Harkinnan alaisena olisi vm. -96 Saab 900NG 2.0T:n hankkiminen. Ajokilometrejä on noin 240 000 ja rapiat.
Mitä osaa tämän verran ajettuun 900:een on yleensä vaihdettu? Tietenkin yksilökohtaista, mutta noin niinkun suurin piirtein? Ajattelin vertailla huoltokirjaan merkattuja remontteja siihen, mitä yleensä näihin on jouduttu noilla kilometreillä tekemään. Saisi jotain osviittaa siihen, onko kyseessä mahdollinen pommi (kuten edellinen Saab) vai ei.
Niin, vielä se, että onko tuossa nyt T5 systeemi vai uudempi? Koneessa käsittääkseni on tasapainoakselit.. kuinka lie kestäneet ketjut ja rattaat näissä täyspaineturboissa?
Uutta osaa?
Re: Uutta osaa?
Tässä ehkä pari yleisintä:
Bensapumppu
Sytytyskasetti
Kytkin
Alustan puslia (Jos ei vaihdettu niin vaihda uretaaniset)
Kannattaa tutkia myös jouset ja iskarit.
Lisätköön ja täydentäköön viisaammat.
Bensapumppu
Sytytyskasetti
Kytkin
Alustan puslia (Jos ei vaihdettu niin vaihda uretaaniset)
Kannattaa tutkia myös jouset ja iskarit.
Lisätköön ja täydentäköön viisaammat.
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96
Re: Uutta osaa?
Itsellä tuossa 200-250tkm välillä tullut 9-3:ssa vastaan jarrulevyjen vaihto, ilmastoinnin kompuran korjaus ja kansipahvi. Tuulilasi alkaa näillä kilometreillä olemaan myös vaihtokunnossa, aurinkoisella kelillä ei meinaa enää nähdä läpi.
Muut "tyyppiviat" tai ominaisuudet tuossa edellisessä viestissä jo olikin. Oman kolkin huoltokirja 0-200tkm väliltä käsitti lähinnä vain kynähuoltoja.
Muut "tyyppiviat" tai ominaisuudet tuossa edellisessä viestissä jo olikin. Oman kolkin huoltokirja 0-200tkm väliltä käsitti lähinnä vain kynähuoltoja.
Re: Uutta osaa?
T5 löytyy ko. mallista.