OG 9-3 käyntiongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
caramba1
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Ke Elo 11, 2004 14:49
Paikkakunta: Helsinki-Helsingfors

OG 9-3 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja caramba1 »

Morjens,

Autossani alkanut esiintymään käyntiongelmia (9-3 vm2002 trionic7, 102tkm)

Tasaisella kaasulla on alkanut esiintymään, väh. kerta päivässä, nykäisyjä. Yksi nykäys (piikki) kesken kaiken , mutta sitten meno jatkuu normaalina.
Joitain kertoja ei ole saanut auto käyntiin kuin vasta parin kolmen käynnistyskerran jälkeen. Tänään viimieistään ei meinanut käynnistyä ollenkaan (olin tosin sopivasti MetroAuton pihassa, ois voinu työntää halliin).

Joitain ajatuksia viasta on, mutta ei viittisi lähteä uusimaan osia sokkona. Merkkihuollot veloittaa tutkimustyöstä kans melko paljon.
Olisiko jollain saab gurulla hieman kättä pidempää neuvoa/kokemuksia vastaavasta ja ehdotuksia mikä paja/kuka pääkaupunkiseudulla voisi jeesata näin kesälomakauden aikana?

Kiitollinen ratkaisuun johtavista pikavinkeistä,
sms:llä tavoittaa parhaiten 0407155701
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: OG 9-3 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja 900i »

Omassani oli asennontunnistin tiensä päässä. Nykäisi ajossa terävästi ja osalämpöisenä ei lähtenyt käyntiin. Ei jättänyt vikakoodeja. Bensa pumppukin voi lakkoilla noillakin kilometreillä vai meneekö se walbro ennemminkin kerrasta mykäksi.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Kampiakselin asentotunnistinta/anturia veikkaisin, itsellä noi samat merkit.
Ei lähtenyt sitten enään ollenkaan käyntiin ajon jälkeen, ennenkuin oli odotellut reilun puoli tuntia koneen jäähtymistä. Merkkihuoltoon vein ja köyhdyin muutamia satasia, voin tarkistaa kuitin.
caramba1
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Ke Elo 11, 2004 14:49
Paikkakunta: Helsinki-Helsingfors

Re: OG 9-3 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja caramba1 »

Kiitos vinkeistä - pitänee kysellä lähipajojen aikatauluaja ja veloitushintoja tuon vaihtamiseksi (jos se ei onnistu ihan parkkipaikalla).

110tkm huolto häämöttää, nyt siis se 102tkm lasissa.
Kannattaako odottaa että kilsat täytyy, tehdä välihuolto vai tehdä "iso huolto" nyt jo? Entä se hihna; pitkä vai lyhyt? Nyt on lyhyt versio autossa kiinni (= orkkis?), mutta mitä "etua" pidempi hihna (+yksi rulla lisää) toisi?
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: OG 9-3 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja SS »

Entä se hihna; pitkä vai lyhyt? Nyt on lyhyt versio autossa kiinni (= orkkis?), mutta mitä "etua" pidempi hihna (+yksi rulla lisää) toisi?
Yhden potentiaalisen vikakohteen lisää ja ylimääräistä kiroilua hihnaa & rullia vaihdettaessa :)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: OG 9-3 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja torque »

110tkm huolto häämöttää, nyt siis se 102tkm lasissa.
Kannattaako odottaa että kilsat täytyy, tehdä välihuolto vai tehdä "iso huolto" nyt jo?
Jollei vaihto onnistu parkkiksella ja jos pitää auton esim. +2v lisää niin teettäisin isomman huollon nyt samalla kun käy verstaalla.
Anturi, hihna, jarrut? Huohotus? Akku? Sen jälkeen "ei pitäisi" olla muuta kuin pari-kolme öljyvaihtoa ennen seuraavaa huoltoa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
caramba1
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Ke Elo 11, 2004 14:49
Paikkakunta: Helsinki-Helsingfors

Re: OG 9-3 käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja caramba1 »

Kiitos infoista - vinkeistä.
Pistän tästä pyörät pyörimään...
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
Vastaa Viestiin