9-3: Time for service

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

9-3: Time for service

Viesti Kirjoittaja peinu »

Moro!

Taisi olla Sinikalle liian aikainen herätys kun piti vaimoa viedä junalle aamuviiden nurkilla. Mittarissa 96tkm ja *pling-plong* Time for service.
Mitä se nyt tuommosia huutelemaan? Millään ei viitsisi alkaa saksankielistä servicebookia tavaamaan. Mahtaako tuo ilmaisu olla 20tkm edellisestä tai sitä edellisestä huoltoilmaisimen nollaamisesta vai pitäisikö tuo ilmoitus tulla orjallisesti joka parittoman kahdenkympin nurkilla? Onko Sinikkä lopullisesti kajahtanut vai pelkästään huomionkipeä ??? 8O

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6454
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei niistä service-ilmoitukista tarvitse välittää. Nollaat sen painamalla clearia noin 8 sekuntia, jolloin sidiin tulee ilmoitukset cleared ja sitten service.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, toi nollaus on kyllä tiedossa jo vanhasta pirssistä (Punikista). Sehän tässä ihmetyttää, että mitä helkkartia se maagisen 96:n kohdalla huutelee?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6454
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Veikkaan, että se on nollattu viimeksi kohdassa 76K. Tuo service-ilmoitus perustuu tietääkseni kilometrimäärään, eli ilmoitus tulee noin 20K välein, joka on myös huoltoväli. Jos ajaa alle 20K vuodessa, niin sitten service-ilmoitus tulee vuoden välein... Eli se voi seota aika perusteellisesti noiden kilometrien suhteen.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

hmmm. Nyt kun fundeeraan niin taisivat nuo huollot olla syksyisin tehtyjä aikasemmin. Pitää tsekata huoltokirjasta. Kiitti vinkistä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aina nuo huoltajat eivät muista nollata huoltoilmaisinta. Olen joskus erikseen kysynyt, että "muistitteko nollata huoltoilmaisimen?" Sitten sieltä on joskus tullut vastaukseksi "ei" ja sen jälkeen kaverit ovat menneet painamaan clear -nappulaa :wink:

Saisiko muuten udella, että paljonko "köyhdyit" tuosta Saksasta tuodusta 9-3:sta (auton hinta + verot?)? Ja mitä kautta ostit tuon auton? Jos voisit heittää meikäläistä vaikkapa YV:llä em. asioista, niin olisin erittäin kiitollinen :)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Vähän off-topicia, mutta "ding-dong" aihetta tämäkin.
Saako 9-3:n turvavyö hälyttimen hiljenemään ilman suurempaa väkivallan käyttöä?

Sanoin vaimokkeelle, että kiinnitä vyö ennen virta-avaimeen koskemista.
No kuinkas sitten kun talvella pitäis laittaa auto lämpenemään ennen ikkunoiden puhdistusta- kuului vastaus.

Mä olin ihan :roll: ja lupasin kysellä aiheesta :D
Vastaa Viestiin