Webaston ongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Webaston ongelma

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Nyt tarvitsen apuva. Eli tilanne on seuraava:

Autooni (9-3 vm. -01, automaatti ilmastointi) asennettiin Webasto sen omalla ajastimella.
Kun Webasto käynnistyy, tulee virta myös ilmastointilaitteeseen joka käynnistyy asetuksella AUTO. Jos sammutan auton illalla siten, että jätän ilmastointilaitteen puhaltamaan nopeudella 2 tuulilasille, Saabbi "unohtaa" yön aikana tuon asetuksen ja laite käynnistyy AUTO-asennossa. Yhtenä "koeaamuna" puhallinnopeus oli kivunnut jo kolmeen pykälään vartin lämmityksen jälkeen. Ulkona oli tosin +8 astetta.

Ja sitten kysymyksiä...
1) Voiko manuaaliasetukset "lukita", jottei laite käynnisty AUTO-asennossa?

2) Jos ei, niin mikä kannattaa asettaa lämpötilalukemaksi (22 vai 27 astetta) ilmastointilaitteeseen? ...ja vaikuttaako se laitteen puhallinnopeuteen?

2) Nostaako ilmastointilaite puhallinnopeuden liian kovaksi jos pakkasta on vaikkapa -25 astetta?

Kiitos jo etukäteen!
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kiitoksia vihjeestä! Täytyykin kokeilla. Olenkohan lukenut sittenkään tuota ohjekirjaa kunnolla... :oops:
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Hmm...olen hieman pihalla, eli onko oma ajastin nyt jokin irtonainen mokkula jossakin, vai käytetäänkö sitä ajotietokoneesta? Jos käytetään, niin mistä toi DEFROST nappula löytyy?
STCF #3
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ajastin on tosiaan "irtonainen morkula", ei tosin iso. Se asennettiin sumuvalokytkimien alle "tyhjän" nappulan tilalle. Juuri ja juuri mahtui. Olisi saanut myös Saabilta ajotietokoneella ohjattavan Webaston, mutta hinta oli reilusti yli 2000 eeroa. Nyt selvisin n. 1200 eurolla, joka sekin on mielestäni paljon. Voi olla, että ongelmia ei olisi, jos olisin laittanut "originaali" asennuksen, en tiedä.

Defrost näppäin on symbolilla merkitty (ei tekstillä) eli se näppäin, mistä kytkeytyy puhallus tuulilasille ja lämmitys peileille/takalasille jos painaa kerran. Toinen painallus vähentää puhallinnopeuden ja kytkee peili/takalasilämmittimen pois päältä.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kiitoksia vaan "Mimmille". Ohjekirjasta löytyi tuo ohjelmointi, tosin hieman eri napeista kuin tonnarissa. Mutta nyt helpottui elämä kummasti!

Mistä muuten "9-5T" hankit tuon piuhan ja mitä se maksoi? Entäs asennus?
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

tevisu kirjoitti:Ajastin on tosiaan "irtonainen morkula", ei tosin iso. Se asennettiin sumuvalokytkimien alle "tyhjän" nappulan tilalle. Juuri ja juuri mahtui. Olisi saanut myös Saabilta ajotietokoneella ohjattavan Webaston, mutta hinta oli reilusti yli 2000 eeroa. Nyt selvisin n. 1200 eurolla, joka sekin on mielestäni paljon. Voi olla, että ongelmia ei olisi, jos olisin laittanut "originaali" asennuksen, en tiedä.

Defrost näppäin on symbolilla merkitty (ei tekstillä) eli se näppäin, mistä kytkeytyy puhallus tuulilasille ja lämmitys peileille/takalasille jos painaa kerran. Toinen painallus vähentää puhallinnopeuden ja kytkee peili/takalasilämmittimen pois päältä.
Oukei, kunhan mietiskelin tässä, nyt olen taas hieman viisaampi =)
STCF #3
Vastaa Viestiin