Peilikolmion irrotus + hifistystä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Peilikolmion irrotus + hifistystä

Viesti Kirjoittaja AC »

Niinpä, kertokaa mulle miten toi peilikolmio irtoo? WIS kertoo vaan et irrota peilikolmio. Ei oikeen uskaltasi vetää kovin voimakkaasti kun muoviosasta on kuiteski kyse. Kyllä joku varmaan on ovipahvia irrotellu eli tietää myös miten toi lähtee?

Tarkotus olis tosiaan laittaa oveen 6,5" midbasso ja vetää sinne johdot, niitä kun ei valmiina ole. Ilmeisesti hanskalokeron taa saa jakarit piiloon, kuten Eski on tehnyt. Jos joku vois kertoo vielä miten syvä tila ovessa on käytössä, et ikkunakin viel toimii asennuksen jälkeen :lol: Toi Nextin ALS16 näyttää sinne menevän soviterenkaalla nätisti, mutta paljonko tuo elementti vaatii asennusssyvyyttä?

Muu olis jo hanskas mut toi peilikolmio jarruttaa projektia pahasti :cry:
BMW 320dA Coupe LCI
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Peilikolmion irrotus + hifistystä

Viesti Kirjoittaja Max »

AC kirjoitti:Toi Nextin ALS16 näyttää sinne menevän soviterenkaalla nätisti, mutta paljonko tuo elementti vaatii asennusssyvyyttä?
Next:in kotisivujen mukaan asennussyvyys on 70mm.
#1747
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Kyllä se pelikolmio vaan irti lähtee kun vetää vaan lujaa..ehkä hiukan auttaa jollain, VAROVASTI :!: :!:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

saab900rs kirjoitti:Kyllä se pelikolmio vaan irti lähtee kun vetää vaan lujaa..ehkä hiukan auttaa jollain, VAROVASTI :!: :!:
Toi että vetää lujaa ja varovasti on vähän ristiriidas :D Tais sit vaan loppua usko ton muovikappaleen kestävyyteen, täytyypä koittaa pian uudestaan.

Onko muuten suosituksia hyvistä erillissarjoista luokassa alle 200€? SPL-Dynamicsin sarjaa en oo laittamas, johtuen raa'asta diskantista. Hertz HI-Energy vois olla jees, kokemuksia?
BMW 320dA Coupe LCI
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900:ssa on kolme tappia, joissa on bitumimassaa tai jotain vaan työnnetty oven karmin reikiin, ei muuta. 9-3:n kolmiossa on sen lisäksi vielä muovikantti mikä menee ovipahvin taakse, joten ovipahvi pitää irrottaa ennen kolmiota.

Ite laitoin Infinityn sarjan, Mustasta Pörssistä jotain 180e johtoineen tingittynä. Vaati soviterenkaan, minkä tein liimaamalla teipillä muutaman tiukasta pahvista leikatun renkaan kiinni toisiinsa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

peinu kirjoitti:ng900:ssa on kolme tappia, joissa on bitumimassaa tai jotain vaan työnnetty oven karmin reikiin, ei muuta. 9-3:n kolmiossa on sen lisäksi vielä muovikantti mikä menee ovipahvin taakse, joten ovipahvi pitää irrottaa ennen kolmiota.
Hyvä tietää, mutta tarviiko sitä peilikolmioo sit irrottaa ollenkaan, jos kerran 9-3:ssa pitää ovipahvi irrottaa ennen tota peilikolmioo? Tuskin ovipahveissa on rakenteellisia eroja :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

AC kirjoitti:Hertz HI-Energy vois olla jees, kokemuksia?
Työkaverillani on HSK 163 sarja ko. valmistajalta ja kaveri on kyllä kehunut niitä. Kerran olen käynyt istumassa ja kuuntelemassa niitä ja hyvinhän ne tuntuivat soivan (tiedät varmaan että tuollainen erillissarja kannattaa ajaa vähintään puoliaktiivisesti). Siitä innostuneena olen ajatellut laittaa saman sarjan myös omaan autooni kunhan vaan saan hommattua noi kajarit ja vahvistimen.
#1747
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Tota Peerlessin uutta D6-sarjaa on kans kehuttu, taidettu myös myydä jo jonkin verran.
Taidan ajaa sarjan silti passiivisesti käyttäen niiden omia jakareita. Tossa vahvistimessa (Sony XM-405EQX2) on kyllä kattavat säädöt ja 5-kanavainen equ. Aktiivisenakin sitä vois koittaa, kyllä kai 40w/kanava riittäis :? Sillattuna antais tosin 120w/kanava. Vahvistin on siis 5-kanavainen, subille 120w/4ohm.
BMW 320dA Coupe LCI
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

AC kirjoitti:
peinu kirjoitti:ng900:ssa on kolme tappia, joissa on bitumimassaa tai jotain vaan työnnetty oven karmin reikiin, ei muuta. 9-3:n kolmiossa on sen lisäksi vielä muovikantti mikä menee ovipahvin taakse, joten ovipahvi pitää irrottaa ennen kolmiota.
Hyvä tietää, mutta tarviiko sitä peilikolmioo sit irrottaa ollenkaan, jos kerran 9-3:ssa pitää ovipahvi irrottaa ennen tota peilikolmioo? Tuskin ovipahveissa on rakenteellisia eroja :roll:
Joo 900:ssa mun mielestä ei ovipahvia varten tarvii irrottaa kolomiota ollenkaan.

