Peilikolmion irrotus + hifistystä
Peilikolmion irrotus + hifistystä
Niinpä, kertokaa mulle miten toi peilikolmio irtoo? WIS kertoo vaan et irrota peilikolmio. Ei oikeen uskaltasi vetää kovin voimakkaasti kun muoviosasta on kuiteski kyse. Kyllä joku varmaan on ovipahvia irrotellu eli tietää myös miten toi lähtee?
Tarkotus olis tosiaan laittaa oveen 6,5" midbasso ja vetää sinne johdot, niitä kun ei valmiina ole. Ilmeisesti hanskalokeron taa saa jakarit piiloon, kuten Eski on tehnyt. Jos joku vois kertoo vielä miten syvä tila ovessa on käytössä, et ikkunakin viel toimii asennuksen jälkeen Toi Nextin ALS16 näyttää sinne menevän soviterenkaalla nätisti, mutta paljonko tuo elementti vaatii asennusssyvyyttä?
Muu olis jo hanskas mut toi peilikolmio jarruttaa projektia pahasti
Tarkotus olis tosiaan laittaa oveen 6,5" midbasso ja vetää sinne johdot, niitä kun ei valmiina ole. Ilmeisesti hanskalokeron taa saa jakarit piiloon, kuten Eski on tehnyt. Jos joku vois kertoo vielä miten syvä tila ovessa on käytössä, et ikkunakin viel toimii asennuksen jälkeen Toi Nextin ALS16 näyttää sinne menevän soviterenkaalla nätisti, mutta paljonko tuo elementti vaatii asennusssyvyyttä?
Muu olis jo hanskas mut toi peilikolmio jarruttaa projektia pahasti
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Peilikolmion irrotus + hifistystä
Next:in kotisivujen mukaan asennussyvyys on 70mm.AC kirjoitti:Toi Nextin ALS16 näyttää sinne menevän soviterenkaalla nätisti, mutta paljonko tuo elementti vaatii asennusssyvyyttä?
#1747
Toi että vetää lujaa ja varovasti on vähän ristiriidas Tais sit vaan loppua usko ton muovikappaleen kestävyyteen, täytyypä koittaa pian uudestaan.saab900rs kirjoitti:Kyllä se pelikolmio vaan irti lähtee kun vetää vaan lujaa..ehkä hiukan auttaa jollain, VAROVASTI
Onko muuten suosituksia hyvistä erillissarjoista luokassa alle 200€? SPL-Dynamicsin sarjaa en oo laittamas, johtuen raa'asta diskantista. Hertz HI-Energy vois olla jees, kokemuksia?
BMW 320dA Coupe LCI
ng900:ssa on kolme tappia, joissa on bitumimassaa tai jotain vaan työnnetty oven karmin reikiin, ei muuta. 9-3:n kolmiossa on sen lisäksi vielä muovikantti mikä menee ovipahvin taakse, joten ovipahvi pitää irrottaa ennen kolmiota.
Ite laitoin Infinityn sarjan, Mustasta Pörssistä jotain 180e johtoineen tingittynä. Vaati soviterenkaan, minkä tein liimaamalla teipillä muutaman tiukasta pahvista leikatun renkaan kiinni toisiinsa.
Ite laitoin Infinityn sarjan, Mustasta Pörssistä jotain 180e johtoineen tingittynä. Vaati soviterenkaan, minkä tein liimaamalla teipillä muutaman tiukasta pahvista leikatun renkaan kiinni toisiinsa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hyvä tietää, mutta tarviiko sitä peilikolmioo sit irrottaa ollenkaan, jos kerran 9-3:ssa pitää ovipahvi irrottaa ennen tota peilikolmioo? Tuskin ovipahveissa on rakenteellisia erojapeinu kirjoitti:ng900:ssa on kolme tappia, joissa on bitumimassaa tai jotain vaan työnnetty oven karmin reikiin, ei muuta. 9-3:n kolmiossa on sen lisäksi vielä muovikantti mikä menee ovipahvin taakse, joten ovipahvi pitää irrottaa ennen kolmiota.
BMW 320dA Coupe LCI
Työkaverillani on HSK 163 sarja ko. valmistajalta ja kaveri on kyllä kehunut niitä. Kerran olen käynyt istumassa ja kuuntelemassa niitä ja hyvinhän ne tuntuivat soivan (tiedät varmaan että tuollainen erillissarja kannattaa ajaa vähintään puoliaktiivisesti). Siitä innostuneena olen ajatellut laittaa saman sarjan myös omaan autooni kunhan vaan saan hommattua noi kajarit ja vahvistimen.AC kirjoitti:Hertz HI-Energy vois olla jees, kokemuksia?
#1747
Tota Peerlessin uutta D6-sarjaa on kans kehuttu, taidettu myös myydä jo jonkin verran.
Taidan ajaa sarjan silti passiivisesti käyttäen niiden omia jakareita. Tossa vahvistimessa (Sony XM-405EQX2) on kyllä kattavat säädöt ja 5-kanavainen equ. Aktiivisenakin sitä vois koittaa, kyllä kai 40w/kanava riittäis Sillattuna antais tosin 120w/kanava. Vahvistin on siis 5-kanavainen, subille 120w/4ohm.
Taidan ajaa sarjan silti passiivisesti käyttäen niiden omia jakareita. Tossa vahvistimessa (Sony XM-405EQX2) on kyllä kattavat säädöt ja 5-kanavainen equ. Aktiivisenakin sitä vois koittaa, kyllä kai 40w/kanava riittäis Sillattuna antais tosin 120w/kanava. Vahvistin on siis 5-kanavainen, subille 120w/4ohm.
BMW 320dA Coupe LCI
Joo 900:ssa mun mielestä ei ovipahvia varten tarvii irrottaa kolomiota ollenkaan.AC kirjoitti:Hyvä tietää, mutta tarviiko sitä peilikolmioo sit irrottaa ollenkaan, jos kerran 9-3:ssa pitää ovipahvi irrottaa ennen tota peilikolmioo? Tuskin ovipahveissa on rakenteellisia erojapeinu kirjoitti:ng900:ssa on kolme tappia, joissa on bitumimassaa tai jotain vaan työnnetty oven karmin reikiin, ei muuta. 9-3:n kolmiossa on sen lisäksi vielä muovikantti mikä menee ovipahvin taakse, joten ovipahvi pitää irrottaa ennen kolmiota.
Tässä Oven purun työvaiheet Haynesin mukaan:
1. poista takalooran avausnappulan vankäämällä ja sitten irrottamalla johdoista.
2. Avaa kaikki ruuvit (2kpl kauhukahvan suojan alta, 2 alareunasta, 1 oven avausvivun alta). Kauhukahva pitää vängätä nätisti leveellä ruukkarilla ettei jää jälkiä. Avausvivun ruuvin suojus lähtee veitsen kärjellä tai pienellä ruukkarilla.
3. Ota se kolomio pois varovasti vääntämällä jollain ne nipukat ulos koloistaan. AIka lähellä kulmia. Voipihan olla että se helpottaa työtä?
4. Oven takareunassa on pyöreä muovinippeli jonka keskellä muovinänni. Paina se sisään niin lähtee muovinippeli irti.
5. 900:ssa on sitten jotain metallisia nipsuja reijissä. Ne pitäisi vääntää reijistä mahdollisimman läheltä irti leveäkärkisilä ruuvimeisseleillä. (9-3:ssa ei mun mielestä ole noita klipsuja)
6. Nosta ovipanelin takareunaa, että saat sen lukkonappulan yli. Panelin etureunassa on mun mielestä vielä yksi hahlo mikä osuu ovessa olevaan tappiin. Tätä ei manuskassa mainita, mutta tuosta paneeli pitää irrottaa vetämällä paneelia taakse päin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Riippuu asennusjuomistapeinu kirjoitti:Tollasen erillissarjanhan saa muuten asennettua eteen ihan vaikka jopa alle kymmenessä tunnissa kahdestaan kun ekaa kertaa tekee
No joo, täytyy huomenna kattella tota pahvia vielä. Vaikka kaiuttimiakaan ei vielä oo, niin täytyy treenata ja mittailla vähä. Se että ajetaanko aktiivisesti vai sarjan omilla suotimilla on vielä auki. Tos vahvistimes on kyllä laadukkaat suotimet ja equ, mikä on harvinaista. Onhan se ollu joskus kalliski
Ehdotuksia sarjoista/irto-elementeistä saa vielä heitellä.
BMW 320dA Coupe LCI
Tässä olis sit vielä hieman linkkivinkkejä noihin passiivi/aktiivi hommeleihin jos et jo ole kerenny tuolla surffaileen
3-tie
http://www.powerset.fi/autohifi/rs-auto ... tie-oh.htm
2-tie
http://www.powerset.fi/autohifi/rs-auto ... tie-oh.htm
3-tie
http://www.powerset.fi/autohifi/rs-auto ... tie-oh.htm
2-tie
http://www.powerset.fi/autohifi/rs-auto ... tie-oh.htm
Viimeksi muokannut Max, Ti Kesä 22, 2004 21:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1747
Re: Peilikolmion irrotus + hifistystä
Mulla on ko. ämyrit ovissa. Semmosen sentin korotuspalan niille jouduin tekemään, tais muuten ottaa vähän lasiin kiinni.Max kirjoitti:Next:in kotisivujen mukaan asennussyvyys on 70mm.AC kirjoitti:Toi Nextin ALS16 näyttää sinne menevän soviterenkaalla nätisti, mutta paljonko tuo elementti vaatii asennusssyvyyttä?
Ihan hyvä perussetti hintaansa nähden. On HIFI:n testivoittajasetti jonka innoittamane ne hankin. Ei ne kyllä missään tapauksessa aiempaa omistamaani JBL 508GTI sarjan erillisetille pärjää, jotka tosin oli asennettu ex-OG900:ni kickpaneeleihin. Tosin ihan eri hintaluokan setti kyseessä, tahtois samanlaisen uudestaan... Kyllä laatu vaan kuulostaa korvissa hyvältä tässäkin asiassa
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429