Paljon pikku kysyttävää!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Akrapovic
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 21:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Paljon pikku kysyttävää!

Viesti Kirjoittaja Akrapovic »

No niin, nyt tuli hommattua ensimmäinen :saab: ja heti olisi pikku kysymyksiä vino pino! Eli minulla olis tuollaine vm.95 900s 2.0 turbo coupe 3ovinen

Mikä mahtaa olla pulttijako tässä ja meneekö 17tuumaiset alle ongelmitta?(kuulemma sama kuin volvoissa?(mutta mikä?!? 8O ))

Kytkin remontti olisi aiheellinen, auto on lastutettu ja penkitetty 213hv/318nm, minkälaista kytkintä suosittelette?

Mittarissa on 325tkm, ja oletukseni on aina ollu että saabilla ja volvolla on miljoona koneet, eli kestää KAUAN ja PALJON. :wink: Pitääkö paikkansa ja mitä tulisi ottaa huomioon tolla km määrällä?

Missä mahtais olla keskuslukituksen joku ohjaus laatikko, ajattelin jos tekisi kaukosäätöisen lukituksen? (tässä saa neuvoa :!: )

Jos asennan xenon kaasu purkaus valot niin vaatiiko katsastus mies toisenlaiset umpiot, ja automaattisesti säädettäviä?

Olen kuullut sellaista juttua että vakionopeuden säätimen saisi asennettua pelkästään vaihtamalla tuon toisen viiksen, että itse säädin olisi jo valmiiksi asennettuna?

Onko mitään pirkka-vinkkiä tohon tietokone näytön vajavaisuuteen, jokatoinen pikseli pelittää!? (pikku pikku pusu vasaralla?) :)

Jotain oli vielä mielessä mutta mutta.. ei tuu nyt päähän.. :D
900s -95 2.0t 213hv/314nm

Myydään 125cc kawasaki kmx -99 kilvissä ja toimiva!
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Paljon pikku kysyttävää!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tervetuloa !
Kaikkiin kysymyksiin löytyy valmiita vastauksia "etsi"-toiminnolla, olet hyvin tyyppillisten kysymysten kanssa liikkeellä...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Paljon pikku kysyttävää!

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mimmi kirjoitti:
Akrapovic kirjoitti:Jotain oli vielä mielessä mutta mutta.. ei tuu nyt päähän.. :D
Pipari?
"Hypätään nyt ensin" ?

Mimmi tuossa tarkoittanee 9-3 aeron kytkintä, joka onkin sama kuin muissakin turboissa. Totuus on kuitenkin, että vasta Viggenin kytkin tuo lisäpitoa.

http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... ling.shtml

Sitä toimittaa http://www.pro-carservice.com

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Paljon pikku kysyttävää!

Viesti Kirjoittaja testing1 »

>Mimmi tuossa tarkoittanee 9-3 aeron kytkintä, joka onkin sama kuin muissakin turboissa. Totuus on kuitenkin, että vasta Viggenin kytkin tuo lisäpitoa.

Ja jotta pakkaa sekoitettaisiin kunnolla, niin Aeron ja Viggenin kytkinlevy ovat yksi ja sama, mutta paineasetelma eri, Viggenin asetelmasta lähtee noin 1200kg puristusvoima eli useampi satakiloa enemmän kuin Aero/muut, siittä sen kestävyys tulee. Sen takia esim Spec:in paineasetelmaa ei kannata ostaa, jos ostaa Spec:in levyn, kun Viggenin asetelmassa suurempi puristusvoima kuin missään Spec:in.
Näin paremmin baasin sielunelämää tuntevat herrat kertoivat.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Akrapovic
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 21:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Paljon pikku kysyttävää!

Viesti Kirjoittaja Akrapovic »

OK kiitoksiaaa :)
900s -95 2.0t 213hv/314nm

Myydään 125cc kawasaki kmx -99 kilvissä ja toimiva!
Vastaa Viestiin