Neuvokaa viisaat minua!
9-3 vm 99. alkoi virtalukko temppuila. Viimein avain ei kääntynyt lukossa yhtään ja mitä tehdä??
Tilasin uuden lukkosylinterin sarjoitettuna 155€ omalle avaimelle. Ajattelin alkaa vaihtaaa sylinteria mutta kuinkas kävikään.
Sain purettua lukkoa vain kolmen ensimmäisen haitan verran pois ja nyt on ongelmat kuinka tästä eteenpäin????
Auttaako poraaminen loppuihin haittoihin että saisi sylinterin vaihdettua??
Neuvokaa!!
Virtalukko Ongelma
Re: Virtalukko Ongelma
Minulla jumittui avain samoin. Näistä poraushommista ei ole kokemusta.
Minä tein näin (ei ohjeen mukaisesti):
Irroitin avainpesän ympärillä olevan muovisuojauksen. Se irtoaa käsin kääntämällä suojan taka-osaa vasemmalle kuljettajan paikalta katsottuna.
Sitten panin avaimen reikään mm. crc:tä (jos ulkona pakkasessa niin esim. lukkosulaa) siis vastoin ohjetta, sitten vain nytkytin avainta ja kas, kerran se suostui kääntymään. Se kannattaa jättää sitten ensimmäiseen asentoon jossa ei vielä ole virrat päällä.
Lukkopesän oikealla takapuolella on kolo, jota painoin sitten jäykällä rautalangalla (hitsauspuikko lienee paras , mutta minä tein sen paksulla, jäykällä rautalangalla) ja pesän voi nostaa avaimella pois.
Tältä sivustolta löytyy kyllä ohjeita poraukseenkin Etsi-toiminnalla, mutta minulla irroitus onnistui ilman porausta.
Vähän myöhäinen taitaa olla neuvo, että irroitetun lukkopesän korjaus maksoi lukkosepällä 45 €.
Minä tein näin (ei ohjeen mukaisesti):
Irroitin avainpesän ympärillä olevan muovisuojauksen. Se irtoaa käsin kääntämällä suojan taka-osaa vasemmalle kuljettajan paikalta katsottuna.
Sitten panin avaimen reikään mm. crc:tä (jos ulkona pakkasessa niin esim. lukkosulaa) siis vastoin ohjetta, sitten vain nytkytin avainta ja kas, kerran se suostui kääntymään. Se kannattaa jättää sitten ensimmäiseen asentoon jossa ei vielä ole virrat päällä.
Lukkopesän oikealla takapuolella on kolo, jota painoin sitten jäykällä rautalangalla (hitsauspuikko lienee paras , mutta minä tein sen paksulla, jäykällä rautalangalla) ja pesän voi nostaa avaimella pois.
Tältä sivustolta löytyy kyllä ohjeita poraukseenkin Etsi-toiminnalla, mutta minulla irroitus onnistui ilman porausta.
Vähän myöhäinen taitaa olla neuvo, että irroitetun lukkopesän korjaus maksoi lukkosepällä 45 €.
Tahvo
Saab 9-3 1998/2.3
Kuopio
Saab 9-3 1998/2.3
Kuopio
Re: Virtalukko Ongelma
ite just vein tänää paikalliseen liikkeeseen oman 900 -94 saapin jotta lähettävät lukon sarjotettavaks. makso 80 vai 90e
Ng900 -94
Ng900 -94