Moottorin takatukikumi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Etol
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Tammi 20, 2008 20:21
Paikkakunta: Kuopio

Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja Etol »

Onko joku ostanut motonetistä takatukikumia ja kumpi nuista käy vm. -94 900s 2,0?

MOOTTORIN TUKIKUMI SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää"
ylitse rajansa).
GM-900 ja 9-3 94--02:
2,0/2,3/2,5 Moott takakumityyny hydr (ei Autom/2,0i). . . 18-3333 79.50 ???
2,0i ja Autom-2,0/2,3 Moott takakumityyny hydr. . . . . . 18-3343 88.50 ???

Tilasin kuitenkin tuon 79,50€ maksavan koska en ainakaan tiiä että ois kaasarikoneella tehty?
Etol
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Tammi 20, 2008 20:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja Etol »

Nakkasin paikoilleen ja hyvin kävi paikoilleen... Tai ei se nyt tietenkää ihan nakkaamista ollu :)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

"Heitettiin" tossa pari vko sitten dieselin takakumi paikoilleen (PCS) ja vaihdekepin seilaus pituussuunnassa rauhoittui huomattavasti. Saisi edelleen olla tarkempi tuo vaihteen valinta, mutta mietin että kannattaako laatikon päähän vaihtaa orkkiskumia? Onko kokemuksia? Uretaanisia näyttäisi saavan vain jenkeistä genuinesaabilta, onko muilla haluja tämmöiseen jos jotain kimppatilausta järkkäisi?

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=158

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=475
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
hsivenius
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:33
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja hsivenius »

Kyllä uretaanisia näyttää saavan myös Elkpartsilta. Ja hintakin on halvempi. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia minunkin?

http://www.elkparts.com/saab-gm900-m949 ... 1_665.html
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Hieno homma, en tiennyt että noita saa euroopasta. Pistin samantien tilaukseen, laitan kokemuksia kunhan saapuvat ja saadaan paikoilleen.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Jave3
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 22:53
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja Jave3 »

Viestiketjun innoittamana laitoin tollasen myyntiin, jos jotakuta kiinnostaa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=85040
#3343
Saab 9-3 2.0 Aero -08
EX:ät: 9-3 2.0 Aero -01 coupé, 9-5 2,3 Aero sedan -03 st3RE85, 9-3 SE 2,0T -98 st2, 900 GLi16 -90, 900 GL -83, 99 L 1,85 -74
SpedeX
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Touko 21, 2009 11:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja SpedeX »

Löytyisköös mistään kuvia/havainnepiirroksia että missä nämä molemmat tukikumit sijaitsee?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja Hook »

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Kyllähän nuo kannatti vaihtaa, vaihteenvalinnan lisäksi vaikuttaa positiivisesti ajettavuuteen, koko etupää tuntuu jämäkämmältä mutkissa kun kone ei seilaa enää sivusuunnassa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Täristää muuten aika reippaasti matalilla kierroksilla, eli voin suositella vain varauksella jos autolla tarvii esim. anoppia kuskata.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mitkä kumit siellä nyt sitten on? Uretaaniset laatikon ja jakopään puolilla ja dieselin takatukikumi?

Itsellä dieselin takatuki ja lootan puolella uusi orkkis. Jämäköityi huomattavasti vrt. väsähtäneet alkuperäiset, täydelliseksi voisi kyllä ehkä vielä sen jakopään puoleisen vaihtaa. Uretaanista en viitsinyt alunperin laittaa kun en kaipaa tähän autoon juuri enempiä tärinöitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

jcarlson kirjoitti:Mitkä kumit siellä nyt sitten on? Uretaaniset laatikon ja jakopään puolilla ja dieselin takatukikumi?
Nämä.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tulitko kokeilleeksi kumpi noista uretaanikumeista toi tärinän..? Ristiriitaista tietoa ollut. Itse epäilisin että kriittisin tärinän kannalta on se jakopään puoleinen hydraulikumi, lootan puoleinen taas kiihdytyksessä koneen liikkeen kannalta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Moottorin takatukikumi

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei kokeiltu, mutta näinpäin se kuulemma menee kuten epäilitkin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin