Moottorin takatukikumi
Moottorin takatukikumi
Onko joku ostanut motonetistä takatukikumia ja kumpi nuista käy vm. -94 900s 2,0?
MOOTTORIN TUKIKUMI SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää"
ylitse rajansa).
GM-900 ja 9-3 94--02:
2,0/2,3/2,5 Moott takakumityyny hydr (ei Autom/2,0i). . . 18-3333 79.50 ???
2,0i ja Autom-2,0/2,3 Moott takakumityyny hydr. . . . . . 18-3343 88.50 ???
Tilasin kuitenkin tuon 79,50€ maksavan koska en ainakaan tiiä että ois kaasarikoneella tehty?
MOOTTORIN TUKIKUMI SAAB 900 "GM" 94-- JA 9-3 --02
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää"
ylitse rajansa).
GM-900 ja 9-3 94--02:
2,0/2,3/2,5 Moott takakumityyny hydr (ei Autom/2,0i). . . 18-3333 79.50 ???
2,0i ja Autom-2,0/2,3 Moott takakumityyny hydr. . . . . . 18-3343 88.50 ???
Tilasin kuitenkin tuon 79,50€ maksavan koska en ainakaan tiiä että ois kaasarikoneella tehty?
Re: Moottorin takatukikumi
Nakkasin paikoilleen ja hyvin kävi paikoilleen... Tai ei se nyt tietenkää ihan nakkaamista ollu
Re: Moottorin takatukikumi
"Heitettiin" tossa pari vko sitten dieselin takakumi paikoilleen (PCS) ja vaihdekepin seilaus pituussuunnassa rauhoittui huomattavasti. Saisi edelleen olla tarkempi tuo vaihteen valinta, mutta mietin että kannattaako laatikon päähän vaihtaa orkkiskumia? Onko kokemuksia? Uretaanisia näyttäisi saavan vain jenkeistä genuinesaabilta, onko muilla haluja tämmöiseen jos jotain kimppatilausta järkkäisi?
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=158
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=475
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=158
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=475
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Moottorin takatukikumi
Kyllä uretaanisia näyttää saavan myös Elkpartsilta. Ja hintakin on halvempi. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia minunkin?
http://www.elkparts.com/saab-gm900-m949 ... 1_665.html
http://www.elkparts.com/saab-gm900-m949 ... 1_665.html
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96
Re: Moottorin takatukikumi
Hieno homma, en tiennyt että noita saa euroopasta. Pistin samantien tilaukseen, laitan kokemuksia kunhan saapuvat ja saadaan paikoilleen.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Moottorin takatukikumi
Viestiketjun innoittamana laitoin tollasen myyntiin, jos jotakuta kiinnostaa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=85040
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=85040
#3343
Saab 9-3 2.0 Aero -08
EX:ät: 9-3 2.0 Aero -01 coupé, 9-5 2,3 Aero sedan -03 st3RE85, 9-3 SE 2,0T -98 st2, 900 GLi16 -90, 900 GL -83, 99 L 1,85 -74
Saab 9-3 2.0 Aero -08
EX:ät: 9-3 2.0 Aero -01 coupé, 9-5 2,3 Aero sedan -03 st3RE85, 9-3 SE 2,0T -98 st2, 900 GLi16 -90, 900 GL -83, 99 L 1,85 -74
Re: Moottorin takatukikumi
Löytyisköös mistään kuvia/havainnepiirroksia että missä nämä molemmat tukikumit sijaitsee?
Re: Moottorin takatukikumi
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Moottorin takatukikumi
Kyllähän nuo kannatti vaihtaa, vaihteenvalinnan lisäksi vaikuttaa positiivisesti ajettavuuteen, koko etupää tuntuu jämäkämmältä mutkissa kun kone ei seilaa enää sivusuunnassa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Moottorin takatukikumi
Täristää muuten aika reippaasti matalilla kierroksilla, eli voin suositella vain varauksella jos autolla tarvii esim. anoppia kuskata.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Moottorin takatukikumi
Mitkä kumit siellä nyt sitten on? Uretaaniset laatikon ja jakopään puolilla ja dieselin takatukikumi?
Itsellä dieselin takatuki ja lootan puolella uusi orkkis. Jämäköityi huomattavasti vrt. väsähtäneet alkuperäiset, täydelliseksi voisi kyllä ehkä vielä sen jakopään puoleisen vaihtaa. Uretaanista en viitsinyt alunperin laittaa kun en kaipaa tähän autoon juuri enempiä tärinöitä.
Itsellä dieselin takatuki ja lootan puolella uusi orkkis. Jämäköityi huomattavasti vrt. väsähtäneet alkuperäiset, täydelliseksi voisi kyllä ehkä vielä sen jakopään puoleisen vaihtaa. Uretaanista en viitsinyt alunperin laittaa kun en kaipaa tähän autoon juuri enempiä tärinöitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Moottorin takatukikumi
Nämä.jcarlson kirjoitti:Mitkä kumit siellä nyt sitten on? Uretaaniset laatikon ja jakopään puolilla ja dieselin takatukikumi?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Moottorin takatukikumi
Tulitko kokeilleeksi kumpi noista uretaanikumeista toi tärinän..? Ristiriitaista tietoa ollut. Itse epäilisin että kriittisin tärinän kannalta on se jakopään puoleinen hydraulikumi, lootan puoleinen taas kiihdytyksessä koneen liikkeen kannalta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Moottorin takatukikumi
Ei kokeiltu, mutta näinpäin se kuulemma menee kuten epäilitkin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm