eipä perstunnolla paljon eroa huomannut alavääntö oli ehkä ohuempaa, mutta moottori kyllä kierti / veti korkeammalle "stegvalon" palaessa..on muuten juhlallinen tunne. Noh jääpähän tuo korjattu takakonttiin varastoon ( kuin stegmiesten DI-kasetti )
Kokeeksi piti porata mersun MAF:iin takapuolelle se reikä. Eipä perstunnolla paljon eroa huomannut alavääntö oli ehkä ohuempaa, mutta moottori kyllä kierti / veti korkeammalle "stegvalon" palaessa..on muuten juhlallinen tunne. Noh jääpähän tuo korjattu takakonttiin varastoon ( kuin stegmiesten DI-kasetti )
Enpä ole vielä uutta anturia hankkinut. Kulkee tuolla nykyiselläkin aika rivakasti. Ei ainakaan suurta eroa ole tänään koeajettuun vm 2000 2,0t malliin.
Tosin siitä puuttui ilmastointi ja Oulussa oli 25 astetta
Tosin siitä puuttui ilmastointi ja Oulussa oli 25 astetta
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 18:06
Unohtakaa ne Bosch:n ilmamäärämittarit.... Omassa 115 hp:n Tid:ssä niistä vain harmia... Kuten kuulemma monella muullakin...
Tämä Motonetissa myynnissä oleva Pierburgin mittari on hyvä vaihtoehto.... ja hintakin on kohdallaan...
W210 CDi-270/320 Ilmamäärämittari jos MB-6110840048. . . . 28-3262 66.50 €
En meinannut uskoa, että kuinka suuri ero voi olla...
Oma Bosch:n mittari ei antanut mitään vikakoodia, eikä tuntunut ajossa kovinkaan pahalta ( vain pieni puutuminen 3000 rpm:n jälkeen),
mutta muutos oli silti aika suuri... ja kaikki parempaan päin
Eipä meinannut uskoa samaksi autoksi...
Tämä Motonetissa myynnissä oleva Pierburgin mittari on hyvä vaihtoehto.... ja hintakin on kohdallaan...
W210 CDi-270/320 Ilmamäärämittari jos MB-6110840048. . . . 28-3262 66.50 €
En meinannut uskoa, että kuinka suuri ero voi olla...
Oma Bosch:n mittari ei antanut mitään vikakoodia, eikä tuntunut ajossa kovinkaan pahalta ( vain pieni puutuminen 3000 rpm:n jälkeen),
mutta muutos oli silti aika suuri... ja kaikki parempaan päin
Eipä meinannut uskoa samaksi autoksi...
En tiedä onko tuossa 125hp jotain ohjelmallista eroa...mulla antoi mersun mittarilla vikakoodia 50.000km jälkeen. Orggis anturin ollessa rikki ei antanut vikakoodia ollenkaan?? Muuten tuolla mersun mittarilla ( uutena ) antoi täyskaasulla 1250mg ( pyynti 1200 ) Techin mukaan.9-3Nokivasara kirjoitti:En meinannut uskoa, että kuinka suuri ero voi olla...
Oma Bosch:n mittari ei antanut mitään vikakoodia, eikä tuntunut ajossa kovinkaan pahalta ( vain pieni puutuminen 3000 rpm:n jälkeen),
mutta muutos oli silti aika suuri... ja kaikki parempaan päin
Eipä meinannut uskoa samaksi autoksi...
Tehon puutteen huomaa helposti, dynossa anto mersun mittarilla 135hp, orggis rikkinäisellä 110hp.
"Tämä Motonetissa myynnissä oleva Pierburgin mittari on hyvä vaihtoehto.... ja hintakin on kohdallaan...
W210 CDi-270/320 "
Kokeilin Pierburgin mittaria ja auto muuttui ihan eri peliksi. Alkuperäisestä ei löytynyt vikakoodeja eikä auton kulku parantunut hyllystä otetulla uudellakaan osalla. Autoa tutkittiin kahteen otteeseen merkkikorjaamolla putsaten egr-venttiiliä, imusarjaaa... Turhaan (250 e)
Liitin istui paikalleen mesen mittariin, muttei kovin napakasti. Vaihdoitko Mersun liittimen, sahasitko mittarin kaulaa lyhyemmäksi, teippasitko?
W210 CDi-270/320 "
Kokeilin Pierburgin mittaria ja auto muuttui ihan eri peliksi. Alkuperäisestä ei löytynyt vikakoodeja eikä auton kulku parantunut hyllystä otetulla uudellakaan osalla. Autoa tutkittiin kahteen otteeseen merkkikorjaamolla putsaten egr-venttiiliä, imusarjaaa... Turhaan (250 e)
Liitin istui paikalleen mesen mittariin, muttei kovin napakasti. Vaihdoitko Mersun liittimen, sahasitko mittarin kaulaa lyhyemmäksi, teippasitko?
topi
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 18:06
Liitin oli sama, mutta siitä mersun anturista puuttui lukitus " väkänen"....topi kirjoitti:"
Liitin istui paikalleen mesen mittariin, muttei kovin napakasti. Vaihdoitko Mersun liittimen, sahasitko mittarin kaulaa lyhyemmäksi, teippasitko?
Laitoin "normaalin" patentin, eli nippusiteen... ja teipin...
Eikä ole edes patentin näköinen... ( Paitsi merkkihuollon mielestä... )
Käyn siellä vielä laitattamassa lisää syöttöä... Jonka kuulemma pitäisi onnistua... (Huhun mukaan +/- 10% säätömahdollisuus?)...
Saa nyt nähdä meneekö sekin viiskymppinen hukkaan..