9-3 ei lähde käyntiin
9-3 ei lähde käyntiin
9-3 2.0i SE vm.98 teki sitten lakon. Tänään ajoin n.150km:n lenkin normaalia maantieajoa. Auto toimi kyseisen matkan täysin ongelmitta.
Kun piti lähteä uudestaan liikenteeseen, auto ei suostunut tunnin seisomisen jälkeen käynnistymään.
Starttaa kyllä ja kipinääkin tulee, mutta ei lähde käymään. Jos kerran tulee kipinää, niin eikös sytytysboksi ole kunnossa? Käsittääkseni jos sytytysboksi on rikki, niin ei tule lainkaan kipinää!?!
Epäilin joko p-aine pumppua tai sytytystä. Tuntuu siltä että se on p-aine puoli joka reistailee, kun kipinää kerran tulee. Bensan tuloahan ei pysty helposti testaamaan, koska p-aine letkut ovat sellaisilla 3-sakaraisilla muttereilla kiinni suutintukissa. Pumpulle tulee yleismittarin mukaan 12V:n jännite, kun starttaa (mitattu takapenkin alla olevasta liittimestä).
Eikös p-aine pumpun pitäisi hyrrätä muutaman sekunnin ajan kun pistää virrat päälle ja eikös hyrräyksen pitäisi kuulua autoon sisälle/alle. En nyt muista kiinnittäneeni huomiota siihen että kuuluko pumpusta ääntä vai ei. Nyt ei kuulu inahdustakaan.
Vinkkejä ja neuvoja kaivaten,
Artturi
Kun piti lähteä uudestaan liikenteeseen, auto ei suostunut tunnin seisomisen jälkeen käynnistymään.
Starttaa kyllä ja kipinääkin tulee, mutta ei lähde käymään. Jos kerran tulee kipinää, niin eikös sytytysboksi ole kunnossa? Käsittääkseni jos sytytysboksi on rikki, niin ei tule lainkaan kipinää!?!
Epäilin joko p-aine pumppua tai sytytystä. Tuntuu siltä että se on p-aine puoli joka reistailee, kun kipinää kerran tulee. Bensan tuloahan ei pysty helposti testaamaan, koska p-aine letkut ovat sellaisilla 3-sakaraisilla muttereilla kiinni suutintukissa. Pumpulle tulee yleismittarin mukaan 12V:n jännite, kun starttaa (mitattu takapenkin alla olevasta liittimestä).
Eikös p-aine pumpun pitäisi hyrrätä muutaman sekunnin ajan kun pistää virrat päälle ja eikös hyrräyksen pitäisi kuulua autoon sisälle/alle. En nyt muista kiinnittäneeni huomiota siihen että kuuluko pumpusta ääntä vai ei. Nyt ei kuulu inahdustakaan.
Vinkkejä ja neuvoja kaivaten,
Artturi
Saab 9-5 Aero MY01
vapari
Eikös vaparissa oo jakaja eikä sitä kasettii onko kunnon kipinä?
Tee niinkun mimmi sano eli yhistä sieltä releeltä ja koita lähteekö,
jos ei niin suodatin tukossa (tuskin) taitaa olla pumppu rikki??.
Yhessä voortissa oli sama vika uusivat pumpun ei lähteny,oli katti tukossa.
tuskin saabissa on semmosta vikaa,avaa vielä tankin korkki että saa ilmaa jos on tankin huohotin tukossa.
Tee niinkun mimmi sano eli yhistä sieltä releeltä ja koita lähteekö,
jos ei niin suodatin tukossa (tuskin) taitaa olla pumppu rikki??.
Yhessä voortissa oli sama vika uusivat pumpun ei lähteny,oli katti tukossa.
tuskin saabissa on semmosta vikaa,avaa vielä tankin korkki että saa ilmaa jos on tankin huohotin tukossa.
Re: 9-3 ei lähde käyntiin
Onko ajonesto ehkä jäänyt päälle jostain syystä. Auton ohjekirjassa oli selostus tällaisten tilanteiden varalta.AM kirjoitti:9-3 2.0i SE vm.98 teki sitten lakon. Tänään ajoin n.150km:n lenkin normaalia maantieajoa. Auto toimi kyseisen matkan täysin ongelmitta.
Kun piti lähteä uudestaan liikenteeseen, auto ei suostunut tunnin seisomisen jälkeen käynnistymään.
