900 polttoaine kulutus APUA

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jakkeman 900
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 14:58

900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja jakkeman 900 »

Auto: Saab 900 turbo vm.1996. Ongelma: polttoaineen kulutus kaupunkiajossa 18L/100km. Ajo on säästäväistä mallia.. Vaikuttaako asiaan jotenkin, kun ahtomittari koko ajan puolessa välissä vihreää ja kaasua painettaessa edes vähän nousee punaisen rajoille. Metro auto ei löytönyt vikaa vaihdatti vain jonkun sytytinboxin joka voi vaikuttaa mutta ei vaikuttanut. bye bye 400€. Polttoaine mittari valehtelee koko ajan eikä nouse yli 3/4 tankin. APUA PLEASE
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Onko kulutus laskettu itse vai sidin näytöltä poimittua tietoa? Milloin "oirehtiminen" alkoi?
Ei se mullakaan se viisari yli 3/4 nouse, mutta muuten näyttää ainakin suunnilleen oikein. Mites itselläsi? Seilaako mittari jatkuvasti vai näyttääkö jatkuvasti liian tyhjää tai täyttä?
Yks mahdollinen vikapaikka on tietenkin polttoainetankissa oleva "koho", joka mittaa bensan määrää. Tai jossain piuhoissa tai liittimissä jokin kontaktihäiriö. Noista lähtisin itse liikkeelle.. Varsinkin jos kulutus on sidin mukaan eikä itse laskettua.
Jos taas olet itse laskemalla päässyt tuohon tulokseen, niin on kolme vaihtoehtoa: joko oma kaasujalkasi on tehty osmiumista (käsittääkseni tihein alkuaine), tai sitten laskussa on virhe, tai huonoimpana vaihtoehtona jossain päin autoa on oikeasti jotain vikaa. Tarkemmin on aika mahdotonta vielä eritellä.
jakkeman 900
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 14:58

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja jakkeman 900 »

Itse laskettu ja laskennassa ei ole virhettä. Tiedän kyllä, että autossa on virhe mutta missä? Huoltoliikkeessä sanoivat, että polttoainepumppu pitäisi vaihtaa ja siinä samalla mittari tulisi korjattua eli uusi koho. Kuitenkaan eivät tienneet missä vika oikeasti on. Pumppu metro autossa 1100€ joten ei kiitos.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vika tuskin on bensapumpussa, mutta sen voi korjata vaihtamalla noin 100 euron sisäosan, aiheesta löytyy runsaasti juttua hakusanalla bensapumppu. Kokeilivatko edes säätää mittarin näyttämää Techillä..? Näyttääkö ahtopainemittari todellakin jo tyhjäkäynnilläkin ylipainetta?

Eski
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

MAP-anturi tai sen letku rikki jos ahtomittari näyttää omiaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jakkeman 900
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 14:58

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja jakkeman 900 »

Ikävä kyllä en löytänyt bensapumpun sisäosia mistään. Mistä niitä saisi?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja Eski »

Motonet :
GM-900/9-3 Pumppu jos Walbro (vertailunrot seur rivi!). . . 28-1385 88.00 ???

Toinen vaihtoehto on Jyväskylän ProcarService.

Eski
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Sun ahtomittari toimii ihan niin kuin pitää ei sen pidäkkään olla nollassa kun auto on käynnissä (tyhjä käynnillä). Mulla ykkösellä ja kakkosella ei edes mene punaselle, kolmosella mennee ehkä millin/kaksi punaselle, nelosella mennee saman mutta palaa keltasen ja punasen rajamaille, vitosesta en nyt muista tarkaan. Korjatkaa viisammat jos olen väärässä. Polttoaineen kulutuksesta en osaa sanoa mitään kuulostaa aika hurjalta 18l/100km.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Markus boy kirjoitti:Sun ahtomittari toimii ihan niin kuin pitää ei sen pidäkkään olla nollassa kun auto on käynnissä (tyhjä käynnillä). Mulla ykkösellä ja kakkosella ei edes mene punaselle, kolmosella mennee ehkä millin/kaksi punaselle, nelosella mennee saman mutta palaa keltasen ja punasen rajamaille, vitosesta en nyt muista tarkaan. Korjatkaa viisammat jos olen väärässä. Polttoaineen kulutuksesta en osaa sanoa mitään kuulostaa aika hurjalta 18l/100km.
On se aika paljon, koska mulla menee seka-ajossa, josta valtaosa kaupunkiajoa, siinä 9l/100km pintaan. Maantiellä 80km/h nopeudessa pääseekin jo sitten alle 7l/100km.
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Re: 900 polttoaine kulutus APUA

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Samma här :D
Vastaa Viestiin