Ajovalojen korkeudensäätö

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
vorex
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2009 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja vorex »

Missähän mahtaa olla 9-3 se 1999vm 2.0t ajovalojenkorkeudensäätö "rulla" vai, onko kyseisessä mallissa jotenkin umpiosta säädettävä? :lol:
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Mulla ainakin tidissä oli siinä vasemmalla puolen, kaikkien muiden valokatkaisijoiden sun muiden vieressä. Rulla, jossa numerointi nollasta (vaiko ykkösestä?) neloseen. Ei siitä oikein erehtyäkään voi.
vorex
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2009 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja vorex »

Azanovix kirjoitti:Mulla ainakin tidissä oli siinä vasemmalla puolen, kaikkien muiden valokatkaisijoiden sun muiden vieressä. Rulla, jossa numerointi nollasta (vaiko ykkösestä?) neloseen. Ei siitä oikein erehtyäkään voi.
saatana ei se:ssä ole :twisted: katsastus setä sitä etti eikä löytynyt :roll: saatana näitä alkuperäisiä usa autoja, vois suoho ajaa :mrgreen: mistäs sen nyt siihen revit :idea:
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

vorex kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Mulla ainakin tidissä oli siinä vasemmalla puolen, kaikkien muiden valokatkaisijoiden sun muiden vieressä. Rulla, jossa numerointi nollasta (vaiko ykkösestä?) neloseen. Ei siitä oikein erehtyäkään voi.
saatana ei se:ssä ole :twisted: katsastus setä sitä etti eikä löytynyt :roll: saatana näitä alkuperäisiä usa autoja, vois suoho ajaa :mrgreen: mistäs sen nyt siihen revit :idea:
Aika jännä, mulla oli nimittäin saman vuosimallin SE-varustelulla, ja siinähän se olla möllötti. Mutta jos ei löydy, niin onhan siellä ne ruuvit umpioiden päällä. Tai en tiedä, jos nekin on sulta jätetty pois. :lol:
vorex
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2009 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja vorex »

Azanovix kirjoitti:
vorex kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Mulla ainakin tidissä oli siinä vasemmalla puolen, kaikkien muiden valokatkaisijoiden sun muiden vieressä. Rulla, jossa numerointi nollasta (vaiko ykkösestä?) neloseen. Ei siitä oikein erehtyäkään voi.
saatana ei se:ssä ole :twisted: katsastus setä sitä etti eikä löytynyt :roll: saatana näitä alkuperäisiä usa autoja, vois suoho ajaa :mrgreen: mistäs sen nyt siihen revit :idea:
Aika jännä, mulla oli nimittäin saman vuosimallin SE-varustelulla, ja siinähän se olla möllötti. Mutta jos ei löydy, niin onhan siellä ne ruuvit umpioiden päällä. Tai en tiedä, jos nekin on sulta jätetty pois. :lol:
saatana kun ei ole niitäkään :lol: vika saabi mikä mulla tulee olemaan! :oops:
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos se on muuttoauto niin ei siinä tarvitse ollakkaan. Oma kokemus -97 NG900:n osalta, jenkkimalli jossa ei ollut korkeudensäätöä ja umpiotkin jenkit. Muutaman kerran katsastusinssi etsi nappulaa mutta avustin häntä heti sanomalla että auto on muuttoauto.
Jos se on sitten suoraan uitettu niin voi olla eri asia. Romikselle hakemaan osia ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
vorex
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2009 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja vorex »

Jep, ei ole muuttoauto 8O se on ostettava kokonaan uudet umpiot, missä ruuvi säätö :roll: Harmittaa vaan kun 90€ meni hukkaan, että sai e-hyväksynnät umpioihin, kun ostin juuri uudet lasit.
vorex
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2009 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja vorex »

Dodii, korkeudensäädön pitää tapahtua "hytistä" joten, ei ihan umpioista säädettävätkään käy, jos semmosia edes on.

Mistäs sitten repimään koko säätöpakettia 8O , jostain purkuautosta? onko muita ideoita..
pimilia
"Aero"
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 08:34
Paikkakunta: Nokia

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja pimilia »

Onnistuitko saamaan sen korkeudensäädön autoosi ja miten???
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
JanskuS
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Tammi 11, 2016 21:26
Paikkakunta: Pori

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja JanskuS »

pimilia kirjoitti:Onnistuitko saamaan sen korkeudensäädön autoosi ja miten???
Meillä sama tilanne . Osaako kukaan auttaa mistä moisen löytää ??
merkkis75
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Maalis 12, 2015 18:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja merkkis75 »

kuuluuko muuten valaistus tähän napikkaan? :roll:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ajovalojen korkeudensäätö

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

onko kyseisessä mallissa jotenkin umpiosta säädettävä?
Sivu 234
http://saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY01.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin