Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Eli minulla on mahdollisuus saada edullisen Saab 900 auton, mutta kun en paljon tiedä Saabeista, haluaisin tietoa eksperteiltä, mihin kannattaa kattoa, mikä kannattaa ottaa huomioon ennen ostoa. Eli se Saab yksilö on 1996 vuosimallia, ajettu noin 350 000, siinä ei kuulemma pellaa kunnolla vilkkuvipu, ei jää alas vasemmalle vilkkuttaessa. Rikki ilman ohjaus vipu (siis ilman suunta ohjaus). Onko kuinka kallista korjata? Kone perus 2litran. Ei turboa. Katsastus maaliskuussa, kuullemma kuitenkin ei mitään vakavia vikoja tiedossa. Kuulemma kova kytkinpoljin, mutta siitä on edellinen omistaja vaihtanut jonku "vaijerin" niin se on menny sen takie vähän kovemmaksi. Mihin voi viitata? Minkälainen laatikko niissä? Onko miten kestävä? Suluissa kaveri pani (9-3), miksi 9-3? Onko se sama asia? Onko tällä Saabilla eri kone kuin 9000 CS saabissa esim? Huonompi / Parempi? Kaikki neuvot kiinnostaa, jotten ostaisi huonoa autoa.
Olen ajanut montaa 9000 CS / CD saabbia, joten miten se eroaa tonnarista? Pienempi sisältä?
Eli minkälainen auto on 900 saabbi 1996 vuosimallia? Mitä saa pelätä?
Olen ajanut montaa 9000 CS / CD saabbia, joten miten se eroaa tonnarista? Pienempi sisältä?
Eli minkälainen auto on 900 saabbi 1996 vuosimallia? Mitä saa pelätä?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Yritin selailla noita vanhoja aiheita, mutta en oikein löytänyt vastausta.
Eli, luultavasti nyt kevään aikana tulee ostettua (kun vaan löydän sopivan) NG900 Cabrioletti.
Miten jos vertaa vm95 ja vm97, niin kuinka paljon on muuttunut, ja mikä? Onko vm95 paljon "huonompi", tai onko jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa jos ostaa sellaisen?
Eli, luultavasti nyt kevään aikana tulee ostettua (kun vaan löydän sopivan) NG900 Cabrioletti.
Miten jos vertaa vm95 ja vm97, niin kuinka paljon on muuttunut, ja mikä? Onko vm95 paljon "huonompi", tai onko jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa jos ostaa sellaisen?
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Nyt ei tule kauheasti konkreettista mutta käsittääkseni -97 satkusta löytyy jo jonkin verran 9-3:n (-98) muutoksista. Ei siis ehkä ole niin paljon huonompi auto kuin voisi luulla. Tosin siitä löytyy vielä ulkonäköseikkojen lisäksi tuo *****tin vaijerikytkin, jonka itse ainakin vaihtaisin ensimmäisenä hydrauliseen.Nikke_M kirjoitti:Yritin selailla noita vanhoja aiheita, mutta en oikein löytänyt vastausta.
Eli, luultavasti nyt kevään aikana tulee ostettua (kun vaan löydän sopivan) NG900 Cabrioletti.
Miten jos vertaa vm95 ja vm97, niin kuinka paljon on muuttunut, ja mikä? Onko vm95 paljon "huonompi", tai onko jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa jos ostaa sellaisen?
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Eli, vm97:ssa ei ole vaijerikytkin?Tri-Lo kirjoitti:Nyt ei tule kauheasti konkreettista mutta käsittääkseni -97 satkusta löytyy jo jonkin verran 9-3:n (-98) muutoksista. Ei siis ehkä ole niin paljon huonompi auto kuin voisi luulla. Tosin siitä löytyy vielä ulkonäköseikkojen lisäksi tuo *****tin vaijerikytkin, jonka itse ainakin vaihtaisin ensimmäisenä hydrauliseen.Nikke_M kirjoitti:Yritin selailla noita vanhoja aiheita, mutta en oikein löytänyt vastausta.
Eli, luultavasti nyt kevään aikana tulee ostettua (kun vaan löydän sopivan) NG900 Cabrioletti.
Miten jos vertaa vm95 ja vm97, niin kuinka paljon on muuttunut, ja mikä? Onko vm95 paljon "huonompi", tai onko jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa jos ostaa sellaisen?
