100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

JouniCSE kirjoitti:Eihän tuollaseen suoritukseen mitään 400-500 heppoja tarvita. Olenkohan ihan väärässä, jos sanon, että reilu 300 hv pitäs riittää.


100-150 3.5s tarttee kyllä saabissa kyllä likemmäks 400 kun 300 konia. Melkeen sanosin että yli 400.
Minä sanoisin että puhutaan yli 500 hv tehoista jotta nuihin lukemiin
päästään... Muutenkin täällä tuntuu olevan aika hurjia aikoja tuolle välille.
Nimimerkki Vigge vois varmaan kommentoida... hänen laitteillaan esim tuo
3.5 sek. alitus varmaan onnistuukin...
Elikkä kaikkiin näihin itse tehtyihin mittauksiin kannattaa suhtautua suurella
varauksella niin kauan kun on esittää ihan oikeeta Faktaa auton teho/ vääntö
reservistä ... Tämä koskee myös itseäni ja omia kirjoituksiani ... Ei sitten hernettä nenuun ...
Kevät terveisin... A
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Hook »

kyllä mennään oikeasti päästään lähemmäksi 3, kun 3,5s alle 500hp konetehoilla 2l padassa tiedonkeruun mukaan, vaikka 100-150km/h ei vielä ole edes kunnolla huipputehoalueella 9-3 vakiolaatikolla..
2.3 padalla ja tonnari aeron laatikkoa lyhyemmillä välityksillä onnistuu jo 3s alituskin alle 500hp tehioilla, kun tehoalue 2.3 koneessa alempana, jolloin 100-150 hyvin tehoalueella..

Nämä "faktat" kaivettu useamman tehoauton erillisistä tiedonkeruupurkeista, eikä mittarivideoista.. ;)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

niin..ja sutiminenki tahtoo tulla alempana :)

mut joo tässä eräs mittarivilmi ( http://www.youtube.com/watch?v=f3yPpU1L ... annel_page ) josta vaikea sanoa paljon tarkka aika on (n.4sek 100-160 ja tasakaasulla 100-> lähtö). Hieman pitovaikeuksia toki alussa mut lukon kans toi vauhtikin kiihtyy ihan mukavasti :). Ja melkee tohtisin väittää ettei vakio viggen esimerkiksi tuohon tahtiin liiku....
Tuolla autolla foorumihuhujen mukaan ajettu siis 2.9sek tuo 100-150 väli parhaimmillaan (tiedonkeruu, ei mittarivilmi, ei sekkari).
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kiihtyvyys tottelee tehoa siinä missä liha kuria, eli ei ne pelit ns. innostu "kulkemaan" yhtään sen enempää kuin mihin tehot riittää.

Lyhykäisyydessään tuo 100-150 on turhan leveä speksattavaksi tehojen suhteen, jos ei tarkempaa tietoa miten kokonaisaika jakautuu...

Oli miten tarvitaan viggeniin pyöresti 460Nm vääntöä jos kolmosella haluaa ajaa 0.8s per 10km/h lisäys
vastaavasti
.75s 490Nm
.7s 520Nm
.65s 550Nm
.6s 600Nm

Eli tasatyönnöllä kysyy luokaa 400 hummelia jos mielii 4s alittaan, mutta lunnolisesti jos vääntöä on käytössä alempana enemmän pääsee samaan kokonaisaikaan pienemmälläkin huipputeholla, esmes 350hp riittänee jos vääntöä alempana käytössä luokkaa 500Nm.

Jos en väärin muista niin kunnossa oleva vakio viggeni suoriutuu ko. välistä hieman alla 5.5s :wink:
Tästä yks vakio viggenin veto malliksi
www.stcf.net/viggen/std_viggen.wmv
#1730
500whp.net member
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mä kanssa vähän ihmettelen noita viggenistin vetoja.
Toisaalta eihän sitä kait ole sanottu että hänen vigge olisi vakio.
Paljonkos tuollaisessa viggenissä muuten on vakio tehot?

Mun arvoja tuossa og-satkussa helpottaa se että välitykset ovat erittäin lyhyet,80-120 kolmosella ja 100-150 nelosella osuu aina parhaimmalle vetoalueelle.(6 enska)
Noissa kolkeissa on käsittääkseni aika hemmetin pitkät välitykset jotka tietty vaativat vääntöä ja tehoa toisella lailla.

Paljonko muuten tuollaisen viggenin teoreettinen huippunopeus on :?:
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

aiemmin kyselin "stakesta" muttei kuulemma moiseen lukemaan stakea tarvita..ja ei muutkaan kulkuneuvot kelvanneet joten oletus on tällä hetkellä että vakio viggenin kiposta kyse...

Ja huippunopeus lienee kiinni siitä mitä uskaltaa konetta rundata ja mimmoset renkaat :)
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ihan OT:nä kyselen että paljonko noissa ng ja kolkeissa on teoreeettinen huippunopeus vakio renkailla?
Kun kuitenkin jossain speedpartyissa yms noi on mennyt ihan saakelin kovaa.
Eli onko välityksille tehty jotain vai onko noissa tuollaiset aavikkovälitykset ihan vakiona?

Eli puhutaan siitä että vedetään vakio kierroslukurajoitinta vasten,mikä se sitten ikinä onkaan noissa gm vehkeissä.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Femman kokonaisvälitys on sama NG900 (3.82 perä, .7 ratas) ja 9-3 (4.05 perä, .66 ratas). Vakio rengastuksella riittää pyöresti 275 maastoon 6300 kiekkarajalla, 280 6500rpm, 300 7000rpm
#1730
500whp.net member
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Hook »

B204R -99 Trionic softassa ei kierroslukurajoitin enää toimi jos sen nostaa yli 7400.. Pyrin vaihtamaan tuossa 7400.. 7700 tietämillä, eli hetki sen jälkeen kun kiekkamittari on pysähtynyt 7000rpm kohdalle. :roll:
7500rpm vitosvaiteella on noin 325km/h ja huhun mukaan saabi kelaa sen 400+ tehoilla. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jeps,kyllä sen huomaa kun itsellä on käytännön kiihtyvyys ihan hyvä.Toisaalta ikinä ei og-satkua saa menemään noin lujaa ei edes 8 enskalla jolla kiihtyvyys taas kärsisi huomattavasti.
Mulle riittää 230 huipuiksi vallan hyvin,maantiellä.
Pääasia että ohi pääsee ja lujaa.
Eikä sitä yli 300 huippunopetta käytännössä tarvitse ikinä.
Joten pysyttelen näissä tiheissä välityksissä (6 enska) ja vetelen sorateitä kunnolla. :twisted:
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja SonmH »

tomaatti kirjoitti:Jeps,kyllä sen huomaa kun itsellä on käytännön kiihtyvyys ihan hyvä.Toisaalta ikinä ei og-satkua saa menemään noin lujaa ei edes 8 enskalla jolla kiihtyvyys taas kärsisi huomattavasti.
Mulle riittää 230 huipuiksi vallan hyvin,maantiellä.
Pääasia että ohi pääsee ja lujaa.
Eikä sitä yli 300 huippunopetta käytännössä tarvitse ikinä.
Joten pysyttelen näissä tiheissä välityksissä (6 enska) ja vetelen sorateitä kunnolla. :twisted:

Oikein!
Väärinviritys stage 3 1x2-1
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

jcarlson kirjoitti:Äsken GPS:llä mitattuna käyttökiulusta (Turbo Sport), tismalleen samat ajat kuin vajaa vuosi sitten sekkarilla. :)

100-150 5,5s
80-120 3,9s

Molemmat kolmosvaihteella.
Käyttöautokin vanhetessaan hieman piristyy.

100-150 5,1s
80-120 3,7s
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

T5Suiten logista ongittua, IAT ~22-30 C.

80-120 3,5s
100-150 4,8s

NG900 Mitsun TD04-16T#6:lla + muuta oheistavaraa, ~1.3 bar ahdot.

Kyllä tuolla jo rekasta ohi ehtii, mutta kai se voisi kovempaakin kulkea... :D
samiko
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Loka 07, 2004 17:49
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja samiko »

Vigge kirjoitti:
mursu kirjoitti:
Mopo menee 0-100 sen kolme sekuntia ja 100-200 vajaa neljä sekuntia, johtuen siitä että 170 kohdalla joutuu vaihtamaan ykköseltä kakkoselle :)
Mitäs tuommoinen gixeri tonni kelaa lentokentällä vakio kunnossa?
Näistä netissä olevista tuloksista vähän heikko poimia mikä on vakio ja mikä laitettu
http://www.lentokentta.info/nopeusajot/ajajaHaku.php
http://www.liy.fi/motot_nopeus.pdf
Toki reilu mailin päässä mitatut nopeudet kertoo "jostain", mutta ei niin hyvin normi nopeukissa tapahtuvasta kiihtyvyydestä.
Ajattelin nyt vastata, vaikka taitaa olla jo vähän aikaa kulunut tästä väännöstä:) Itsellä on täysin vakio K8 1000 GSX-R. Hallin kentällä kesällä kävin vetämässä maililla tutkaan 2 vetoa.
1. veto 283km/, vähän pehmoinen lähtö, ja liian aikaisin 6 sisään ei ehtiny kelaamaan täysiä

2. veto 294km/h, peilit katetta vasten ja mielestäni onnistunut kiihdytys. Ennen tutkaa toppasi 6:lla nopeudenrajoittimeen. Lujempaa ei ilman rajoittimen poistoa ainakaan meikäläisen pyöra mene. Kierroksia jäi vielä vähän käyttämättä, mutta ei tuolla matkalla olisi enää montaa kilsaa lisää tullut. Vaatisi vielä vähän pitemmän suoran. Vertaa esim tuoreita incar kuvia Lappeenrannassa 312kmh ajaneesta Saabista, niin pyörään verrattuna kiihdytyksessä häviäsi reippaasti, mutta kun pyörä alkaa puutua 280 jälkeen, niin Saab veti aivan kevyen näköisesti tauluun 314 :)

Varttimailin olen ajanut 10,26s/229,5km/h, mutta 100-150 tai 100-200 kiihtyvyyksistä ei ole mittausia. Mutta varmaan kohtuu nopea
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Vastaa Viestiin