Hei, tietäisikö joku teistä foorumilaisista mistä linkistä löytyisi tietoa tai osaisiko joku kertoa kuinka Saab 93:n (1998) tuulettimen moottori vaihdetaan. Löysin kyllä aiheesta liittyen Saab 95:een, meneekö se samalla tavalla?
Etukäteen kiittäen,
Sisko
Tuulettimen moottorin vaihto
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Maalis 16, 2009 19:00
Tuulettimen moottorin vaihto
Viimeksi muokannut miekkavalas, Pe Kesä 05, 2009 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Maalis 16, 2009 19:00
Re: Tuulettimen moottorin vaihto
Kyse on siis sisätilan tuulettimesta.
Terveisin
Sisko
Terveisin
Sisko
Re: Tuulettimen moottorin vaihto
Ihan yksityiskohtia ei enää muista, mutta tuulilasin alta se muovi pois ja sitä kautta sen saa vaihdettua. Aikaa meni muistaakseni tunnin verran.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Tuulettimen moottorin vaihto
Jos se on vielä samanlainen systeemi kuin ng:ssä niin eipä siihen mene tuntiakaan (ellei riko jotain...). Jotakuinkin näin se tais mennä kun vasta ilmastointia putsaillessa irti käytin:
Pyyhkijän varret pois -> muovikannet pois -> pyyhinmekanismi irti -> suodatin pois -> suodattimen kehys pois -> puhaltimen suojamuovi pois -> piuhat irti -> puhaltimen irrotus.
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä
edit: niin ei tuota pyyhinkoneistoa tarvi ihan irti kiskoa mutta sen verran irrottaa että saa puhallinhässäkän ujutettua pois, muuten taitaa olla liian ahdasta.
Pyyhkijän varret pois -> muovikannet pois -> pyyhinmekanismi irti -> suodatin pois -> suodattimen kehys pois -> puhaltimen suojamuovi pois -> piuhat irti -> puhaltimen irrotus.
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä

edit: niin ei tuota pyyhinkoneistoa tarvi ihan irti kiskoa mutta sen verran irrottaa että saa puhallinhässäkän ujutettua pois, muuten taitaa olla liian ahdasta.
#2029 Kari Kutuniva