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
On vaijeri.Nikke_M kirjoitti:Eli, vm97:ssa ei ole vaijerikytkin?Tri-Lo kirjoitti:Nyt ei tule kauheasti konkreettista mutta käsittääkseni -97 satkusta löytyy jo jonkin verran 9-3:n (-98) muutoksista. Ei siis ehkä ole niin paljon huonompi auto kuin voisi luulla. Tosin siitä löytyy vielä ulkonäköseikkojen lisäksi tuo *****tin vaijerikytkin, jonka itse ainakin vaihtaisin ensimmäisenä hydrauliseen.Nikke_M kirjoitti:Yritin selailla noita vanhoja aiheita, mutta en oikein löytänyt vastausta.
Eli, luultavasti nyt kevään aikana tulee ostettua (kun vaan löydän sopivan) NG900 Cabrioletti.
Miten jos vertaa vm95 ja vm97, niin kuinka paljon on muuttunut, ja mikä? Onko vm95 paljon "huonompi", tai onko jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa jos ostaa sellaisen?
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Asia selvä. Eli suuria eroja ei näköjään ole.Azanovix kirjoitti:On vaijeri.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Mistä tietää onko vaijeri? 1996 mallissa on sitten varmasti vaijeri? Minkälainen kone on 1996 malleissa? Mikä on tuo OG ja GM juttu`? Mistä voi päätellä onko OG/GM? Mitä eroa on 900S ja 9-3?
Onko kallis vilkkuvipu vaihto, ja tuuletus säätö nupin vaihto?
Onko kallis vilkkuvipu vaihto, ja tuuletus säätö nupin vaihto?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
OG900 = Old Generation, eli vm.<93 (cab <94).Shadow_Fi kirjoitti:Minkälainen kone on 1996 malleissa? Mikä on tuo OG ja GM juttu`? Mistä voi päätellä onko OG/GM?
GM900 tai NG900 = New Generation, eli vm.94-98.
NG900 vm. 96 moottorivaihtoehdot ovat:
2.0i, 2.3i, 2.0T ja 2.5V6
Täältä saat lisää tietoja NG900:sesta ja 9-3:sesta. http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.htm
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Osta ahdettu, ankean laiska toi satku ilman ahtia. Muuten kyllä mukava peli, hiljainen ja jämäkkä ajaa. Harmittaa, kun oma on vapari ja manuaali
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Koskas noihin tuli sinkitty kori?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Voiko muuten olla niin että, jos vilkkuvipu ei jää pitoon, ettei pääse katsastuksesta läpi? Kuinka kallis on sen vaihto?
Paljonko uskaltaa tarjota autosta, joka on kulkenut 350tkm, perus 2litran kone, kruise, s.ikkunat, abs, airbag? Vuosimalli -96.
Paljonko uskaltaa tarjota autosta, joka on kulkenut 350tkm, perus 2litran kone, kruise, s.ikkunat, abs, airbag? Vuosimalli -96.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 15:34
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Itse ainakin pyytäisin myyjää katsastamaan auton ennen kun sen suostuisin ostamaan, maaliskuu tulee vastaan aika äkkiä. Ja tuon ikäisessä autossa tuppaa aina olemaan jotain pientä vikaa, jota ei omistajakaan ole välttämättä huomannut. Eikä katsastus ole mikään halpakaan nykyään, taitaa hinta olla jo pahimmillaan 80 euron kieppeillä.
#4035
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
Vilkkuviiksen löytää purkamolta 25-50 eurolla, riippuen onko cruise vai ei. Vaihto helppo, pystyy itse tekemään.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Tietoa 900 Saabista - Mikä auto?
NG900:ssa on sinkkikori alusta asti mutta ovien ja takaluukun alareunat on menneet jotenkin pieleen tehtaalla eli sieltä ruostuu, joskus myös takakaarista. Muuten ei kyllä juurikaan.
Eipä tuollaisesta 350tkm rullatusta perusvaparista paljoa enempää kuin 1500-2000e kannata maksaa. Vakiovarusteiden lisäksi ilmeisesti vain cruise, ilmastointikin puuttuu (kuten usein vapareista). Korinkin pitäisi olla sitten jo aika hyvä ja muutenkin siisti, 9-3:ia ja turboja/paremmin varusteltuja kun saa jo 2-3k alkaen.
Eipä tuollaisesta 350tkm rullatusta perusvaparista paljoa enempää kuin 1500-2000e kannata maksaa. Vakiovarusteiden lisäksi ilmeisesti vain cruise, ilmastointikin puuttuu (kuten usein vapareista). Korinkin pitäisi olla sitten jo aika hyvä ja muutenkin siisti, 9-3:ia ja turboja/paremmin varusteltuja kun saa jo 2-3k alkaen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com