Starttaa kyllä ja kipinääkin tulee, mutta ei lähde käymään. Jos kerran tulee kipinää, niin eikös sytytysboksi ole kunnossa? Käsittääkseni jos sytytysboksi on rikki, niin ei tule lainkaan kipinää!?!
Vinkkejä ja neuvoja kaivaten,
Artturi
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
9-3:ssa tuolla ei ole kuin sulakkeita tuolla. Helposti näkyvillä olevat releet ovat konehuoneen puolella muovisen kannen alla, mutta tuolla ei polttoainepumpun relettä ole.Mimmi kirjoitti:Löytyypi kojelaudan vas. päästä sulakerasiasta. Tekstinä "Fuel pump".
Kojelaudan vasemmassa päässä alla (vaatii pikkuisen purkamista), sen sijaan on valkoinen laatikko jossa on releitä, mutta missään ei lue mitä releitä ne ovat. Kunpa joku osaisi kertoa mikä noista releistä on polttoainepumpun...
Saab 9-5 Aero MY01
Ja mitenköhän tuo pitäisi tulkita, kun on releet vaakatasossa...Mimmi kirjoitti:2.alin rivi ja oikea pääty. Ainakin EPC:n mukaan.
Koitettiin pyörittää bensapumppua takapenkin alla olevan liittimen kautta syöttämällä pumpulle 12 volttia => ei pihaustakaan eli pumppu ilmeisesti paukahtanut. Taitaapi mennä uuden polttoainepumpun hankinnaksi!?!
Ei millään huvittais ryömiä tuolla auton alla...
Saab 9-5 Aero MY01
OK.Mimmi kirjoitti:Sisäänvedetty kulma on vasen alakulma.
Pumppu tosiaan on tankissa, mutta tankki on takapenkin alla => miten vaihdan pumpun yläkautta ja tavaratilan puolelta??? Pumppu on suunnilleen keskimatkustajan genitaalialueen alapuolella...Mimmi kirjoitti:Tuo pumpun liittimiin annettu jännite paljastaa erinomaisesti pumpun kunnon. Kyllä se pumppu on sinulla vainaa.
Pumppu muuten on tankissa ja vaihdetaan yläkautta tavaratilan kannen alta.
Metroautossa pumpun hinnaksi sanottiin puhelimessa 400-600 euroa Motonetissä 88€!
Saab 9-5 Aero MY01
NG 900 samoin 9-3 tankki pois jos vaihtaa pumppua. Alkup pumppu taidetaa toimittaa ,jos en väärin muista niin antureineen ja keruu säiliöineen. Motonet malli pelkkä pumppu joka sit askarrellaa paikallee, molemmat toimittaa saman asian..Ng900 alkupään vehkees tankin pannat meni poikki kuin tupakat, Ja uusia ei saaabin tiskiltä saanu ,ei ollu kuulema ruottiskaa. Eli jälkitoimituksee olis menny. Reikä pannasta uudet pannat tankin pitämisee jos niin käy
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Onkohan se pumpun numero merkitty siihen pumpulle menevään sähköjohtoon -siinä kun oli sellainen punainen eristeen pätkä jossa oli joku koodi. Olisivatko ne olleet niin fiksuja siellä tehtaalla?Tuumer kirjoitti:Kannattaa huomioida, että Motonetin pumppu käy vain tiettyjen pumppu tyyppien kanssa.AM kirjoitti: Metroautossa pumpun hinnaksi sanottiin puhelimessa 400-600 euroa Motonetissä 88€!
Varminta siis ensin purkaa ja vanhan pumpun kanssa tiskille.
Saab 9-5 Aero MY01
Motonetin sivuilta löytyy ne pumpputyypit minkä kanssa heidän pumppu käy. Vertaa niihin ja jos löytyy sama niin uskaltaisin melkein väittää, että pumppu käy. Mutta ikinähän ei voi olla varma.AM kirjoitti:Onkohan se pumpun numero merkitty siihen pumpulle menevään sähköjohtoon -siinä kun oli sellainen punainen eristeen pätkä jossa oli joku koodi. Olisivatko ne olleet niin fiksuja siellä tehtaalla?Tuumer kirjoitti:Kannattaa huomioida, että Motonetin pumppu käy vain tiettyjen pumppu tyyppien kanssa.AM kirjoitti: Metroautossa pumpun hinnaksi sanottiin puhelimessa 400-600 euroa Motonetissä 88€!
Varminta siis ensin purkaa ja vanhan pumpun kanssa tiskille.