Tässä Oven purun työvaiheet Haynesin mukaan:
1. poista takalooran avausnappulan vankäämällä ja sitten irrottamalla johdoista.
2. Avaa kaikki ruuvit (2kpl kauhukahvan suojan alta, 2 alareunasta, 1 oven avausvivun alta). Kauhukahva pitää vängätä nätisti leveellä ruukkarilla ettei jää jälkiä. Avausvivun ruuvin suojus lähtee veitsen kärjellä tai pienellä ruukkarilla.
3. Ota se kolomio pois varovasti vääntämällä jollain ne nipukat ulos koloistaan. AIka lähellä kulmia. Voipihan olla että se helpottaa työtä? :-o
4. Oven takareunassa on pyöreä muovinippeli jonka keskellä muovinänni. Paina se sisään niin lähtee muovinippeli irti.
5. 900:ssa on sitten jotain metallisia nipsuja reijissä. Ne pitäisi vääntää reijistä mahdollisimman läheltä irti leveäkärkisilä ruuvimeisseleillä. (9-3:ssa ei mun mielestä ole noita klipsuja)
6. Nosta ovipanelin takareunaa, että saat sen lukkonappulan yli. Panelin etureunassa on mun mielestä vielä yksi hahlo mikä osuu ovessa olevaan tappiin. Tätä ei manuskassa mainita, mutta tuosta paneeli pitää irrottaa vetämällä paneelia taakse päin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tollasen erillissarjanhan saa muuten asennettua eteen ihan vaikka jopa alle kymmenessä tunnissa kahdestaan kun ekaa kertaa tekee :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

peinu kirjoitti:Tollasen erillissarjanhan saa muuten asennettua eteen ihan vaikka jopa alle kymmenessä tunnissa kahdestaan kun ekaa kertaa tekee :)
Riippuu asennusjuomista :lol:

No joo, täytyy huomenna kattella tota pahvia vielä. Vaikka kaiuttimiakaan ei vielä oo, niin täytyy treenata ja mittailla vähä. Se että ajetaanko aktiivisesti vai sarjan omilla suotimilla on vielä auki. Tos vahvistimes on kyllä laadukkaat suotimet ja equ, mikä on harvinaista. Onhan se ollu joskus kalliski :roll:

Ehdotuksia sarjoista/irto-elementeistä saa vielä heitellä.
BMW 320dA Coupe LCI
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Tässä olis sit vielä hieman linkkivinkkejä noihin passiivi/aktiivi hommeleihin jos et jo ole kerenny tuolla surffaileen

3-tie
http://www.powerset.fi/autohifi/rs-auto ... tie-oh.htm

2-tie
http://www.powerset.fi/autohifi/rs-auto ... tie-oh.htm
Viimeksi muokannut Max, Ti Kesä 22, 2004 21:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1747
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Joo tuolla on tullu käytyä moneen kertaan. Lähinnä toi 6.5" DLS MS6 + 1" Seas H615 kiinnostaa, enempää ei oikeen viittis laittaa rahaa. Mitäs mieltä ootte, riittääkö tollaselle midille 40 wattia? Toi aktiivisen setin säädettävyys kyllä houkuttelee :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Kyllähän nyt 40w/kanava riittää vallan mainiosti.
DLS MS6 + Audax HP080G0 + Seas H615 <---- Tuosta sarjasta en ole kuullut muuta kuin hyvää. Sillä on voitettu kisoja ja kaikkee, mut erään toisen myyjän mukaan tuosta sarjasta jää myyjälle tosi hyvä kate... what ever that means :roll:
#1747
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Peilikolmion irrotus + hifistystä

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Max kirjoitti:
AC kirjoitti:Toi Nextin ALS16 näyttää sinne menevän soviterenkaalla nätisti, mutta paljonko tuo elementti vaatii asennusssyvyyttä?
Next:in kotisivujen mukaan asennussyvyys on 70mm.
Mulla on ko. ämyrit ovissa. Semmosen sentin korotuspalan niille jouduin tekemään, tais muuten ottaa vähän lasiin kiinni.
Ihan hyvä perussetti hintaansa nähden. On HIFI:n testivoittajasetti jonka innoittamane ne hankin. Ei ne kyllä missään tapauksessa aiempaa omistamaani JBL 508GTI sarjan erillisetille pärjää, jotka tosin oli asennettu ex-OG900:ni kickpaneeleihin. Tosin ihan eri hintaluokan setti kyseessä, tahtois samanlaisen uudestaan... Kyllä laatu vaan kuulostaa korvissa hyvältä tässäkin asiassa :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin