Tää rupee oleen jo aika epätoivoista , mutta kukaan ei oikein osaa neuvoa . Vika on siis siinä, että auto (NG900 Turbo Sensonic) nykii satunnaisesti hitailla nopeuksilla moottorijarrutuksen jälkeen kaasua painettaessa. Auto on ollu LänsiAutolla viikon tutkittavana ja ainoa mitä ne sai tehtyä oli läppäkotelon puhdistus. Tech2 ei anna mitään vikakoodeja. Autossa kokeiltiin myös uutta DI-boxia mutta se ei auttanut. Tulpat vaihdoin uusiin heti oireiden ilmaannuttua, ei apua.
Nykimistä ei tunnu esiintyvän kylmänä vaan vasta kun on ajettu muutama kymmenen kilometriä ja vain silloinkin kun ajetaan hitaasti. Toinen vika on lämpimänä tyhjäkäynnin hidas palautuminen eli kun tulet esim. risteykseen ja pysäytät auton kierrokset jää johonkin 1500 ja laskee sitten hijalleen n. 1000. Samoin käynnistyksessä saattaa kierrokset nousta aina tuonne 2000 saakka ja pysyä siellä noin 15 - 20 sekuntia ennen hidasta laskua normaaliin. Lisäksi vaikuttaisi siltä, että bensan kulutus on kasvanut noin 1-2 l/100km.
Itse epäilisin huolimatta Tech2:sta tyhjäkäyntimoottoria tai alipainevuotoa, mutta olenko lähelläkään oikeaa suuntaa vian etsinnässä Kaikki "pienet" alipaineletkut olen vaihtanut uusiin. Samoin bensan paineet on mitattu ja ne ovat normaalit. Kaikki vinkit on tosi tervetulleita!
NG900 Turbo Sensonic nykii
NG900 Turbo Sensonic nykii
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin