Pari hölmöä kyssäriii

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jyppe87
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 17:22

Pari hölmöä kyssäriii

Viesti Kirjoittaja jyppe87 »

Tonnari sai lähteä Ng900 tieltä ja nyt muutama mieltä askkaruttava kysymy.

1:autossa on kangas sisusta ja tekisi mieli päivittää nahkaan mutta onko kaikissa sama sisus mukaan lukien 9-3ssa ja mitä kannattaa maksaa olen menossa ruotsiin kesälomalla tietoa onko jotain spesial paikka mistä kysyä? Ainiin auto on 5 ovinen


2:auto on vm-96 ja jarrut ovat melkeen loppu niin vähän vakoilin että esimerkisi brembolta ei saa kun vasta vm-97 alkaen pitääkö paikkansa vai onko vaan höpinää koska törmäsin tonnarin kanssa moneen samanlaiseen ongelmaan vuosilukujen kanssa mutta melkeen kaikki sopi laakista mitä tuli asennettua?

3:sitten se vakio kysymys autossa on nyt nordicin stage 2 ja jotain muutakin hevosia on dynolapun mukaan 252hp mutta auto tuntuu jokseenkin laiskalta alakierroksilla ja nyt olisi hyvää aikaa perehtyä asiaan joten varmaan ahtimen vaihto olisi hyvä ratkaisu mutta minkä laista ootte tyrkänny paikoillen sinne? ja autossa on jo viggenin kytkin 2.5tuuman DP uretaani puslat ja niin edespäin

iso kiitos jo etu käteen.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pari hölmöä kyssäriii

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kakkoskohtaan löytyy valaistusta styling&tuning -osiossa, kun avasin ei niin kauan aikaa sitten ketjun juuri noista jarruista. Ilmeisesti siis 96- ja 97-vuosien välillä on tapahtunut jotain.
Samaisessa keskustelussa paljon myös vihjeitä.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Pari hölmöä kyssäriii

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

3. Tuntuuhan se laiskalta ennen kuin ahdot nousee, mutta tuskin pienempää ahdinta sinne kaipaat joka heräisi alempana? Pienempää vaihdetta silmään vaan kuin mitä 2.3l (?) tonnarilla olet tottunut.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pari hölmöä kyssäriii

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

jyppe87 kirjoitti:3:sitten se vakio kysymys autossa on nyt nordicin stage 2 ja jotain muutakin hevosia on dynolapun mukaan 252hp mutta auto tuntuu jokseenkin laiskalta alakierroksilla ja nyt olisi hyvää aikaa perehtyä asiaan joten varmaan ahtimen vaihto olisi hyvä ratkaisu mutta minkä laista ootte tyrkänny paikoillen sinne? ja autossa on jo viggenin kytkin 2.5tuuman DP uretaani puslat ja niin edespäin
Mulla on kolkissa myös tuo Nordicin stage 2. Sama juttu auto tuntuu melko hengettömältä alakierroksilla. Kyllä sitä kulkua sitten löytyy kun poljinta painaa syvemmälle. Maantiellä tämä nyt ei suuri ongelma ole, mutta kaupunkiajo ei oo mitenkään nautittavaa. Mulla on automaattivaihteinen tuo, ajan kaupungissa yleensä sport- asento päällä jolloin meno tuntuu herkemmältä. Taitaa olla vaan nordicin softan ominaisuus tuo hengettömyys alakierroksilla. Ootko muuten mitannu ahtopainetta, nouseeko tuonne 1 bar paikkeille?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
jyppe87
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 17:22

Re: Pari hölmöä kyssäriii

Viesti Kirjoittaja jyppe87 »

Jep jep jarru hommat saa varmaan saa Maptun hoitaa :roll:

Joo tarkoitus ei ollut kaan vaihtaa pienenpään ahtimeen (välttämättä) mutta kun nykyään tuo ahtimen koko ei kerro koko totuutta niin mietin että onko joku nykyaikasenpi malli missä olisi eloa siellä alakierroksilla. :wink:
Vastaa Viestiin