Jarrulevyt+palat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Viku
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 19:04

Jarrulevyt+palat

Viesti Kirjoittaja Viku »

-Juu,moro. Jarrujen kitinöitä tutkiessani totesin jarrupalojen olevan aikalailla loppu, varsinkin vas.puolelta. Myös levyt oli aika kuluneet.(edessä)
Ihan vaan aattelin kysyä (hinnoista tietämättä) kokemuksia varaosaliikkeiden myymien palojen/levyjen laadusta. Halvemmalla varmaan saa kuin Saabkaupasta, mutta onko se järkevää? (9-3 t At -01)
Ja sit viä, mites se jarrusatulan irrotus ns. fiksusti tapahtui?
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Jarrulevyt+palat

Viesti Kirjoittaja Pola »

Varaosaliikkeestä haettu taakse levyt (brembo) kai ihan kelvolliset, huonot palat (tekee pientä uraa levyyn ja narisee), sekä surkea asennussarja, tuli onneksi satuloiden mukana parempi. Harmi etten muista palojen merkkiä, mutta ei yhtä laadukas kuin taannoin marmoritiskiltä hankittu paketti mutta paljon oli kyllä edullisemmatkin. Tosin tonnariin hankittu kesällä eteen levyt ja palat varaosaliikkeestä ja niissä ei ole ollut mitään moitittavaa. Kai se on tuurista kiinni mitä sieltä kulloinkin saa :D Mutta noita brembon levyjä nyt voin suositella ainakin.
#3272
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jarrulevyt+palat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Jarrulevyt+palat

Viesti Kirjoittaja SS »

Biltema myy uritettuja sportlevyjä Saabiin 99e/pari, onko noista huonoja kokemuksia?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
tolonen
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2008 19:46

Re: Jarrulevyt+palat

Viesti Kirjoittaja tolonen »

2 kk sitten vaihdoin eteen ja taakse levyt, palat ja taakse myös kengät (oli kulutuspinta kulunut kokonaan pois ja ruosteessa eli ei ihme että jumitti kun piti känkkää vähänkin pitempään päällä) sekä asennussarjat. Setti tuli maksamaan n. 250e Hessumobiilista. Takalevyt on Brembot ja edessä jotkut muut tarvikelevyt, palat on Remsat, ihan ok. Tähän mennessä ei mitään valittamista, auto pysähtyy todella hyvin ja ilman narinaa tai kitinää.

Levyjen lukituspultit kannattaa putsata hyvin ja kuumentaa, niin irtoaa helpommin, Edessä mulla oli kuusiokolopultit ja toinen kulahti pyöreäksi-->rälläkällä ura pultin päähän ja talttameisselillä auki. Levyt olivat muuten jo kuluneet ihan minimirajalle ja niitä sai aika paljon takoa ennenkuin irtosivat.

Etusatula irtoaa kun irrottaa kaksi isoa pulttia takaa, itse laitoin satulan remmillä roikkumaan jouseen. Kannattaa kuitenkin olla varovainen ettei riko letkuja ja niiden kiinnittimiä.

Etupalojen jouset meni mulla ensiyrittämällä väärin päin ja poljin painui pahasti pohjaan. Parin ilmauskerran jälkeen tajusin kääntää jouset ja pehmeys hävisi samantien ja kaikki toimii niinkun pitääkin. WISsin kuvista ei tossa ole apua. Kannattaa ottaa oma kuva muistiksi ennenkuin purkaa.

Seisontajarrua saa asennuksen jälkeen säätää pariinkin kertaan kireämmälle että asettuu. On aika veemäinen se säätösysteemi...
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: Jarrulevyt+palat

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Mulla on myös jarruremppa tulossa. Kaikki muut osat on jo, mutta levyt puuttuu. Mistä saisi (halvalla) hyvät ja kestävät levyt? Uritetut tai reijitetyt olisi melkeinpä must.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Jarrulevyt+palat

Viesti Kirjoittaja mursu »

tolonen kirjoitti: Levyjen lukituspultit kannattaa putsata hyvin ja kuumentaa, niin irtoaa helpommin, Edessä mulla oli kuusiokolopultit ja toinen kulahti pyöreäksi-->rälläkällä ura pultin päähän ja talttameisselillä auki. Levyt olivat muuten jo kuluneet ihan minimirajalle ja niitä sai aika paljon takoa ennenkuin irtosivat.
Pehmenneeseen kuusiokoloruuviin voi lyödä kaliberia liian ison torxin niin ei tarvitse rälläköidä. Uudet ruuvit tulee yleensä levyjen mukana.
Viku
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 19:04

Re: Jarrulevyt+palat

Viesti Kirjoittaja Viku »

Juu,moro.
Kuvat ja ohjeet asiaa selventäviä. Viku kiittää ja loppukuusta pitkillä vapailla homma hoituu.(Kerron sitten miten kävi, koska sehän varmaan kaikkia kiinnostaa).
No niin, homma hoitui. Olipa levyt tiukassa kun hakkaamalla joutui irrottaan, joku tohotin olis ollu jees. Osat ostin lähikaupasta, levyt
Nk merkiltään n. 90e ja palat Roadhouse n. 40e. Ihan hyviltä tuntuvat.
Ohjausholkkeja on turha irrottaa, pari 18mm pulttia auki, niin saa satulan irti ja palat on siten helppo vaihtaa. (muoviämpärin päällä satula lepää kivasti, ei tarvii sitoa)
Vastaa Viestiin