Tervehdys teille arvovaltaiset saabin omistajat!
Ostin siis puoli vuotta takaperin -94 vuoden saab 900S (olisiko se nyt se NG-malli..?). Autossa on ollut pientä vikaa ja isompaa vikaa ja aina ne on tullut korjattua tai korjautettua. Kiitos paljon täältä palstalta saatujen vinkkien! Nyt alkaa kuitenkin tulemaan harmaita pilviä taivaalle ja aikani saabin omistajana alkaa olemaan lopussa. Vaihdoin saabiin kytkinvaijerin, jonka jälkeen auto toimi moitteettomasti kuukauden päivät. Sitten alkoivat taas murheet. Kun painan kytkinpolkimen pohjaan, vaihteet eivät mene päälle. Kun lähden startilla liikenteeseen ja vaihdan moottorikaasun avulla vaihteet, pystyn ajamaan autolla, eikä kytkin luista missään vaiheessa.
Mikä mahtaa olla vikana? Onko esim. painelaakeri mennyt? Onko tämän malliseen autoon kalliskin kytkinremontti? Tarkoituksena olisi näin viimeisenä hetkenä tehdä kytkinremontti itse, mutta ellei se onnistu, matkaa saab kohti paalaamon kitaa...
Kiitos jälleen kerran mahdollisesta avustanne.
Kytkinremontti saab 900S-94.
-
- "Kaasari"
Re: Kytkinremontti saab 900S-94.
Mulla oli aikoinaan samanlainen ongelma Seatissa ja siinä viaksi paljastui kytkinvaijerin säätö, piti vaan kiristää vaijeria, kun se ei irrottanut kytkintä muuten millään ja pelkällä säädöllä se vika siitä poistui. Minäkin luulin silloin, että kytin remonttia auto kaipaa, mutta onneksi riitti säätö. 

Ostitko originellivaijerin vai tarvikkeen? Tarvikevaijereiden kanssa on kuulemma ollut juuri tuon tyyppisiä ongelmia ja lisäksi kytkin on jäykemmän oloinen ja vaijeri mahdollisesti lyhytikäinen yms. Eli ei syytä sen isompaan huoleen. 

Saab mennen tullen
-Rane-
-Rane-
Jos ostit tarvikevaijerin niin luultavasti vika löytyy sieltä. Jos painelaakeri on mennyt niin kokemuksieni mukaan sen kyllä kuulee poljinta painettaessa.
Itse olen temppuillut jo kahteen otteeseen - viimeksi eilen - tarvikevaijerin kanssa. Ovatko muut huomanneet että tarvikevaijeri olisi liian lyhyt?
Itse jouduin ottamaan Dremelillä siitä säätöholkista nätisti palaa pois ja säätämään polkimen aika ylös että sain vaijerin säädön sopivaksi.
Osaisiko kukaan selittää tai kuvalla selventää mikä on kytkinpolkimen "normaali" asento?
Itse olen temppuillut jo kahteen otteeseen - viimeksi eilen - tarvikevaijerin kanssa. Ovatko muut huomanneet että tarvikevaijeri olisi liian lyhyt?
Itse jouduin ottamaan Dremelillä siitä säätöholkista nätisti palaa pois ja säätämään polkimen aika ylös että sain vaijerin säädön sopivaksi.
Osaisiko kukaan selittää tai kuvalla selventää mikä on kytkinpolkimen "normaali" asento?
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96