Ilmastoinnin SID korjauksesta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MiHä
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 10:50
Paikkakunta: Salo

Ilmastoinnin SID korjauksesta

Viesti Kirjoittaja MiHä »

Omastani aina välillä osa pikseleistä katosi, oireili siten, että auton ollessa kylmä toimi ok ja lämmettyä kikkaili. Nappasin paketin irti ja purin pöydälle mutta sen kummempia tökkimisiä en lähtenyt kokeilemaan, koska tuo foilaus menetelmällä tehty liitos vikaantuu erittäin herkästi.

Tein kokeeksi patentin, jossa pistin tukea piirilevyssä olevalle lattakaapelin päälle ja kumilangalla kiristin sen tiukaksi tukemaan liitosta samoin laitoin näytön päähän täytettä ja tuo nurkka johon kaapeli tulee, jää kuoren väliin ja siinä hain samoin kuin aiemmin kontaktin säilymistä.

Lisäksi vaihdoin taustavalon hehkulampusta ledi malliin, jolla pyrin pienentämään lämpökuormaa näyttöön.

Kokemuksia n. viikon jäljiltä, toiminut huomattavasti paremmin. Puhaltimen nopeuden alin palkki joskus sammunut, muutoin pysynyt kaikki näytössä.

Pitää seurata kuinka jatkossa.... :D
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ilmastoinnin SID korjauksesta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Omassa yksikössäni ACC:n näytön kontaktiongelmat olivat näyttöelementin pään liitoksissa.
Piirilevyn liitosten parantelu ja paineen lisääminen patenteilla ei auttanut mutta kun laitoin n 1,5 mm paksun suikaleen sopivan tukevaa mutta joustavaa kaksipuolista teippiä kiinni siihen valo-ohjaimen reunaan mikä sopivasti painaa näytöelementin liitosaluetta niin ongelmat katosivat todellisesti ja toivottavasti lopullisesti. Nyt on noin 4 viikkoa erilämpöisiä tilanteita takana ja edelleen kaikki pikselit kirkkaita.

Harmi kun ei ole kuvaa laittaa mutta tuo valo-ohjaimen tötterön kanssa kun pöydällä mallintaa niin kyllä selviää mikä reuna sopivasti osuu kriittiselle paikalle.

Huom, tarrateipin liimapinta käyttöön vain valo-ohjaimen kiinnittämistä varten, jos liimaat sen folioon niin voi olla että seuraavalla kerralla irtoaa koko folio liitoksistaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin